Obľúbené filmy (10)
Terminátor 2: Deň zúčtovania (1991)
Toto je pre mna absolutny vrchol v oblasti sci-fi. Je uplne na spici mojich najoblubenejsich filmov. Tazko prekonatelne filmove dielo.
Terminátor (1984)
Ked som tento film prvykrat videl na videu s jednohlasym dabingom, mal som asi 10 rokov, Od tej doby som mal strasidelne sny ako ma nahana T-100. Nic prijemne pre 10-rocneho chlapca. Ale aj napriek tomu som si ten film dokazal pustat znovu a znovu, to hovori za vsetko.
Pán prsteňov: Spoločenstvo Prsteňa (2001)
Skoro 3 hodinovy film, ktory ked koncil, tak mi bolo velmi luto, ze uz je koniec. Vtedy by som dokazal pozriet asi vsetky tri casti za sebou.
Pán prsteňov: Dve veže (2002)
Dve veze. Vynikajuce pokracovanie Spolocenstva. Ta bitka o Helmov zlab bola najvelkolepejsou bitkou, aku som kedy na filmovom platne videl. A Glum? Nummero uno!!!
Pán prsteňov: Návrat kráľa (2003)
Dostojne uzavretie celej trilogie. Vzhladom na to, ze som nebol znalcom kniznej predlohy od Tolkiena, tak som cakal trosku dramatickejsi koniec. Ale to nic nemeni na celkovom dojme z tejto trilogie. Je pre mna najlepsou trilogiou, co som videl.
Forrest Gump (1994)
Famozny Tom Hanks vo svojej najznamejsej a najlepsej hereckej kreacii. Najlepsi herecky vykon v historii kinematografie. Urcite nezabudnutelny film.
Pulp Fiction: Historky z podsvetia (1994)
Toto je jednoznacne najlepsia Tarantinovina. 4 pribehy spojene v jeden uzasny celok. Kazdy jeden ma spad, dokaze byt vtipny a surovy zaroven. Pravom je tento film v mojej top 10.
Schindlerov zoznam (1993)
Neskutocne ludsky pribeh v obdobi druhej svetovej vojny. Tento film vo mne vyvolal neskutocne emocie. To, akym sposobom dokazal Spielberg natocit tento klenot kinematografie si zasluzi obrovsky obdiv. Neeson aj Fiennes su absolutne spickovi herci a za svoje vykony by si obaja zasluzili oscara.
Votrelec 2 (1986)
Toto tiez patri do mojich srdcovych zalezitosti. Jednoducho Cameron dokaze tocit filmy excelentnym a zaujimavym sposobom. Dokaze spojit napatie aj akciu, vynimocne aj humor v jednu celistvu pecku, akou Votrelci bezpochyby su.
Zelená míľa (1999)
Rozhodoval som sa, ci sem dat Tanec s vlkmi, Vykupenie z vaznice Shawshank alebo Zelenu milu. Rozhodol som sa pre treti menovany. Frank Darabont je reziser, ktory disponuje obrovskym talentom a citom pre reziu. Zelena mila je vynikajuci film, aky sa len tak nevidi. Odporucam kazdemu, citovo zalozenemu divakovi, pre ktoreho nie su vrcholnymi dielami nejake horory na sposob SAW-ov, alebo Pachov krvi.