Recenzie (63)
Hvězdná brána: Třetí říše (2018) (seriál)
Ty vole. Jako nadšenec do SG, nemohu jinak...
Vlákna (1984) (TV film)
Brutální, naturalistický, nikoliv však prvoplánový, velice dobře provedený a silný horor. Ano, říkám horor, protože hrůza ze sociálního i lidského zhroucení, který přijde po jaderné válce je o několik řádů horší, než drama, thriller, katastrofa, či škatulky scifi a válečné. Je to počátek konce lidstva a návrat do doby temna.
Posledný cisár (1987)
Obdivuhodné dramatické zpracování života jedné z nejtragičtějších postav 20. století.
For All Mankind - Hlavná posádka (2019) (epizóda)
Afroameričanka, lesba a gay, mužatka (asi nejméně nesympatická) a panička, co si chce něco dokázat, a neví, jestli si chce něco dokázat, nebo nechce. Plus holka z Mexika. Okay, tohle už nemá se scifi nic společného, to je čistě politický seriál.
For All Mankind - Nixonove ženy (2019) (epizóda)
Doufal jsem, že to bude lepší (méně komunistické) a bál jsem se, že to bude horší (ještě křiklavější, i když z toho konce ta agitace úplně řvala). Na druhou stranu, abych nebyl nespravedlivý, ve třetím díle (aspoň zatím) upustili od toho patetického příběhu s mexickou imigrantkou, aneb určitě to nemá, co do činění s DJT. Tři hvězdy jsou akorát, i protože chování, některých postav je v lepším případě nekonzistentní.
For All Mankind - Zostrojil Saturn V (2019) (epizóda)
Za část s von Braunem o hvězdičku víc, než u prvního dílu. Ještě tomu dávám šanci.
For All Mankind - Červený mesiac (2019) (epizóda)
Vcelku zajímavý a netradiční alterhistorický námět s výborným Colm Feorem. Zpracování taky relativně dobré a dal bych pět hvězdiček, kdyby to nezabila politická korektnost, aneb Strong Female Characters v 60. letech a Mexičani "prchající do USA" (WTF? Proč v tomhle seriálu?)
Filosofija noža (2008)
Je to nechutný, je to brutální, je to bizarní kakofonie šílenství a prvoplánového děsu. "Muži za sluncem" ve srovnání s tímhle vcelku blednou, co se týče stran brutality a krutosti. Vcelku škoda, že o tak potenciálně dobrém a hutném tématu se točí ******, jejichž cílem je jen šokovat, a to do takové míry, že je nelze použít k případné historické osvětě... UPDATE: Nakonec, po delším uvažování, jsem film posunul do odpadu, kam asi zhruba patří.
Kateřina Veliká (2019) (seriál)
SPOILER. Prozatím tři hvězdy. Uvidím, zda půjdu výše. Mnohem lepším dílem je ruský seriál Jekatěrina s Marinou Alexandrovou. Překvapivé je, že ruský seriál, u kterého by to člověk čekal, mnohem méně přikrašloval Kateřinu Velikou, než ten seriál západní produkce. Zde je Kateřina vyobrazena jako liberální politička šokovaná násilím, v "Jekatěrině" jako ambiciózní uchvatitelka, která se nebála sáhnout k násilí. A právě tohle podivné zkrášlování její osoby v této čtyřdílné mini-sérii, je jedna hvězdička dolů. Ta druhá je za historické nepřesnosti a chyby (hned v prvním díle se vyskytuje osoba, která byla v době, kdy se seriál odehrává, už dvacet let po smrti, a to z příkazu carevny).
Kúzelnik Žito (2018) (TV film)
Mezi současnými, již tak nekvalitními pohádkami, s přehledem nejhorší odpad. Tak trapná klišovitost, mizerné herecké výkony, a až absurdní příběhové poučení (podváděj, buď lempl, buď línej a jsi klaďas) se jen tak nevidí.