Reklama

Reklama

Star Trek: Discovery

(seriál)
Trailer 1
USA, (2017–2024), 55 h 27 min (Minutáž: 38–85 min)

Hudba:

Jeff Russo

Hrajú:

Sonequa Martin-Green, Anthony Rapp, Doug Jones, Mary Wiseman, Wilson Cruz, David Ajala, Blu del Barrio, Shazad Latif, Michelle Yeoh, Tig Notaro, Jason Isaacs (viac)
(ďalšie profesie)

Série(5) / Epizódy(65)

Obsahy(1)

Star Trek je jednou z nejznámějších a nejoblíbenějších sérií po celém světě. Po padesáti letech od premiéry legendárního původního seriálu se vrátil na televizní obrazovky díky novému seriálu Star Trek: Discovery. Noví hrdinové, nová vesmírná loď a nové mise přilétají na vlně stejných vznešených idejí a naděje v lepší budoucnost, které už inspirovaly celou generaci snílků a vizionářů. Seriál Star Trek: Discovery zachycuje výpravy Hvězdné flotily během jejich misí za objevováním nových světů a nových forem života. Hlavní hrdinkou je důstojnice Hvězdné flotily Michael Burnhamová (Sonequa Martin-Greenová), která musí přijít na to, že aby skutečně pochopila cokoli „mimozemského”, musí nejdříve porozumět sama sobě. Michael je lidského původu, a přesto se stala sestrou jednoho z nejslavnějších hrdinů ve „vesmíru” Star Treku. Vykonala něco strašného, a přesto má šlechetné srdce. A i když není neohroženou kapitánkou vesmírné lodi, i když o tom ještě neví, na tom, co udělá a jak se rozhodne, závisí osud celé galaxie. (TV Prima)

(viac)

Diskusia

Shakaar

Shakaar (hodnotenie, recenzie)

cyphercz

Omyl, Myslím že věděli, problém v Generations byl hlavně ten, že v podstatě vzali seriálovou produkci a natáčecí set a narvali ho do filmu. Včetně těch rekvizit co používali v TNG. A co se týče uniforem, pracovalo se na nových uniformách a dokonce se v nich i natáčelo, ale z hlediska nepohodlnosti designu se rozhodli pro jakýsi přechod mezi TNG uniformami a Voy uniformami a vyměnili akorát komunikátory. 
S těmi uniformami máte pravdu, Geordi měl uniformu od Milese, Riker od Siska, možná Picard měl správnou velikost, ale Dat ji neměl. Jednoduše vzali vše co měli po ruce. A co se týče natáčecího setu, jediné co třeba na můstku změnili že přidali nějaké nové panely, snížili osvětlení aby zamaskovali viditelné nedostatky stávajícího natáčecího setu. Možná proto i ve filmu zničili Ent-D, oni to totiž měli v plánu cca od konce šesté řady, kde dvojepizoda Decent měla být labutí písní pro Enterprise-D -> viz. ten nesmyslný rozkaz kdy se najednou vylodila na planetu většina posádky kvůli tomu aby hledala Data a na Enterprise zůstala jen omezená posádka, ještě navíc nezkušená včele s Beverly.

cyphercz

cyphercz (hodnotenie, recenzie)

Vážení, tak už je to oficiální - jsem inteligentnější než neomylná vesmírná bohyně Miky Burnham. Rozluštil jsem totiž ten velmi složitý trojúhelníkový rébus hned, jakmile naše geniální kapitánka poprvé řekla tu nápovědu zatímco tupě čuměla na ony triangly, takže jsem prostě asi Hawking křížený s Einsteinem...;)

 

