Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Legendárna šokáreň Toda Browninga (DRACULA, 1931), ktorá nás polodokumentaristickým spôsobom zavádza do dejiska v zákulisí cirkusu a predstavuje nám skupinku liliputánov a fyzicky handicapovaných ľudí, stavaných do konfliktov s nenávistným a falošným "zdravým" osadenstvom cirkusu. Najkontroverznejšie filmové dielo svojej doby. (POMO)

(viac)

Videá (1)

Trailer

Recenzie (235)

MontyBrogan 

všetky recenzie používateľa

Tak neviem, či tu máme do činenia s prevteľovaním, nesmrteľnosťou, klonovaním, exaktne sa opakujúcou históriou, či omnoho menej pravdepodobným javom - náhodou, ale postava Cleopatry Olgy Baclanovej vo Freaks, to bola čistá Gretchen Mol v Boardwalk Empire. A Henry Victor (Hercules) sa takisto pohybuje aj po súčasnom svete. A to ako rapper Ninja z hudobnej skupiny Die Antwoord. Podoba však nie je len vizuálna, zvykne sa tiež obklopovať liliputánmi a podobne, stačí si pozrieť ich videoklipy. Záverečné zohavenie Olgy Baclanovej, to je zase jednoznačne práca doktora Moreaua, o ktorom bol v rovnakom roku (1932) natočený film Island of Lost Souls. Ten mal so Zrúdami spoločného menovateľa nielen v podivuhodných tvoroch, ktorí nie sú práve oku lahodiaci, ale aj v peknej mladej herečke menom Leila Hyams. No a teraz mi povedzte, či sú to všetko len náhody, alebo slobodomurárske sprisahanie?! ()

POMO 

všetky recenzie používateľa

Tod Browning ako rozprávač exceluje. Presným psychologickým štetcom nám predstavuje handicapované bytosti ako ľudí, ktorí dokážu ľúbiť, túžiť, snívať i žiarliť. A v ich stavaní do konfliktu so zdravými ľuďmi, ktorí sú tu tými pravými “freaks”, rozprávačsky víťazí. Ale to sú iba kúsky zo skladačky, ktorá ako celok predsa len nemá plnohodnotný filmový dopad na diváka, túžiaceho aj po niečom viac, než iba vidieť dovtedy nevidené (napríklad bezrukého, beznohého mrzáka zapaľujúc si cigaretu). Zápletka je pomerne banálna, s ľahkým resumé. A okrem nutného uznania Browningovej odvahy natočiť niečo také v 30. rokoch dvadsiateho storočia, zanecháva iba neobvyklú skúsenosť a námet na krátku diskusiu. Preto nedávam najvyššie hodnotenie. ()

Reklama

berg.12 

všetky recenzie používateľa

Tohle není hodnocení originality snímku, ale jeho filmovosti.Ve většině scén jde vesměs o odříkanou záležitost a pokusy o romantiku, napětí, soucit, či humor, vyznívají značně rozpačitě. To ale nic nemění na faktu, že jde, i s přihlédnutím k době, o výjimečnou záležitost. Jen jsem už před tím znal "Plechový bubínek" a ve svém hodnocení jsem tentokrát trochu rezervovaný, protože ho nechci dávat jen za to ´´panoptikum´´. ()

misterz 

všetky recenzie používateľa

Chamtivosť sa nevypláca... Jednoduchý príbeh plný bizarných postavičiek, situácií a dialógov, len škoda, že v originálnom znení tomu bolo slabo rozumieť (titulky nevyhnutnosť), väčšina postáv tu buď koktá, šušle, prípadne má nejakú ďalšiu rečovú vadu. Tiež by ma neurazila väčšia dĺžka dejovej linky a samotný príbeh by som ešte doplnil o nejaký nápad, aby to nebolo tak zúfalo priamočiare. Lepší priemer. 65/100 ()

Kryšpín 

všetky recenzie používateľa

Zrůdy. Jsou to ti, co vypadají jako monstra nebo ti, co se tak chovají? V tomto filmu naleznete odpověď. Handicapovaní lidé se snaží zapojit do "normálního" světa. Někteří je přijmou a jiní zneužívají. Bizardnější na tom je, že se film odehrává v cirkuse, kde se pro nás diváky stává vše atrakcí. Po celou dobu je příběh v dramatickém sledu až na poslední čtvrthodinu, kde se vše obrátí naruby a je z toho horrorová podívaná, kdy posledních pět minut sledujete se zatajeným dechem. O jednu hvězdičku jsem musel ubrat, kvůli jistým místům, kde se film vleče. Ale jako celek, to působí dobře. ()

Galéria (69)

Zaujímavosti (39)

  • Film původně končil tím, že Hercules zpívá sopránem u Madame Tetralini jako atrakce vzhledem ke skutečnosti, že jej zrůdy vykastrovaly, ale kvůli odporu publika byla tato scéna vystřižena. (Kulmon)
  • Studio MGM nakonec film stáhlo po pouhých dvou týdnech promítání. Komerční neúspěch znamenal v podstatě konec hollywoodské kariéry pro Toda Browninga, který nějakou dobu nesměl režírovat a již nemohl realizovat žádný významný a odvážný projekt. (Zetwenka)
  • Ač byli na plátně Hans a Frieda milenci, herci se ve svých projevech lásky mírnili, neboť ve skutečnosti byli sourozenci. (Kulmon)

Súvisiace novinky

Jste Otrlý divák?

Jste Otrlý divák?

16.02.2006

Když nepočítáme sledování odpoledních telenovel, je jediný způsob, jako to zjistit: sebrat se a jít do pražského kina Aero na některé - a nebo rovnou na všechny - snímky uváděné v rámci přehlídky… (viac)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bolo zmenené