Recenzie (68)
Podivný prípad Benjamina Buttona (2008)
Pro mne byl tedy film velikým zklamáním. Po prvních 15 minutách jsem čekal něco ve stylu Forresta Gumpa kombinovaného s Velkou rybou. A až do konce jsem na to marně čekal. Motiv obráceného stárnutí, ač ústřední, tam v celkovém kontextu byl jaksi navíc. Mystické prvky, jako pozpátku jdoucí hodiny, byly nastíněny a hned opuštěny. Popravdě mne film po celou dobu překvapil jen jednou - a to když smrt Benjamina pojal jako návrat do podoby kojence (tam se začínalo - starý kojenec! "logicky" by smrt měla být ve forme normálně vzrostlého jednice s formou dítěte). Výrazně mi chyběl finální mystický prvek - onen kolibřík byl velice neuspokojivý, neseděl tam. Jednoduše je to film s obrovským potenciálem který totálně hodil za hlavu.
Defendor (2009)
Jako psychologická studie je tento film poměrně jednoduchý, což ovšem nebrání výbornému ztvárněním člověka "na okraji". Určitě se nejdná o komiksovou parodii - to je jako označit Kung fu pandu za film o zvířátkách. Defendor je promyšlený, výborně zpracovaný a to včetně několika časových rovin, a závěrečné poselství nesklouzává do až tak velkého amerického patosu. Pro mne to na 5 hvězdiček stačí.
Planéta 51 (2009)
První animák po kung-fu pandě, který mne zaujal. narozdíl od ostatních je perfektně nakreslen, postavy dodržují proporce (ono občasné zkreslení je opravdu vtipné, ne jako u např. Monsters vs. Aliens, kde letadlo vypadalo jako válec či postavičky - obludy s megahrudí a mininožičkami v lovcích draků). Ve filmu je neuvěřitelná spousta detailů a narážek na jiné filmy, které často způsobily, že jsem prskal smíchy (tanec v dešti s kameným deštěm v provedení robota - jak na takovou pitomost přišli! :-) ) a celkově se zde objevuje mnoho vtipných momentů (opět bych to mohl postavit do kontrastu s Monsters vs Aliens, kde jsem se zasmál asi jednou). Konec je sice poměrně slabý, hodně "americký", ale ani ten celkový dojem z filmu nezkazil. Za 5.
Erasmus alebo Priatelia po španielsky (2002)
Perfektně podaná metafora hledání sebe sama v moderním světě a společnosti. Svět představuje ona cizí země, kde je potřeba se nějak uvést, najít si své místo a také ona ubytovna (Auberge je ubytovna, ne vesnice!), a ona pestrá paleta studentů je zobrazením divezní modrní společnosti... Auberge espagnole je jeden z mála filmů. po jehož shlédutí se budete cítit perfektně (pkud na to máte kapacitu jej pochopit)
Michael Collins (1996)
Poměrně poutavý snímek o boji irska za svobodu. Nicméně když jej porovnám s o 10 let novějším The Wind that shakes the barley... oba jsou velice podobné - jak prostředím, dějem, tak i psychologicky. Já bych přesto hodnotil onen Wind jako hodnotnější - Michael mi přišel značně "hollywoodský" - jak herecky, tak často dějově (ona problematika vztahu k Julii je opravdu velice okrajová, nepropracovaná - zkrátka "aby tam byla nějaká ta ženská"). Také mi trochu vadila nevyravnost hudebního doprovodu, irské hudební motivy byly velmi krátké. Pokud jste tento film viděli a neznáte The Wind that shakes the barley, doporučuji shlédnout, i kdyby jen pro srovnání.
Fringe (2008) (seriál)
Jeden z nejtupějších seriálů které jsem kdy viděl. Textem mi to připomínalo Marka Stonea - "pořád zapomínám, že...". A dějově? Počkat, ono to mělo nějaký děj? Krásná (ha ha) agentka, dvacet let zastaralý blázen a génius (rádoby) řeší naprosto nespojité nesmysly (aby aerosol naplnil autobus musela by ho být minimálně cisterna), které jsou záhandě propojeny. Už u druhého dílu jsem se nudil, u čtvrtého jsem se díval nabok a poslouchal jen na půl ucha a pátý ani nerozkoukal...
Nezvestní (2004) (seriál)
Píši komentář s odstupem, takže nejsem pod vlivem prvotního pojení z první série, jako autoři některých komentářů, co jsem tady četl. Ano, první série byla úžasná - akta x survivor a jelo se, na dvd jsem to zkouknul celé (no, od třetího dílu asi, prvních pár jsem viděl v televizi) za jediný večer. A pak přišly další díly a vystřízlivění. na základě tohohle můžu jasně ukázat proč nemám rád seriály "bez konce". Je přesně vidět jak píšou scénář epizodu od epizody bez pevné osnovy a nakonec je z toho takový guláš... Prvotní zápletka je opuštěna aby se zapletly zápletky nové a ty jsou opuštěny a konec je pak jen rozseknutím gordického uzlu, který tímhle vznikl.
Špinavá hra (1969)
Já bych tento film viděl spíše jako typického představitele válečných filmů 60.-70. let. Pravda, je nesrovnatelně lepší než některé z těch moderních, ale z řady soudobých zase tak moc nevybočuje. Sleduje podobnou osu jako Děla z Navarone a efekty se blíží Vzdálenému mostu. bylo tam přesně to, co jsme čekal - jen málo chybělo, jen málo bylo navíc - 3 hvězdy. (s Americkými špinavci bych moc nesrovnával - vězeňská historie týmu je zmíněna jen jednou a nehraje takovou roli, navíc ideově je tento film úplně jinde)
Hoši z County Clare (2003)
Považuji tento film za poměrně rozporuplný. Na to, aby to byl muzikál se tam zase tak moc nehrálo - ani jedna skladba nezazněla celá; jedná se tedy spíše o film s kulisou hudebního festivalu než o hudební film jako takový. Obdobně ani na nějaké hlubší prokreslení charakterů a jejich vztahů nedošlo, u chlapů to ještě jde přičíst na vrub "drsňáctví", ale u žen jsem jim ten jejich problém s otcem moc nebral. Prospělo by tomu ještě tak hodinka stopáže navíc. Jinak to ale byl poměrně pěkný film, a slušně jsem se bavil.
2012 (2009)
Američané vědí vše o konci světa, a vůbec nic o fyzice, biologii či psychologii. Skvělá loď "made in china" kde se nejprve zaplaví druhá komora a až potom začne prosakovat ta první? Hamižník je po zásluze potrestán a nadbytečný otec rozdrcen v soukolí katastrofy... Už dlouho jsem se u filmu tak nenasmál!