A teď vážně, co to doprdele mělo být, vždyť to je hlavolam jak z letního tábora pro malé děti ty vole!!!!:))

cyphercz

cyphercz (hodnotenie, recenzie)

tak tvůrci Generations především neměli vůbec potuchy co je nějaký Kurlan naiskos, prostě vzali rekvizitu co jim zrovna přišla pod ruku a hodili to do té scény... Stačí se podívat na jejich přístup k uniformám kdy půlka posádky má TNG uniformy a půlka DS9 uniformy:) a ne, to fakt nebyl záměr a nemá to nějaký skrytý význam atp., je to prostě a jednoduše lenost / lhostejnost tvůrců toho filmu, která se promítla i do oněch rekvizit;)

na príspevok reagoval Shakaar

Shakaar

Shakaar (hodnotenie, recenzie)

cyphercz

Jo a mimochodem nakolik se touto epizodou zaobírali a vyloženě námětem Chasu zaobírali bylo názorně ukázáno v Generations kde Picard s Rikerem na konci filmu hledali to jeho rodinné album a při tom hledání narazil na artefakt z této episody a prakticky okamžitě ho dal někde stranou či zpět mězi "odpad". Navíc nehledě na ten objev že je někdo "geneticky" vytvořil, se o miliony let později tito bratři hlava nehlava mlátí mezi sebou a naprosto je nezajímá co bylo před Eony let. Což byla i myšlenka samotného filmu, že nezáleží co po nás zbude ale to jak jsme žili. 

Shakaar

Shakaar (hodnotenie, recenzie)

cyphercz

No já bych řekl že bohudík že se k něčemu jako k Conspiracy už nevrátili že z toho vznikli Borgové, což si myslím je daleko efektní záležitost než emzák typu aliena či dokonce včely jak původně měli vypadat Borgové. Některé náměty a pokusy je dobré že nezpracovali. A u Chase mi zase přišlo že to bylo takové hodně laciné vysvětlení proč produkce série měla veškeré mimozemštany s dvěma nohama a rukama. Každý normální člověk bral normálně že je to stále scifi seriál a že některé věci nemůžou udělat tak jak by si představovali. Krom toho by do jisté míry vykrádali mitologii ze Stargate, kde technologie a rasa lidí vycházela rovněž z nějaké prarasy, která osidlovala známé galaxie. A zatímco tady mi ten koncept nějak zapadl, tady by to bylo něco do čeho se snad ani Star trek nikdy neměl pouštět a je jedině dobře že tuto myšlenku nechali radši u ledu jako Treshold.

cyphercz

cyphercz (hodnotenie, recenzie)

Shakaar

já si zase myslím, že by z The Chase, anebo i Conspiracy, byly výtečné TNG filmy;) Prodloužit to na 2 hodiny, s mnohem větším budgetem a tím pádem efekty, maskama atp., lepší herci ve vedlejších rolích a tak dále a věřím, že by to u fandů dopadlo lépe, jak takový Insurrection

na príspevok reagoval Shakaar, Shakaar

Shakaar

Shakaar (hodnotenie, recenzie)

Khanos

No mě se zdá jako někdo kdo není zcela aktivní hráč, tak co se týče příběhu toho v posledních letech hry nabídly možná více jak film nebo televize, což je možná proto že hry jsou do jisté míry více nezávislé subjekty kde to často stále dělají ještě talentovaní lidé kteří jednak jsou špičkami ve svém oboru a zároveň mají k tvorbě určitý vztah. Třeba Uncharted série patří mezi top co za poslední více jak desetiletí vzniklo, o to jsem byl nemile překvapen co z něj Hollywood vytvořil za filmovou "srač*u". Ale jsou i pozitivní efekty typu Last of Us, což podle mě měl být příklad Uncharted.
Na druhou stranu, aniž bych to hrál, tak jsem zaznamenal kauzu jak změnili design postav u nového Spidermana a jak záměrně zošklivili MJ, byl to solidní poprask. Takže i u hrách můžeme čím dál více čekat těchto celospolečenských trendů, což pochopitelně lidi potěší xD.

