Obľúbení skladatelia (10)
Získal si mne skrze Lvího krále, vzájemné souznění pak pokračuje dodnes. A jelikož je jeho hudební projev vždy originální a přesto specifický, řadím jej i před svého oblíbence Thomase Newmana.
Nevím, zda je to tím, že jeho hudba doprovází mé oblíbené filmy, anebo je to právě ta hudba, která z nich dělá něco víc...? Asi je pravda někde uprostřed.
Viz soundtracky k Road to Perdition, American Beauty nebo The Shawshank Redemption.
I kdyby složil jen Tam tam tam tam tadá tam tadá - tam tam tam tam tadá tam tadá, byl by to neuvěřitelný počin. (Všichni jistě poznali Imperial march :-))
Howard Shore
Najlepšie filmy:
Sedem (1995)
Pán prsteňov: Spoločenstvo Prsteňa (2001)
Pán prsteňov: Návrat kráľa (2003)
Alan Silvestri
Najlepšie filmy:
Forrest Gump (1994)
Návrat do budúcnosti (1985)
Predátor (1987)
James Horner
Najlepšie filmy:
Votrelec 2 (1986)
Čistá duša (2001)
Statočné srdce (1995)
Vynikající hudební filmový skladatel, jehož vlastí je země našich severovýchodních sousedů.
Staré orchestrální skladby, jež nejlépe vyzní v historických filmech, nejlépe s biblickým námětem, jako "King of Kings" nebo "Ben Hur", to byl jeho obor. Čest jeho památce.
Koho zařadit z české hudebně-filmové scény do TOP 10? Bez Jaroslav Uhlíře by to jistě nešlo. Jeho hudbu zpaměti znají (nebo teda určitě znaLY) již děti od základních škol. Ať žijí duchové a s nimi pan Uhlíř.
Za všechny: Tři oříšky pro Popelku,Noc na Karlštejně, Jak se budí princezny či Cirkus Humberto... Nezapomenutelný skladatel...