Reklama

Reklama

Riaru Onigokko

Trailer

Obsahy(1)

Mitsuko je jediná žiačka z dievčenskej triedy, ktorá počas školského výletu prežije útok záhadnej sily, ktorá zmasakrovala všetky jej spolužiačky. Alebo nie? Že by to bol všetko iba sen? Existuje niečo ako paralelný svet, v ktorom niekto, niečo, v rovnakom čase ako my, opakuje rovnaké úkony ako my, pričom môže byť náš osud spečatený odlišným spôsobom? Alebo je to všetko iba v našich hlavách, ktoré môžu v stresových situáciách obsahovať choré myšlienky, pričom nedokážeme rozpoznať, čo je realita a čo sen? Dáva ženská logika zmysel? Je možné, že by ženy ako také mohli disponovať väčším množstvom charakterových čŕt ako muži, pričom práve z tohto dôvodu im nedokážeme porozumieť? Odpoveď možno nájdete práve v tomto surrealistickom filme od režiséra Šiona Sona. Ten sa rozhodol zamyslieť sa nad citovým vnímaním a samotným chápaním nášho nežného pohlavia, pri inak zdanlivo bežných situáciách, kedy musia dospieť k rozhodnutiu, akým smerom sa budú v živote uberať. (*CARNIFEX*)

(viac)

Videá (1)

Trailer

Recenzie (50)

misterz 

všetky recenzie používateľa

Toto bláznovstvo plné krvi a vizuálnej nádhery je len ťažké opísať. Aj napriek tomu, že tu nosné témy ostávajú podobné ako pri iných Sonových filmoch, formou však ide o totálne uletený surrealistický megaúlet. Takže je to typický Sono no zároveň aj nie. Jediné čo ma napadá sú len také výkriky v tme ako napr. dlhé scény bez mužov (teda striktné delenie na mužský a ženský svet/princíp)... neustály boj o prežitie v podobe troch hlavných postáv (Mitsuko, Keiko a Izumi)... útek pred zbabelcami... spoločenský útlak na základe pohlavia.... mužská snaha ženy ovládať (metafora počítačovej hry Tag) a konečne je tu aj akýsi rituál prechádzania do dospelosti. Čiže ide hlavne o spoločenskú kritiku a japonského sociálneho systému, aj keď veľmi bizarnou formou. Na druhú stranu ale neslúži ta bizarnosť ako výborný priamočiary útok, ktorý vystihne problém dokonale a hlavne jednoducho? Akoby ste dostali päsťou do oka. Proste keď sa vo filme poukazuje na problematický vzťah medzi žiakmi a učiteľmi, tak učitelia dostanú do rúk guľomety a pod. Škoda, že sa dokonalé vychutnanie filmu nezaobíde bez poznatkov z oblasti japonskej kultúry a súčasného spoločenského prostredia. Sono je skrátka vlastenec. 85/100 ()

honajz2 

všetky recenzie používateľa

Tak to je echt podivnost. Jestli něco Sono umí fakt dobře, tak neustále překvapovat tím, co z toho vůbec vypadne, protože tady se něco děje, nějakou dobu to trvá, pak se začne dít úplně něco jiného jen s nějakou malou návazností na to předchozí... A přitom to celé má pointu a nějaký svůj smysl, který není úplně dotažený, ale pochopitelný. JAK JSEM TO POCHOPIL JÁ - Vlastně jde o to, že Mitsuko je postava ze hry, která v té hře je třemi různými postavami, jenže se něco stane, po čemž se "probere" a uvědomí si, že je něco hodně špatně. Když se dostane do reality, za tím, kdo tu hru stvořil, rozhodne se vše ukončit tím, že se zabije - a jelikož ona je originál, zničí tím veškeré její postavy, celou tu hru, tvůrce je evidentně naštvaný a ona konečně má klid. KONEC SPOILERŮ Ačkoli to celé o něčem bylo, ta atmosféra na mě ne vždy fungovala (třeba úvodní scéna je skvělá, ale jak se dostane do školy a má tam tři kamarádky, tak mě to přestávalo bavit a obával jsem se, že se celé zvrtne v lesbické porno), stejně tak u těch zvratů jsem někdy moc nechápal, jestli to Sono myslí vážně nebo to myslí ze srandy... Dokážu u toho pochopit snad všechny možné druhy hodnocení, bavil jsem se u toho tak na lepší tři. Na víc ne, i přes tu slušnou hudbu. Je to dost zvláštní, ale ne tolik, abych z toho byl více či méně nadšený. Lepší 3* ()

