Recenzie (8)
Proboha! (2008)
Tak tento dokument umí pr**l nakopat velice dobře. Pouhými otázkami nutí věřící k zamyšlení nad věcmi, které slepě nebo pod tlakem těžkostí života přijali. A oni nenachází odpověď a nebo přijdou s takovou, která je velice neuspokojivá. Copak při přijímání víry fungovalo u těchto lidí jen srdce? Celou dobu jsem se velmi dobře bavil, ale konec dokumentu mě velice zklamal. Hlavně pasáž, kdy chce autor naznačit, že znečištění a destruktivní chování lidstva je způsobeno akceptováním biblického konce a všem je tedy všechno u zádi. Jako by autor sám ztratil racionální pohled na věc díky své zapálenosti a víře.
Kdysi byli bojovníky (1994)
Škoda.. škoda, že si malé dítě nevybírá, kde bude žít.
Lawrence z Arábie (1962)
Čekal jsem dlouho a nakonec jsem se zdárně dočkal. Občas má člověk období, kdy jej žádný film příliš nezaujme, i když se dívá na dobré kousky. Bývá to hodně i o štěstí. Teď mohu s klidem říci, že jsem měl neskutečné štěstí, když jsem se rozhodl na tento skvost podívat. Už odjakživa mě fascinovala krajina pouště a teď jsem ji měl naservírovanou tak, že jsem se ocitl z obývacího pokoje rovnou v poušti. Ani nevím, jak je možné, že film trval přes tři hodiny a mně přitom připadl tak krátký.
Bratia (2009)
Nevím, původně jsem od filmu čekal mnohem víc. Pro mě zaplul do široké palety filmů řešících rozvrácené psychiky vojáků vracejících se z války, kteří se snaží zaplout zpět do idylického amerického života. Musím říct, že mě většinou nebaví filmy, které už mají jasně stanovenou lajnu od začátku do konce a tento film mě tedy ničím po této stránce nepřekvapil. Je ale naopak zase pravdou, která tady už byla mnohokrát zmiňována, že po citové stránce byl film na vysoké úrovni.
Hačikó: Príbeh psa (2009)
Americká verze příběhu inspirovaného skutečností z Japonska. Film se pro mě stal velice emotivní záležitostí. První polovina nebo třetina filmu byla úvodem nebo spíše předehrou na polovinu druhou, která z vás bude ždímat emoce. Je až s podivem jak je možné natočit film a o strádání zvířete, který člověka zasáhne více než film o strádání a utrpení člověka. Malou výtku mám pro americkou "dokonalost" okolního prostředí, ve kterém se Richard pohyboval. Ostatně film celkově je mnou hodnocen velice pozitivně.
Nedotknuteľní (2011)
Jeden z nejlepších filmů, které jsem měl možnost vidět od počátku roku a jistě svede zajímavou bitvu s těmi, které ještě přijdou. Film jsem sledoval v autobuse při delší cestě a určitě jsem musel svým častým smíchem rušit ostatní spolucestující (vůbec jsem na ně nebral ohled). Svým smíchem jsem skládal obdiv tvůrci dialogů a skvěle zahraných hlavních postav. Jasných five stars *****.
Adamove jablká (2005)
Na začátku neotesaná skála v podobě holohlavého člověka. Od začátku bylo viselo ve vzduchu, jak film skončí. Nicméně samotný proces přeměny nevěřící skály a idiota ve věřícího a klidného člověka už vytušit nešel. Konec filmu jasný, ale než jsme se k němu dopracovali, tak před námi probíhaly nečekané zvraty a fantasmagorické scény, které filmu dodaly pořádný ráz. Ať žije jablkový koláč.
Le Havre (2011)
Film dokázal vykouzlit příjemnou atmosféru a to díky příběhu o laskavém muži žijícím skromným rutinním životem, do kterého zasáhne mladý černošský imigrant. Velice příjemný film s trefnými hláškami dodávajícími filmu dávku tragikomičnosti. Pohodové vykreslení maloměstské pospolitosti s intenzivními vztahy jaké snad v naší zemi nenajdete. Nejvíce jsem byl překvapen skvělou propracovaností charakterů postav.