Khanos

Khanos (hodnotenie, recenzie)

Shakaar

Nejde mi ani tak o to, že by hry nebyly schopné vytvořit obsah, který by si zasloužil televizní zpracování nebo zpracování pro plátna. Do konce života budu nejspíš čekat na zpracování Starcraftu a snad již brzy (v řádu let?) se dočkáme Mass Effectu.
Spíš se mi v hlavě pořád točí myšlenka, že si někdo uvědomil, že raději než vymýšlet vlastní paskvily, které sice odráží protlačované společenské trendy, ale tím jejich kreativita vyprchá a divák zůstane v lepším případě s generickým příběhem, dost často velmi špatnými hereckými výkony a se zcela nebo častečně absentující vnitřní logikou, tak si šetří práci kopírováním něčeho, co už je vymyšlené. Je to fajn, ale nedokážu se oprostit od toho, abych to zase vnímal pouze a jen jako lenost osob angažovaných ve tvůrčím týmu doručit skutečný zážitek, který by se divákovi vryl do paměti. 
Discovery potřebovala opravdu sympatické charaktery a dobré příběhy. Tohle ji z mého pohledu chybělo a proto moc nevěřím tomu, že by se seriál někdy dočkal nějaké větší divácké reparace a uznání. Momentálně si dovedu představit jediný případ, aby se tak stalo a to ten, že se filmová a seriálová tvorba bude i nadále propadat do horoucích pekel a chrlit na nás ZLO ještě daleko nepředstavitelnější než to současné. A za pár let si řekneme, ty jo, v porovnání s tím, na co koukáme dnes, je i ta Discovery dobrej seroš. Ale upřímně doufám, že zrovna tohohle konce se nedočkáme.
...a vlastně ještě jeden konec si dovedu představit, otupíme natolik, že diváckou obcí zavládne letargie a necháme každého rádoby chytráka diktovat nám seriály a filmy, co máme a nemáme přijímat, co si máme myslet, a bude z nás ekvivalent hlávky zelí. Asi není nutno dodávat, že tento konec si přeji snad ještě méně.

na príspevok reagoval Shakaar

Shakaar

Shakaar (hodnotenie, recenzie)

Khanos

Tak pokud něco legimitují něčím co už vyšlo v neoficiálním canonu, je to ta lepší varianta. Vždy je snadnější něco použít co už neoficiálně funguje, tak proč ne. Ostatně dělají to už podobně s loďemi, začali to Titanem, potom se hodně inspirovali studií modelu lodi pro ST: Online z První řady ST: Picard (tam ty copy paste loďě) a nakonec reálně uvedli i Enterprise - F model. To je jedna z věcí které naopak je dobré že dělají, mají tam materiál který funguje mezi fanoušky, tak proč to nevyužít. Vznikají běžně filmy a seriály podle herních sériích, tak proč si nevzít něco ze ST: Online. Třeba kdyby na malé plátno dostali takovou Iconii jako v ST: Online, nebyl bych proti. Ale zase chápu ne vše jde z důvodu vlastnických práv, ikdyž STO vzniká pod oficiální hlavičkou ST a jejim přidruženým studiím, takže by to snad nemuselo být tak složité. Navíc tím dělají propagaci i svým hrám.

na príspevok reagoval Khanos

Shakaar

Shakaar (hodnotenie, recenzie)

cyphercz

Popravdě The Chase považuji jako jednu z těch epizod které člověk lehce zapomene, zajímavý nápad, ale strašně na té episode bylo vidět že produkci docházeli prachy na konci sezony, zvláště když se začalo dělat na produkci Generations, a část scénaristů tehdy už pracovalo na DS9 či Voyageru. Zároveň bylo vidět jak tu myšlenku neměli moc dobře zpracovanou, v podstatě akorát vycházeli z toho že chtěli nějak vysvětlit proč z hlediska universu vypadali všichni humanoidi dost lacině jen z hrby nebo s nějakými ušima. V podstatě to trochu řadím k episodám typu "Conspiracy" kdy tak zvaně rozkopli dveře k zajímavější sérii propojených episod, ale nikdy se k tomu ani ve Voyageru, ani DS9 a už vůbec ne ve filmech nevrátili. To trochu vypadá jako by se k něčemu takovému ani moc nechtěli vracet.

na príspevok reagoval cyphercz

Khanos

Khanos (hodnotenie, recenzie)

Moogwi

Do ničeho tě nevrtám, pouze říkám, že žádná pauza od Treku se nekoná. Nicméně, kdybych měl volit mezi Discovery a Prodigy, nebude to těžká volba.

