Obľúbené seriály (10)
Vražda (2007)
První série 100%, druhá série 99,99%, i ten svetr jsem měla na sobě, nakonec jsem si koupila jiný :) ale prošla jsem si natáčecí lokality v Copanhagenu a prostě tohle je špička seriálové tvorby, tak dobrá, že Amíci se rozhodli to zkopírovat a tvůrci Forbrydelsenu jsou na to náležitě pyšní.
Most (2011)
Domek z karet (2013)
Newsroom (2012)
Wentworth (2013)
Absolutně se s Orange is the New Black nedá srovnávat. Ano, je to ze stejného prostředí, ženské věznice, ale tím to prakticky končí. U Orange se smějete, u Wentworthu pláčete, Orange je uvolněná odlehčená záležitost, kde víte, že se vlastně celkem nic neděje, všechno nějak dopadne a dá se celkem předpovídat co, u Wentworthu sedíte se zatatými pěstmi a očekáváte s napětím, co se stane v další minutě. V Orange by vám nevadilo být tam s těma ženskejma zavřená a sdílet s nimi jejich problémy i zadarmo, do Wentworthu byste nešli ani za zlatý prase. Rivalita žen ve Wentworthu je opravdová, boje jsou tam opravdu nepřátelské a jde tam opravdu o život. Musíte se rozhodovat rychle a vaše rozhodnutí ovlivní celý váš život... Co se týče hereckých výkonů a zpracování. Vidět takového Aarona bez delších vlasů a bez klobouku a na koni, byl docela nezvyk, hodně ztloustnul a zpohodlněl i v herecké rovině. Ale jinak jsou herecké výkony celkem slušné, rozhodně u mě vede Erica (resp.herečka Leeanna Walsman) podává velice pěkný výkon a nemůžu pořád přijít na to, jestli je ta hodná nebo bude za potvoru... rozhodně se neubráním srovnání s Helen z Bad Girls, u Helen bylo všechno přímočaré a člověk věděl na čem je, u Ericy se to říct nedá.
Bad Girls (1999)
Tohle je srdcovka, byl to můj první překladatelský pokus a ve finále to celé pohořelo na tom, že nebyla anglická psaná předloha a z odposlechu to šlo těžce, ted jsem s angličtinou na daleko lepší úrovni a mým snem je se k tomu vrátit a dopřeložit to celé. Co se týče zpracování a děje, tak to působí hodně realistickým dojmem, je to ponuré, temné a kruté, nikdo se tam s nikým nemaže, neuvidíte tam modelky typu amerického OITNB nebo australského Wentworthu. Celý příběh je syrový a drsný. Díky mé známé, která dělala v UK bachařku, ale vím, že je to pořád jen fikce a hodně přikrášlená. A když tohle víte, docela vás vlastně děsí, jak šílená musí být ta realita. Kdo do toho jde s tím, že se tam budou oblizovat lesby co pět minut, bude zklamanej, kdo do toho jde s tím, že se koukne na odlehčené žánrové prison drama, tak bude taky zklamanej. Kdo nebude čekat, že každej díl v seriálu dostane pořádnou emoční tafku, bude dost překvapenej. Podle mě skvěle natočeno, někteří herci podali skvělé výkony a děj byl velice obsáhlý. Kdo nerozumí anglicky, britskému humoru a vězenskému britskému slangu, přijde o spoustu vtipů a narážek... No jo, ty titule by si to fakt zasloužilo dotáhnout, pokusím se.
Hviezdna loď Galactica (2004)
Osmý smysl (2015)
Príbeh služobníčky (2017)
Obvykle si ty epizody oznámkuju jednotlivě, ale tady to nemá cenu, všechny jsou brilantní a dala bych i šestou hvězdu. Naprosto hrozivě skvělý příběh. Obsazení Elisabeth, Yvonne, Samira, Alexis, Madeline... naprosto skvělé herecké výkony.