VOD (1)
Obsahy(1)
Film zasadený do industriálneho Singapuru je príbehom policajného vyšetrovateľa Loka, ktorý musí nájsť Wanga, nezvestného zamestnaného migranta. Wangovi sa v práci stane nehoda a obáva sa repatriácie. Kradne mu to spánok, a tak začne za hlbokej noci chodiť do zasnenej kybernetickej kaviarne s túžbou nájsť ľudský kontakt v krajine, ktorá mu je stále cudzia. Wang nadviaže virtuálne priateľstvo s tajomným gamerom, ktoré čoskoro naberie temný spád. Keď Wang náhle zmizne, Lok sa ponorí do dôkazov, ktoré ho dovedú až na miesto vysušovania mora, aby odhalil pravdu ukrytú pod nánosmi piesku. (MFFK Febiofest)
(viac)Videá (1)
Recenzie (4)
Film, který nejprve navnadí na neonoirovou detektivku plnou industriálu, insomnie a neonů se záhy promění v observační sociální drama, aby se v druhé půli vyprávění postupně měnilo v zahleděnou kryptickou výpověď. Značná působivost a podmanivost několika scén je ovšem nepopiratelná. ()
Singapurský artový neo-noir z industriálnej periférie so sociálnym presahom a úsporným dávkovaním informácií. Úvodná 20-minútovka je ukážkovo noirová: ustarostený detektív, insomnia, dážď za oknom auta, neón za oknom izby, džezový podmaz. Potom sa dej preleje do flashbacku (?), ktorý má nielen snovú atmosféru, ale aj tempo a výrazne oslabuje pozornosť. Forma tradične prebíja obsah. V porovnaní s čínskymi neo-noirmi z ostatných rokov – detektívkou Čierne uhlie, tenký ľad (2014) a poeticko-magickými Poslednými večermi na zemi (2018), je tento kúsok výrazne slabší. 3,5* ()
Odlidštění výborné, ale filmu chybí gradace a jakýkoliv závěr. Škoda promarněného potenciálu. ()
Uniká mi, jak tento do sebe zahleděný výplod plný plytkých postav vyvolal v Locarnu takové pozdvižení. ()
Reklama