Recenzie (257)
Ako uloviť družičku (2005)
Americká pseudoromantická komedie, klasický tovární produkt plný hezkých ksichtů jak vystřižených z módních časopisů. Nicméně na příslušost k svému žánru ještě poměrně rafinované.
Americká krása (1999)
Velmi povedená satira. V tomto případě s uděleným oskarem souhlasím, protože tohle je po všech stránkách docela kvalitní snímek, je na tom vidět dobře odvedená práce. Ovšem pro mně to postrádalo jiskru, místy se to trochu táhlo a celkově to bylo dost vlažné.
Antologie Beatles (1995) (seriál)
Těžko ode mne vzhledem k mému vztahu k Beatles čekat alespoň minimálně objektivní komentář. Alespoň tedy zastřený pohled beatlemaniaka:). Velmi komplexní průvodce diskografií této skupiny. Časové chronologicky postupující dokument, obsahující kupodivu velké množství mně neznámých záběrů, videoklipů a jiných materiálů. Tento dokument mi docela změnil pohled na Beatles a to jen v dobrém smyslu slova, nejen že to byli skvělí muzikanti (nejlepší), ale byli to i skvělí lidé, se smyslem pro humor. Jen škoda toho konce, kterým historie skupiny skončila a škoda, že její polovina se nedožila dnešních časů.
Baekmanjangjaui cheot sarang (2006)
Listopadová romance v jihokorejském provední. Klišé, kýč, podlé citové vydírání.
Barneyho ženy (2010)
Téměř otrocky přeložený stejnojmenný (tedy v originále) román Modecaie Richlera na stříbrné plátno. I dialogy jsou naprosto totožné jako v knize. A přesně tohle nemám rád, prosté zfilmování knihy, jenže tohle se povedlo a opravdu nevím jak. Snad herci, snad režie. Celkem se podařilo, jak jen filmový formát dovoluje, vystihnout atmosféru Richlerovy knihy, která je úžasná a není založena toliko na příběhu jako na jeho okolnostech, proto jsem nevěřil filmové verzi, ale povedlo se, a tento film má své místo v malé skupince zdařilých filmových adaptací.
Barva ráje (1999)
Film, kde hlavní roli hraje slepý chlapec z chudé rodiny a přesto se rozhodně nesnaží o citové vydírání a nestaví na tomto smutném faktu, protože nemusí, protože i tak má režisér co říci. Po všech stránkách velmi kvalitní snímek a myslím si, že tady by se mohl leckterý hollywoodský režisér učit.
Bastardi (2010)
Film, který je trochu mimo realitu, ačkoliv v žánrovém popisku nemá napsáno sci-fi. Film, který chtěl být sociálním dramatem a je jeho neskutečně vulgární a brutální parodií. Jedna hvězda pouze za ten námět, který je určitě aktuální a je třeba na něj upozorňovat, ale ne tímto způsobem.
Batman začína (2005)
Nemám rád sci-fi . Nemám rád Batmana, Supermana, Spidermana a jakéhokoliv jiného ...mana. Říkal jsem si, že by tomu Nolan mohl dát nějaký hlubší rozměr, ale Nolan zřejmě patří ke čtenářům komiksů a obdivovatelům podobných věcí, což mu nelze vyčítat, ale můj šálek kávy to není.
Bezsenné noci v Seattli (1993)
Romatický kýč, kterému se nedá věřit snad jediný moment. Vše je umělé, prvoplánové, jednoduché. Ale tohle všechno už jsem věděl, než jsem si film pustil, chtěl jsem si jen odpočinout a moc nepřemýšlet. Ona totiž jednou za čas takováto pohádka neuškodí, a když se zvolí správný přístup, pak se dá říci, že jde o dobrý film svého žánru.
Bez zlého úmyslu (1981)
Zdá se mi, že si Pollack vybral tento jednoduchý příběh jako záminku k natočení dalšího skvělého snímku. Ten příběh totiž tvoří jen pozadí jeho režii, atmosféře a opravdovým filmovým momentům.