Obľúbené filmy (10)
Kult hákového kríža (1998)
Tento film by se dal opravdu považovat za ten KULT. Atmosféra je naprosto úžasná a časové skoky krásně slaďují příběh do poměrně široké dějové linie. Kritika rasismu tady kouká ze všech stran a ukazuje, že tento nesmysl je opravdu jen povrchní odsuzování. A způsop jakým je toto ukázáno je sice trochu "brutální", ale na druhou stranu pravdivé. A konec mi přišel možná trochu naivní. O Nortonovi se proslýchá, že natáčení s ním je opravdový očistec, ale musím přiznat, že hrál velmi pěkně. Stejně tak Furlong. Poměrně mile taky překvapil Ethan Suplee. Část lidí tento film možná nikdy nepochopí a je to škoda, protože v sobě skrývá ohromný potenciál, který se tvůrcům krásně podařilo promítnout na filmové plátno. Sám za sebe musím říci, že pana Sweenyho jsem moc nemusel. Takovej moc velkej prófa a klaďas.
Memento (2000)
Originální a zároveň geniální. Nolan opět potvrzuje, že filmařinu má pevně v ruce. Tento film se vyplatí vidět minimálně dvakrát, protože způsob jakým je vyprávěn - od konce k začátku vyžaduje maximální soustředěnost diváka a věřte mi že v začátcích z toho budete pekelně zmatení. Celý film čekáte na to jak to vlastně celý začalo... . Rozhodně musím vyzvednout herecké výkony - především G. Pearce a C.A. Moss. Tento film je skoro jedinečný, má skvělou myšlenku, skvělého režiséra, skvělé herce i skvělou atmosféru...10/10
Forrest Gump (1994)
Na tomto filmu není nic, co by se dalo vytknout...zkrátka naprosto fenomenální film. Zemeckis + Hanks je bezva dvojka.
Mafiáni (1990)
Tento film je naprosto fámózní a pokud nesouhlasíte přijde Joe Pecsi a Robert DeNiro a s klidem vám rozkopají hlavu, udělájí vtipnou poznámku a zakopají vás na poušti. Tato gangsterka si nebere servídky vůči nikomu a ničemu. Je zajímavé sledovat improvizované scény a vidět, že tito herci jsou zkrátka mistři ve svém oboru. Ukazují to v desítkách momentů. A i když je první část filmu lepší než druhá, celkový zážitek je O.K. Sledujeme vzestup a pád tak trochu jiných gangsterů. No a nebyl bych to já kdybych sem nedal i tu svojí milovanou hlášku - "What do you meen disrespect Henry, are you NUTS?" :D
Terminátor 2: Deň zúčtovania (1991)
Cameron je Cameron. Arnoldova nejlepší role. Nejlepší z Terminátorů - akce, akce, akce. FIlm vypilovaný skoro i do těch nejmenších detailů, což je na dobu, ve které byl natočen velmi impozantní. Režisérská verze nám také nabízí mnoho poměrně pěkný scén, které v některých místech doplňují příběh. Např. scéna kde učí Furlong Terminátora jak se smát...tam mě i docela pobavila.
L. A. - Utajené skutočnosti (1997)
Poměrně příběhově složitý film, ovšem velmi kvalitní. Postava Russela je mi velmi sympatická. Svérázný polda, který si jde tvrdě za svym je už sice ohrané, ale k tomuto filmu to prostě sedí. Rozhodně je lepší se na tento film podívat vícekrát, protože může být obtížné pochopit některé situace.
Vyhnaní z pekiel (2005)
Abyste byli schopni si tento film vychutnat opravdu do nejposlednějšího detailu, musíte se naladit na Zombieovskou "zvrácenou" vlnu. Poté se budete se stejnou zvráceností smát těm dokonalým hláškám a úcholnosti postav. Rozjezd byl lehce slabší ale poté to už byla strhující jízda. Rozhodně potěší D. Trejo a L. Easterbrook. Ale kdo mě fakt rozsekal (mimo jiné samozřejmě :-)) byl Duane Whitaker, který co by filmový kritik by si neměl brát do huby Elvise...:-) Od tohoto filmu je pro mě Rob Zombie zatraceně dobrej umělec....
Temný rytier (2008)
Christopher Nolan stvořil opravdu dokonalé "batmanovské dílo". Oba filmy jsou výborné - ovšem Temný rytíř vede a to z jednoho důvodu. Jednoho velmi prostého a jasného důvodu - kterým je postava Jokera. Jednoznačně nejlepší role Ledgera, je jen velká škoda, že ho už v podobné roli nikdy neuvidíme. Samozřejmě Ch. Bale, můj oblíbenec, hraje na jedničku s hvězdičkou a bod ode mě dostává také Aaron Eckhart. Tento film je výborný a stojí za to jej zkouknout v kině se vší parádou. Jediné co mě trochu mrzelo - role Rachel (Maggie Gyllenhaal) nebyla nic moc - rozhodně K. Holmes v Batman začíná byla 100% lepší.
Čierny jastrab zostrelený (2001)
Scott je zkrátka geniální. Výborný válečný film, který skoro dokonale popisuje válečný konflikt v Somálsku a hlavně nedělá si starosti s něčím jako přístupné od 12 let. Proto zde můžeme vidět opravdu realistický boj, se vším co k němu patří. To vše s velmi dobrým audiovizuálem a výbornou klasickou řemeslnou prací a máte tady skoro dokonalý film. 10/10
Zbesilý útek (2006)
Jedním slovem NÁŘEZ!!! Kramer stvořil jedno temné universum do kterého obsáhl všechny možné temné stránky podsvětí přes drogy, pasáky dokonce i úchyláky na dětskou pornografii... Charaktery postav jsou velmi pěkně vykreslené - velmi mě překvapil Karel Roden, i P. Walker předvedl fenomenální výkon. Kramer si také pěkně hraje s dějovou linií, je tu nemálo zvratů a docela mi sedl i ten happy end. Rozhodně jsem s tímto filmem nadmíru spokojen...uvrtal mě do děje a celé 2 hodiny mě nepustil. 9/10