Khanos

Khanos (hodnotenie, recenzie)

Moogwi

Ta tvoje okurková sezóna končí za 3 týdny pokračováním ST Prodigy. Seriál to možná není pro každého, ale je součástí ST, takže...

na príspevok reagoval Moogwi

Khanos

Khanos (hodnotenie, recenzie)

cyphercz

Viděl jsem jen střípky. 1, 5 a 7 epizodu. 1 a 7 se dala, 5 byla děs. I mně to relativně zajímalo, ale ne tolik, abych tomu skutečně věnoval svůj čas. Možná někdy v budoucnu.
Hlavní zápletka se mi zdála hodně isnpirovaná (ehm, vykradená) herními epizodami Star Treku Online, kde soupeříš s Breeny o to, kdo první se dostane právě k této technologii. rovněž v závodě po střípcích a náznacích. Jak ale píšeš, vzhledem k potenciálu tohoto tématu to není nutně na škodu, přesto, když si seriál musí půjčit děj z hry je to... podezřelé.
Kolem a kolem se na pátou řadu (nebo alespoň to, co jsem viděl) hodí slavné "příliš málo a přílš pozdě" na záchranu. I přes zajímavý námět mně to nedokázalo přesvědčit u toho zůstat a to byl čas i vůle.

na príspevok reagoval Shakaar

Moogwi

Moogwi (hodnotenie, recenzie)

cyphercz

Tak možná by stálo za to mrknout na celou 5 řadu, jestli jsi ve zdraví přežil 1 díl, je slušná šance, že tu šavli v sobě udržíš, pořád je to sice hrozná číčovina, nicméně nějakou dobu bude teď ve světě star treku okurková sezona, tak tím nějakej čas zabiješ :)

na príspevok reagoval Khanos

cyphercz

cyphercz (hodnotenie, recenzie)

Tak jsem se dokopal, shlédl první epizodu a k mému překvapení jsem nezvracel 50 minut v kuse! Ano, je to woke jako prase, ale alespoň se tu nebrečánkuje, už jen za to to má ode mě jednu extra hvězdu!;) Navíc návrat k výtečné TNG epizodě The Chase má tolik zajímavého potenciálu, proč jen to nemůže zpracovat někdo, kdo má Star Trek rád a dokáže dělat scifi a ne tihle slušně řečeno babralové, kteří ST využívají jen jako platformu pro šíření svého pokrouceného světonázoru a agitky... je mi tudíž jasné, že to s každou další epizodou půjde celé do kytek a odkaz oné výše zmíněné epizody bude zprzněn, jako vše ostatní související s TNG. Ale díl sám o sobě se dal dokoukat a dle mého je lepší, než ta Red Angel p**ovina či úvod do dementní 3. série (čtvrtou jsem neviděl).

na príspevok reagoval Moogwi, Khanos, Shakaar

Moogwi

Moogwi (hodnotenie, recenzie)

cyphercz

Mrkni na první díl, aby jsi věděl, o co jde, v každém následujícím díle se pak řeší a hledá jedna část artefaktu, po složení všech částí vznikne mapa vedoucí k technologii předků, takže ti v podstatě stačí už jen předposlední a poslední díl. 

na príspevok reagoval cyphercz

cyphercz

cyphercz (hodnotenie, recenzie)

PKD nebo někdo normální kdo jste tu pátou řadu viděli - které z těch deseti epizod je nutné vidět, aby člověk pochopil hlavní děj a závěrečné rozuzlení? Určitě tam bude nějaký ten filler a omáčka kolem, kterou bych rád vynechal. Rád bych se však alespoň na část této poslední řady podíval, abych nepřipravil tady Jákkoba o mojí recenzi tohoto božího ST seriálu;) 

na príspevok reagoval Moogwi

SeTTi

SeTTi (hodnotenie, recenzie)

Jo moment ty si chtěl Třetí řadu PIC, tak to jsem bohužel viděl. Vadu tak to bude i tak těžké. Rok a půl staré, nebylo tam nic co by stálo za povšimnutí. I když tři díly dostaly celkem neuvěřitelné 3*, tak si z toho spíš jen pamatuju tu jejich ctrl+c, crtl+v flotilu.

