Recenzie (5 022)
Chlapci neplačú (1999)
Excelentní Hilary Swank se zaslouženým Oscarem, banda vidláckých dementů ze Středozápadu a neobvyklý příběh, který mě kdovíjak po celou dobu neoslovil, nicméně velmi solidní závěr to nakonec vytáhl na čtvrtou hvězdičku. 70%
Po stopách krve (1969)
Solidní atmosférická detektivka, kde herci hrají, scénář má hlavu a patu a místy je to dost napínavé, i když se vlastně v samotném záběru nestane nikdy nic. K tomu jako obvykle vynikající Rudolf Hrušínský, takže za mě velká spokojenost. 90%
Pánu učiteľovi z lásky (1967)
Hezký příběh ve stylu filmů jako Coach Carter, kde jeden zapálený učitel dokáže z bandy fracků udělat soudržný a slušný kolektiv. Akorát těch místních 85% mi přijde tedy poněkud hodně, byl to prostě fajn film, ale nic přelomového. 80%
Rozmary mocných (1971)
Francouzi umí i lepší komedie, ale i tak to byla celkem sranda, některé fóry vyloženě špičkové a i příběhově se jednalo o podařenou věc. K tomu samozřejmě Filipovského dabing, který to sám o sobě hravě celé utáhne. Pohodová záležitost. 70%
Rašómon (1950)
Nebyla to až taková nuda, ten koncept příběhu je ve své podstatě bezvadný, ale to obvyklé rákosnické přehrávání a pitvoření tady bylo na tak příšerné úrovni, že mi to zničilo všechny pozitivní vjemy z filmu. Kurosawa očividně fakt není tvůrce pro mě. 45%
Siedma pečať (1957)
Nuda k posrání #104. Viz Osvícení. 40%
Upír Nosferatu (1922)
Nuda k posrání #103. Viz Osvícení. 30%
Anton Špelec, ostrostrelec (1932)
Některé tyhle staré filmy jsou fajn a zábavné a vtipné a některé jsou velmi utahané (i přes velmi mírné stopáže), nějaký fór aby člověk pohledal a když se k tomu ještě přidá trapné přehrávání většiny ansámblu, je o problém postaráno. Jako tady. 35%
Matrix Resurrections (2021)
Tak rozporuplné pocity jsem neměl, ani nepamatuju. Na jednu stranu je to úplně zbytečné, nepřináší to nic nového, akorát to opakuje některé věci z původních filmů, nedočkáme se ničeho přelomového, v čem byla právě původní trilogie jedinečná a absence Weavinga a Fishburna je bolestně znát. Na druhou stranu to dobře utíká, dá se na to v pohodě koukat a samostatně by to jako akční sci-fi na pohodu uspělo. Samozřejmě nebýt to Matrix. Takže za mě na půl cesty. 60%
Stalo sa za bieleho dňa (1958)
V dnešní době už to samozřejmě nemá takové grády, když se to srovná s peckami jako třeba Se7m, nicméně v roce 58 to určitě musela být solidně nervy drásající detektivka o maniakálním vrahovi malých holčiček a riskujícím detektivovi. 75%