Recenzie (967)
Čínsky syndróm (1979)
Elektrárna neelektrárna, zdaleka nej. na celém filmu je J. Lemmon, jehož vyděšený výraz dodává blikání kontrolek teprve tu pravou šťávu...
Láska na útěku (1979)
Spíše koláž Dionelovských filmů s pokusem o jejich zakončení... bohužel ale, jak zde již několikrát zaznělo, jedná se spíše o připomínání, než samostatný film... Příjemně to uteče, je to dobře vystavěné (Truffaut neuměl natočit špatný film),ale je to prostě tak trochu zbytečné... Od koholi jiného a bez znalosti předchozích filmů za 4* :)
Manhattan (1979)
...aneb Tam a zase zpátky! Můj zatím nejoblíbenější Allen. Těžko říct proč, ale tenhle film jsem mu sezobal nejhladšeji, humor je bezkonkurenční a tentokrát krásně zapůsobily i vážnější scény... Ani mi tolik nevadilo ono (přeci jen snad trochu nadsazené) romentizování Manhattnu, spíše naopak to hladce splynulo s atzmosférou příběhu, která mě (jak jsem již říkal) naprosto vtáhla a už nepustila...
Mláďatá (1979)
Pravda, že šok způsobí hodně... Ale některé dějové zvraty a vůbec celá zápletka najsou nijak chytře vymyšlené,a le zase je to horor, tam nejde o složitě struktorovaný děj,a le o děs... a já se teda bál...Cronenberg byl už tehdy pěkný "úchyl" (viz. porod) a celé to má slušnou atmostféru a scény s Mláďaty jsou opravdu hrozivé a perfektně natočené...
Plechový bubienok (1979)
Film je to důležitý, vnitřně silný, provokativní a režijně i příběhově neotřelý...ale místy zbytečně nechutný a z mnoha scén trčí křečovitá snaha "dělat umění" ... možná za pár let změním názor, ovšem jestli budu mít chuť se na to znovu podívat
Postav dom, zasaď strom (1979)
Skvělý Pavel Nový. Jen ten scénář je zbytečně dlouhý a místy nudný. A pokud takhle na mně zapůsobil při svých 93min., musí být něco v nepořádku...
Votrelec (1979)
Sci-fi Scottovi prostě jdou o tom není pochyb,vždy si skvěle rozumí se svými výtvarníky a tvoří skličující světy jeden za druhým... tento je z nich nejstrašidelnější.
Zlatí úhoři (1979) (TV film)
Z obou Pavlovských adaptací mám raději úhoře než srnce...Už, že jsem Úhoře jsem viděl dříve :)
Jeden hot a druhý čihí (1978)
Tohle na mě vždy zabere, už kvůli neodolatelné Annie Girardot a nenapravitelnému Louisi De Funésovi... jako pár jsou k sežrání.
Jesenná sonáta (1978)
Klasická a už poněkud obehraná Bergmanova skladba pro dvě vynikající herečky...