SeTTi

SeTTi (hodnotenie, recenzie)

Khanos

Tak to ti bohužel nenapíšu. Nehodlám si ještě více zkazit smýšlení o ST sledováním další řady příživnického odpadu.  Každopádně, k tahání postav / herců z propadliště dějin se většinou tvůrci uchylují, když už jim hodně leze v jejich konceptu do bot. A to platí jak pro DIS, tak celkově o PIC.

Khanos

Khanos (hodnotenie, recenzie)

SeTTi

Pokud to myslíš tak, jak jsem to pochopil, tak problém fan servisu jen ten, že pokud dílo stojí pouze na něm a nemá vlastní identitu, tak nemůže uspět, alespoň ne v běhu na dlouhou trať. A to je i můj názor. Věřím, že spousta silných značek už na to doplácí.

U té třetí řady Picarda je silný fan servis, ale myslím, že dílo samotné má něco do sebe. Napiš sem nějakou vadu třetí řady a já ti pravděpodobně dám za pravdu, vzpomínám si na většinu vlastních připomínek a většina trvá i dnes. Jako celek to ale pro mně funguje, viděl jsem třetí řadu znovu, když jsem si koupil blůčko a vyzbrojen tím, co jsem si pamatoval, bez šoků, které by mně překvapily, jsem si to užil. Chyb to má požehnaně, ale věc se má tak, že když to srovnám s ostatní současnou tvorbou, dá mi to víc než vezme a to se počítá.

na príspevok reagoval SeTTi

SeTTi

SeTTi (hodnotenie, recenzie)

Khanos

To je tím, že si myslí že to vyhrají jen rozhazováním drobků. Jenže ... až na výjimky... tím skalní fanoušky spíše sklamou. To, že nalákají herce z minulých seriálů je jasné. Drtivá většina z nich horko těžko zavadí o práci, takže jim je i jedno co mají zahrát nebo že by to mohlo mít podobnou úroveň jako když kdysi dávno točili ve svém prime time.

na príspevok reagoval Khanos

Khanos

Khanos (hodnotenie, recenzie)

Shakaar

Picard udělal hodně věcí špatně. Největší chybou bylo, že nebyl schopný udržet nějakou alespoň na ST zdánlivou kontinualitu a to ne k širšímu světu, ale především k vlastnímu obsahu. Proto první tři řady skoro budí dojem, že jedna s druhou nemají nic společného, krom postavy Picarda, který mezi nimi tak nějak prochází, sem tam s nějakým křovím.

Co se Enterprise D týče, dovedl bych pochopit, že ji odstranili z Veridianu III., vzhledem ke skutečnosti, že se na jiné planetě v soustavě nacházela předindustriální společnost a všemocné primární směrnici, kterou ve světě ST občas dodržují, dokázal bych i nějak pochopit, že Geordi zbytky trochu opucoval a spíchl s částmi z jiných lodí stejné třídy, aby vytvořil zdání znovuoživené lodi, čemu mám problém uvěřit je to, že tato LEGO-loď je schopná fungovat, ale budiž. Vzhledem k ostatním kvalitám STP třetí řady jsem ochotný tohle (a mnoho dalších vad) přehlédnout.

