Réžia:
Dennis HopperScenár:
Michael SchifferKamera:
Haskell WexlerHudba:
Herbie HancockHrajú:
Sean Penn, Robert Duvall, Maria Conchita Alonso, Grand L. Bush, Don Cheadle, Randy Brooks, Gerardo Mejía, Glenn Plummer, Rudy Ramos, Trinidad Silva (viac)VOD (2)
Obsahy(1)
Východní čtvrti Los Angeles nejsou žádný ráj. Každý ze sedmdesáti tisíc místních patří k některému z gangů, po ulicích kolují miliony zbraní a proti tomu všemu stojí jen dva muži. Sean Penn a Robert Duvall jako policisté, kteří se ocitli tváří v tvář peklu... (oficiálny text distribútora)
Recenzie (50)
Dvouhodinový náhled do práce policejních složek bojujících s gangy v chudinských čvrtích L.A.. Postavy jsou tu klasicky napsané, policejní mazák Robert Duvall a nováček Sean Penn, který do všeho jde po hlavě. Žádný výraznější příběh to nemá, ale přesto je to nenudící krimi z 80. let s netypickým koncem. ()
Navonok "len" End of Watch o 25 rokov skôr, bez potrebnej intenzity a šťavy, avšak s väčšou porciou pouličnej autenticity a dôveryhodne vykresleného dobového zasadenia. Pri bližšom pohľade však silný pokus o internú štúdiu a sondu do vnútra gangov Los Angeles. Zároveň išlo o vôbec prvý film pojednávajúci o tejto problematike z tohto uhla a v zásade tiež prvý dávajúci do pozornosti crack (zo zaujímavosti: slovo sa v mediálnom priestore prvýkrát objavilo v článku magazínu Rolling Stone v roku 1980) a aj geto samotné (Túžba smrti 4 fakt nerátam), pár rokov predtým, než sa s nimi v ranných 90s roztrhlo vrece. Z historického pohľadu dôležitá snímka (aj z kontextu posolstva) prezentujúca reálie jedného kútu sveta, v tom čase nie príliš všeobecne známeho (film dokonca na svet dorazil skôr ako prevratný album Straight Outta Compton). Berúc vyššie uvedené do úvahy plus kto sedel na režisérskej stoličke – skutočne pozoruhodný produkt. Prítomné je aj typické hopperovské snímanie mestských exteriérov, primárne v priebehu úvodných & záverečných titulkov, ale aj počas celej stopáže. Kamera fenomenálna (efektné záberovanie Watts Towers mi pripomenulo ďalší podobný zabudnutý kúsok Ricochet s Denzelom Washingtonom). Navyše, soundtrack mala pod patronátom jazzová legenda Herbie Hancock. Snímke vyčítam len jedno – neukázala devastáciu komunít po cracku (ústredné duo predsa pôsobilo v jednotke CRASH + epidémia cracku bežala v tom čase už v plnom prúde). Ospravedlňuje možno len výsledné, jednoznačné tematické zameranie. Tak či onak, Colors – povinná jazda pre milovníkov špinavého a drsného Mesta anjelov 80./90. rokov... ♪♫ / ♪♫ (10.2016) (6.5.2018) (22.7.2023) "Vendettas of death back the colors I choose." ()
Solídny policajný triler z drsného prostredia el-ej. Medzi Pennom a Duvallom to chvíľu vrie, až sa zdá, že scenár bude ťažiť najmä z ich odlišnosti a generačného rozdielu, nakoniec ale všetko ide viac očakávateľným smerom s cieľom boja proti spoločnému nepriateľovi. Človeka až zamrazí, keď si uvedomí, že boj proti tomu, aby desaťročné decká predávali na ulici crack, je len boj s veternými mlynmi, to je ale zrejme to najdôležitejšie, čo som si z filmu odniesol. Taký Boyz´n the Hood je skrátka uhrančivejší a emotívnejší kúsok. Ale je tu poctivejší hip-hop, než začal vznikať od deväťdesiatok, kedy sa vydal smerom k mainstreamu a vrtiacim riťiam. ()
Prišlo mi to až moc kŕčovité a snaživé. Dennis Hopper sa snažil do svojho filmu zahrnúť snáď všetku špinu a hnusobu veľkomesta, ktorú so sebou prinášajú pouličné gangy (čo sa mu aj podarilo), avšak s tak bohatým materiálom nevedel zaujímavejšie narábať. Poznáte to, keď sa veľmi snažíte, tak práve vtedy sa vám nedarí, a to je presne aj tento prípad, aspoň ja som mal z toho taký pocit. Veľa tvrdých, drsných scénok, ktoré však ako celok pôsobia pocitovo neutrálne a po čase aj nudne. Ale mladý Sean Penn si tu strihol zaujímavú postavičku. 60/100 ()
Dennis Hopper v tesnom zovretí žánrovej neobjavnosti. Chýba tomu trocha intuitívnejšieho narábania s materiálom, pretože zdanlivo ukážkovo priemerný námet má skrytý potenciál práve v rozvedení osobností dvojice hlavných protagonistov a sondy do ulíc ovládaných gangmi. V správnom pomere jednotlivých zložiek by som videl aj dostatočné opodstatnenie pre dvojhodinovú stopáž. Hopperovi však chýba glanc a šťava, čo následne maximálne angažovaní Penn a Duvall neuhrajú. 65% P.S.: Kto uhádne, ktorý je Cheadle, má u mňa čokoládového Mikuláša. ()
Galéria (51)
Fotka © Orion Pictures Corporation
Zaujímavosti (6)
- Podľa pôvodného scenára sa mal film odohrávať v Chicagu a pojednávať o drogách. Až prichádzajúci Hopper lokalitu zmenil na Los Angeles a tému na gangy. (Real Tom Hardy)
- Producent Robert H. Solo si do komparzu aj ako ochranku najal skutočných členov gangu. Počas natáčania boli dvaja z nich dokonca postrelení. (Real Tom Hardy)
- Film se natáčel v Los Angeles v Kalifornii. (rafix)
Reklama