Recenzie (1 064)
Shrek 2 (2004)
Přes vlažnější začátek je i druhý Shrek velice zábavnou pohádkou se spoustou vskutku geniálních gagů (Police brutality!) a vhodně zakomponovanými písničkami (Nick Cave!) Přestože mi jednička připadá malinko lepší, tvůrci stále odvedli výtečnou práci, uvážíme-li, jak nesnadné je natočit film, který by bavil jak děti, tak dospělé.
Spider-Man 2 (2004)
Od prvního dílu se to příliš neliší, což je vlastně dobře, uvědomíme-li si, jak neslavně dopadla mnohá pokračování. Přestože mnohé dialogy působí dost sentimentálně, vyvažují to svižné akční scény a výborný Molina.
Úsvit mŕtvych (2004)
Velké překvapení, kdy neznámý režisér s nevelkým rozpočtem dokázal natočit film, který je zábavný až do konce (včetně titulků!:) Všechny akční scény jsou natočeny svižně (jako od ostříleného profesionála) a dočkáme se i odlehčujícího humoru (ze střechy ostřílené zombie:) Přestože obecně nejsem nakloněn remakům, někdy je třeba učinit výjimku.
Noc živých mŕtvych (1968)
Na svou dobu velice pokrokový film, který tehdejším nepřipraveným divákům musel přivodit skutečnou hrůzu. A co teprve ten závěr. Dnes pochopitelně už část působivosti ztratil, přesto má místo v dějinách jisté.
Ako básnici nestrácajú nádej (2004)
Štěpánek, Starobrno, Kendy, Coldrex, Písařík, Mazda, Nádeníček...série o básnících klesla bohužel na samé dno. Narychlo splácaná rychlokvaška, ve které se tvůrci snažili navázat na poetiku prvních tří dílů, ovšem výsledek je plný křečovitých frází typu "Mobil je horší než diktatura proletariátu".
Škola rocku (2003)
Četl jsem několik názorů, že se nezávislák "Linklater" chopil tohoto námětu nějak neotřele a že nenatočil jen tuctovou mainstreamovou komedii. Není to pravda. Je to tuctová mainstreamová komedie. A ten "rock" v ní je dost příšerný.
Invaze lupičů těl (1956)
Poté, co jsem viděl několik filmů od Eda Wooda, jsem už skoro zapomněl, že se tehdy točily i kvalitní a napínavé sci-fi, jako je právě toto. Škoda jen toho násilně přilepeného happy-endu.
Päť lupičov a stará dáma (2004)
Spolu s "Bratříčkem" nejhorší Coeni, a opět z jižanského prostředí (náhoda?) Sice je tam několik skvělých gagů, ale jako celek to nefunguje. A Hanks je tu strašně slizkej:)
Hotel (2004)
Dost trapný pokus jakési rakouské začínající režisérky o thriller a la Shyamalan. Kdyby se v Německu točil nějaký plagiát Akt X, jedna z těch horších epizod by vypadala nějak takhle.
Fahrenheit 9/11 (2004)
Rozhodně velice zajímavé, ať už stojíte na jakékoli straně. Hail to the Thief!