Co se Data týče, nebudu se teď vyjadřovat k metafyzice celého jeho zmrtvíchvstání a řešit otázku, jestli to v první řadě, nebo to v třetí řadě, vlastně vůbec je/bylo Datem. Nicméně Brent Spiner evidentně chtěl být i nadále součásti ST, ať už ho k tomu vedly jakékoliv důvody, vem si jen, kolik generací Soongů má pořád jeho ksicht, to už není ani genetická regrese, ten obličej se snad vtisknul do samotné reality ST. Dědičnost možná určují silné a slabé geny, ale tohle je trochu moc, 4 století?!

na príspevok reagoval SeTTi

Shakaar

Shakaar (hodnotenie, recenzie)

Khanos

Jako pravda, podobně horkou jehlou byla šitá i Star Trek: Picard, kde v první sérii zabijí postavu Data a o dvě sezony dál ji zase oživí protože chtějí dát dohromady celou posádku. A ještě nesmyslně znovu vytvoří cca 30 let starý model lodi, který by v reálném světě představoval více problémů než užitku. Ale hlavně že si myslí že dali fanouškům to co chtějí. 

na príspevok reagoval PKD, Khanos

Khanos

Khanos (hodnotenie, recenzie)

Shakaar

Myslím, že identifikace té postavy jako Danielse nejspíš nebyl prvoplánový akt. Spíš to na mně působí tak, že si řekli, že by mohli získat nějaké plusové bodíky zdarma s minimem práce a šli do toho. Nebylo by to nejspíš poprvé, když se podíváme jak je fanservis často nadužíván.

na príspevok reagoval Shakaar

Shakaar

Shakaar (hodnotenie, recenzie)

Spíše než fakt že tato série skončila mě docela děsí že chtějí vytvářet hned další...proboha ať už Sony koupí ten Paramount a zruší tyto nesmyslné projekty...

na príspevok reagoval PKD

Khanos

Khanos (hodnotenie, recenzie)

Sice jsem viděl jenom tři epizody z poslední řady, ale kapitánka Michael se minimálně v jedné z nich baví s nějakým úředníkem v nějaké místnosti ve skryté dimenzi či co. Celkově vzato nic zajímavého, ale... a v poslední epizodě z něj prý udělali časového agenta Danielse z Enterprise. Tak to jen na okraj pro ty z nás, co se na Archerovu skupinku občas rádi kouknou.

PKD

PKD (hodnotenie, recenzie)

scofa

Docela souhlas. Pokud prijmeme to, ze DSC se nikdy nijak extra netvarilo, ze je trek. Ale uz je v podstate po vsem, tak snad uz navzdy. 

scofa

scofa (hodnotenie, recenzie)

Zápletka páté série je prostě tak dementní,  jako v posledních dvou sériích, ještě že dostali rozum a to utrpení konci s pátou sérii! První dvě série byly fajn a pak to šlo rychle do hajzlu!

na príspevok reagoval PKD

Súvisiace novinky

Michelle Yeoh hvězdou nového Star Trek filmu

Michelle Yeoh hvězdou nového Star Trek filmu

19.04.2023

Tak se fanoušci Star Treku přece jen dočkají nového filmu. Místo návratu party okolo Chrise Pinea (Dungeons & Dragons: Čest zlodějů) ale nakonec jako první dorazí snímek s názvem Star Trek:… (viac)

Dvojice z Hannibala opět spolu

Dvojice z Hannibala opět spolu

02.11.2022

Celovečerní režijní debut Bryana Fullera je konečně na spadnutí. Tvůrce Hannibala nebo Amerických bohů si za svůj projekt zvolil snímek Dust Bunny, a jako hlavní hvězdu do něj pak obsadil svého… (viac)

Pátek třináctého dostane seriálový prequel

Pátek třináctého dostane seriálový prequel

01.11.2022

Zatímco poslední celovečerní příspěvek do jedné z nejpopulárnějších hororových sérií všech dob dorazil do kin už před dlouhými třinácti lety a dalšího filmu se kvůli tvůrčím sporům o práva na… (viac)

Star Trek dostane další seriál

Star Trek dostane další seriál

18.05.2020

Trvalo to roky, ale značku Star Trek se nakonec přece jen podařilo oživit. A paradoxně to nebyly filmy (byť pomohly), ale televize, kde se postavám spojeným se slavnou lodí Enterprise začalo dařit.… (viac)

Reklama

Reklama