Recenzie (32)
Hviezdne Vianoce (2014) (TV film)
https://www.youtube.com/watch?v=ORuJ1VinwVY .. Už kvôli tejto skladbe dám 5*....
Manželský sľub (2012)
Nemám rád tieto klasické americké romantické filmy ale tento bol veľmi dobrý. Príjemná a sympatická dvojica, hlavne pôvabná a mámivá Rachel McDams. Epizodické rola Sam Neil potešilla. A melancholická skladba Pictures of You od alternatívnej rockovej skupiny The Cure enormné pohladila uší. Občas treba aj vypnúť a nie len hľadať vo filme kvázi-intelektuálne reči a dostávať orgazmus pri spektakulárných, vysoko-nákladových filmov typu Avatar.
Terapia láskou (2012)
Môj komentár bude stručný a pregnantný. Skvelé!
The Giant Mechanical Man (2012)
Mám rád tieto skromné, nízko-nákladové a menej známe ktoré zachytávajú každodennosť,reálnosť a obyčajnosť.
Dokonalý zmysel (2011)
Nekomerčný, skromný, artistný film. Perfect Sense ma ohromne prekvapil, miestami som mal aj zimomriavky. Krásne nasnímane, pochmúrna a depresívna nálada, daždivé prostredie a intenzívna láska. Nekonvenčný katastrofický film. Nejedna sa o žiadny typický americký ultra-vysokorozpočtový trhák kde pobehujú vtipné zombie alebo hrozí zrážka s vesmírnym telesom. Názorná ukážka, že sa dá natočiť aj očarujúci a neobyčajný apokalyptický film. Vynikajúce herecké predstavenie. A keď som videl, že o hudbu sa postaral nemecký minimalista Max Richter tak som očakával nebeské a prenádherné klavírne melódie. A očakávania boli na naplnené. Komplexný zážitok. Musím povedať ,že Melancholia od Triera ktorá je rámcovo podobná ma menej bavila. Film roka 2011.
Šmolkovia – Vianočná koleda (2011)
Mrzoutová chalúpka je holá ako šmouli pupík.
Věda a islám (2008) (seriál)
Ano! Milujem históriu a história vedy resp Arabského sveta to bolo niečo ako avantgardný Pariž na začiatku 20 storočia. Keď bola stredoveka Europa dogmatická, rigidná a zaostála. Tak v India, Čina a Islamské veľkoríše boli čo sa týka poľnohospodárstva, vedy, filozofie progresívne a fantastický vyspelé. V dejepise vás nenaučia mena ako Avicenna, Al Kindi, Averroes, Abubacer, Rhazes, Maimonides. Veď už Al-Džáhiz v 9 storočí prišiel z myšlienkou evolúcie, Avicenna napisal monumentálne spisy lekárstva, filozofie, Nathanel a Avempace formulovali zákony sily v 12 storočí a blízkovýchodní astronomia už poznala heliocentrizmus. Kto sa zaujíma o vedu tak by si mal urobiť prehľad :)
Deine Lakaien & Die Neue Philharmonie Frankfurt: 20 Years of Electronic Avantgarde (2007)
. Dnešná trendová,primitívna a mono-melodická hudba sa nedá počúvať. Toto vystúpenie elektronickej a avantgardnej kapely je unikát. Syntéza s minimalistickou elektronikou a živým filharmonickým orchestrom je skvostná. Neo-klasické poňatie, kvázi-gotický Veljanov pionier a majstrovský klávesový hudobník Ernst Horn. Hlavne skladba Mirror Men s preparovaným klavírom je nevídaný zážitok. Nevšedný hudobné predstavenie.
Paranormal Activity (2007)
Blair Witch bol aspoň hrozyplný a originálny. Ale toto ?
Paříž (2007) (seriál)
Dokument plný interesantných a pútavých informácií.Sympatická uvádzajúce francúzska vlastne všade sú snové a mámivé francúzsky ... Dozvedel som sa napríklad Cassanova a čokolada, Colbert a moda, alebo notorický známe informácie ako avantgarda v Paríži alebo bonvivánský život predchnutý absinthom. Okrem toho je tu spomenutá nová vlna, alebo okupácia nacistami. Keby bolo viac obdobných dokumentov . Jedine čo nebolo spomenuté sú rané dejiny Paríža :/