Recenzie (1 338)
Ako básnikom chutí život (1987)
Pohodová atmosféra se snících básníků drží i ve třetím díle. Ani v rámci lékařské praxe Štěpán neztrácí nic ze své romantické povahy a jeho snahu o krásnou Píšťalku je radost sledovat. Film navíc opět baví vtipem a těší svojí lidskostí a nenuceností. Radost sledovat.
Ako sa zbaviť priateľov a zostať úplne sám (2008)
Skvěle herecky obsazený film, který působí dobře, ale mám obavu, že kvůli nedostatku zapamatování hodných scén mi v hlavě moc dlouho nezůstane. Ale jinak povedený, inteligentní film.
Ako si vycvičiť draka (2010)
Pro milovníky pohádek v posledních letech není lepší volby. A i já, ač tento žánr nemusím, u této takřka nemám výhrad. Draci jsou krásní, navíc i přes jejich zvířecí náturu mají své charakterové vlastnosti. Nemilosrdní Vikingové sice nejsou tak nemilosrdní, ale co- je to pohádka. A malý klučina, který zachrání celý národ, i když ho předtím nikdo neměl rád- to už to bylo, ale Škyťák je v tomhle něco víc. Spokojenost, lepší 4*.
Ako som balil učiteľku (1998)
V mnoha ohledech bizarní, ale velmi osobitý film. Na rozdíl od některých pozdějších Andersonových kousků mě ale Rushmore příliš nebavil.
Ako svet prichádza o básnikov (1982)
Mám sérií o básnících opravdu rád, ale první díl u mě za druhým a třetím o kousek zaostává. Jako seznámení s hlavními hrdiny to obstojí na výbornou, ale neměl jsem při sledování tak příjemný pocit, jako u následujících částí. Stále se ale jedná o nadprůměrný příspěvek do žánru.
Ako uloviť družičku (2005)
Až překvapivě výborná komedie. Jo, scénář je napsaný podle mnohokrát ohrané šablony a ke konci tomu silně dochází dech, ale vzhledem k tomu, že jsem od toho nečekal zhola nic, musím hlavně chválit. Wilsonovi s Vaughnem to klape, Rachel je božská, ostatní herci sekundují taky zdatně. Největší předností je však jednoznačně odlehčená pohodová atmosféra a solidní množství zábavných situací. Možná škoda, že to nebylo o 20-30 minut kratší, ale jinak skvělá oddechovka.
Ako vycvičiť draka 2 (2014)
Pochopitelně méně originální, ale stále velmi příjemné pokračování úspěšného animáku. Opět nechybí výborná animace, poutavý děj (byť mi zápletka s matkou příliš nesedla) ani úsměvné momenty. Jednička se mi určitě líbila o něco více, ale na 4* tenhle druhý díl rozhodně má. Na to, že animákům příliš neholduju, si nesmírně rád za pár let pustím i trojku.
Ako žijú Jonesovci (2016)
Podprůměrná akční komedie, kterou drží těsně nad vodou jen sexy dvojice Gal Gadot - Isla Fisher. Jinak je to předvídatelná nuda plná slabých dialogů a nezajímavých scén. Obsazení Zacha Galifianakise do role usedlého manžela, kde nemá prostor projevit svůj komediální talent, nebylo dobrým rozhodnutím.
Akumulátor 1 (1994)
Docela se divím, že tento film tolik nezlidověl a je velmi opomíjen. Přitom je lepší než polovina českých ,,oldschool" komedií. Hlášek je tady plno a na české poměry obsahuje vskutku obrovské množství nápadů. Zdeněk Svěrák v roli kouzelného dědečka fantastický, Forman působí, jakoby svou roli ani nehrál, ale žil a Edita Brichtová je doplňuje svou přirozenou krásou. Efekty jsou malinko zbytečné, ale nijak nevadí. Akumulátor je zkrátka českým dílem, kterého si vážím a televize je zlo :-) ,,A já? Já mám rád kozy!"
Aladin (2019)
,,If you don't have anything, you have to act like you own everything." V posledních letech se s hranými remaky starších kreslených pohádek roztrhl pytel a jak tomu normálně příliš nefandím, tentokrát musím uznat, že se předělávka povedla. Nový Aladdin je svěží, zábavný a dobře obsazený (trochu jsem měl obavu, jak se se svou rolí popere Will Smith, ale i když to není Robin Williams, docela mi jeho pojetí sedlo). Celkově hezký a příjemný film.