Reklama

Reklama

Najsledovanejšie žánre / typy / pôvody

  • Komédia
  • Akčný
  • Dráma
  • Animovaný
  • Krimi

Obľúbené filmy (10)

Mechanický pomaranč

Mechanický pomaranč (1971)

Silne kontroverzná karikatúra smerovania spoločnosti, ako ju videl a mal odvahu natočiť snáď len Kubrick. Množstvo odkazov, skvelá práca s hudbou, kulisami či kostýmami, to všetko umocňuje Kubrickovu výpoveď o spoločnosti, smerujúcej k morálnemu zániku, spoločnosti, ktorú ovláda násilie, sex, manipulácia a vládnu v nej tí, ktorí majú moc a majú odvahu ju zneužiť. Nikto nie je dobrý, pretože byť dobrý, znamená byť obeťou tých zlých. Filmu sa dajú vytknúť pomalšie tempo a prehnaná stopáž, rovnako ako aj archaické dialógy, ale to všetko je len prostriedkom, aby jednotlivé scény a odkazy dokázali naplno vyznieť. Už dlho som nevidel film, kde má aj ten najmenší aspekt svoje miesto a je nenahraditeľnou súčasťou skladačky, ktorá sa vám na záver odhalí vo svojej plnej kráse. Nemusí sa vám páčiť, ale musíte uznať jej dômyselnosť a majstrovstvo. Skladám klobúk pred Kubrickom aj McDowellom a ďakujem za jeden z najsilnejších filmových zážitkov, ktorý vo mne doznieva ešte dlho po záverečnom "spievaní v daždi"...

Amélia z Montmartru

Amélia z Montmartru (2001)

"Bez tebe by mé dnešní city byly jen skořápkou citů dávných..." J:))

Apokalypsa

Apokalypsa (1979)

Nemám rád vojenské filmy. Nemám rád pridlhé filmy (videl som director's cut). Nemám rád atmosfericky tiesnivé, existencionalisticky ťažké filmy. Apokalypsa je potom cesta do pekla. Pre mňa ako diváka, aj doslova. A predsa je natoľko podnecujúca, ponúka taký filozofický presah a má tak prepracovanú, dokonalú symboliku, že Coppolu budem do konca života uznávať ako génia a jeho dielo si zaslúžene nájde miesto medzi najlepšími filmami, aké som videl. Wagner+nájazd vrtuľníkov, playmates a ich úloha vo Vietname, surfer Duvall, ktorý miluje vôňu napalmu po ránu, mystický holohlavý Brando sype zo svojho tieňa filozofické myšlienky, ktoré mi vŕtajú hlavou ešte dlho po záverečných titulkoch. Už len scéna so zásobovacou ľoďou a psíkom. Iní režiséri by z toho spravili emocionálny vrchol filmu, na ktorom by ukázali svoj postoj k vojne. Coppola to nepotrebuje. Jeho masterpiece totiž hovorí sám za seba. Svojím cynizmom, svojimi metaforami, kontrastami, svojou hĺbkou. Čo dodať? 100%

Rocky IV

Rocky IV (1985)

If I can change... ...and you can change... ...everybody can change!!! ;)))