Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Jeden panák - oslepnete. Dva - zomriete. Čaká na vás v trafike, v darčekovej taške od kamaráta, na svadobnej hostine... Viete vôbec, čo pijete? Na sklonku letných prázdnin v roku 2012 zatriasli Českom skutočné udalosti, aké si verejnosť, kriminalisti ani právnici nepamätajú. Alkohol vyrobený zo zmesi etanolu a prudko jedovatého metanolu zabil v priebehu niekoľkých týždňov najmenej 38 ľudí a vážne priotrávil najmenej ďalších 80. Avšak "potenciál" namiešanej zmesi by mohol usmrtiť až 158 000 ľudí! Píše sa august 2012. Ruda Fulín (David Máj) robí vo firme na výrobu ostrekovačov a hrozí mu výpoveď. O to viac potrebuje zaujať obchodníka Malota (Lukáš Vaculík) nápadom, ako rekordne zraziť cenu liehovej zmesi, ktorú pod rukou predávajú. Sebavedome pritom vychádza z informácie na internete, že etanol účinky jedovatého metanolu zruší. Malota zmes distribuuje ďalej. On a ďalší z nej vyrábajú lacný alkohol, ktorý sa rozváža po celej krajine... Upratovačka Iveta žije v Havířove a má problémy s mamou. Stáčaný rum zo stánku za rohom im ponúka chvíľkovú úľavu od každodenných starostí. Do chvíle, než po jeho požití umierajú obaja Ivetini rodičia - prvé obete metanolovej aféry. Každý nasledujúci deň pribúdajú ďalší otrávení, o čom takmer nepretržite informujú médiá.  V septembri 2012 je prípadom poverený kapitán Hálek (Vasil Fridrich). Ako rýchlo dokážu s drsným kolegom (Martin Finger) nájsť vraha v podobe 10 000 litrov otrávenej zmesi, aby konečne prestali umierať ľudia? (TV Markíza)

(viac)

Recenzie (365)

ČervenýKoberec.cz (Anja Verem)

"Metanol dobře poukazuje na to, jak hluboko může klesnout lidská hloupost a jak hrozivé následky může mít nerozvážné uvažování. Jeden z vyšetřovatelů docela dobře vystihnul počínání pachatelů, když prohlásil: „Oni to asi nevěděli, ale měli to vědět.“ Kromě skvělého hereckého obsazení a autentického…" viac

Rozhlas.cz (Kristina Roháčková)

"Nebýt známých hereckých tváří, nebylo by těžké splést si ho s vyspělejší zahraniční produkcí. Tím, jak kamera proklouzává po místnosti, zrychluje a zpomaluje, kde si o to příběh říká, a drží se detailů, navozuje Kopáčová pocit autenticity a mechanizace. Uvádí diváky do procesu a zároveň nás…" viac

Reklama

Reklama