Reklama

ScarPoul 

všetky recenzie používateľa

Sono a jeho boj proti pravidlám a konvenciám. Veľmi by som bol zvedavý čo by na toto povedali feministky. Úloha ženy vo filme a celkovo v ponímaní mužov je tu plná exploatačného násilia a jemnej erotiky( povestné Sonové nohavičky vykúkajúce spod sukničiek). Tag je príbehom o jednej postave a rôznych svetoch. Fikčné svety a snaha nájsť svoju realitu je podfarbená úžasnou variáciou a režisérskou nápaditosťou na nám už známe postupy a témy a vytvára tak vizuálnu žranicu originality a tiež určitej preštylizovanej všednosti - vždy tam musí byť nejaký staroch čo to má celé na svedomí. Ale rúcanie a zároveň využívanie týchto postupov je to čo robí film zaujímavým. Máme tu hororové prvky - funkčné. Máme tu dobrodružstvo a akčnosť - tiež funkčné a rovnako sa tu nachádza transcendentný motív s veľmi príjemným hudobným podfarbením. Teda dielo hodné génia. Významy sa nabaľujú. A príbeh pekne plynie, len aby sa s vami pohral. A dovoľte mu to inak vás každý dejový zvrat sklame. Treba si uvedomiť, že je to o Mitsuko a nie o nás divákoch. Je to o tom že si Sono chcel skúsiť quadrocopteru a tak si ju skúsil. A tiež o tom, že pekné dievčatá sa radi hrajú s perím. Takže si to užite. ()

LIVINGDEAD 

všetky recenzie používateľa

Nemusel jsem se soustředit na překlad, protože k dispozici jsou polské titulky a polsky umím lépe než česky. Soustředil jsem se tedy pouze na kameru, hudbu a herecké výkony. Hrůzná scéna s autobusem skvělá a já zatleskal, ale to je prvních 5 minut. Pak nastává dalších 80 minut trapných scén a hovadin. Žačka se převtěluje do několika různých postav, v různém čase a časoprostoru, takže uvidíme gumového krokodýla, prasečího ženicha nebo učitelku s kulometem. Horror je to jen 5 minut, zbytek filmu není navíc ani drama, ani komedie. Jedním slovem - píčovina. ()

sniper18 

všetky recenzie používateľa

Po Tokyo tribe, ktoré ma dosť sklamalo a fakte, že sa teraz Sono rozhodol točiť filmy ako na bežiacom páse som sa začal veľmi obávať, ako to ovplyvní tvorbu môjho najobľúbenejšieho režiséra, ale zatiaľ ani nebolo treba, keďže toto sa mu nadmieru vydarilo. Po perfektnej úvodnej fáze ma to síce na pár minút prestalo výraznejšie baviť, tie dialógy medzi skupinou kamarátok ma vôbec nezaujímali a pritom inak mám filmy z japonského školského prostredia rád, ale našťastie to netrvá dlho a po chvíli sa to zase naplno rozbehne a už sa to prakticky nepokazí. Dejovo to síce nie je až tak originálne, nápadité a inteligentné, ako jeho najlepšie filmy, ale aj tak ma to čoskoro dokázalo úplne nadchnúť a už nepustiť. Očákávane je to perfektne uletené, ako to mám nielen v režisérovej tvorbe, ale aj v mnohých iných prevažne japonských filmoch veľmi rád, hlavne sa mi páčil ten častý kontrasť, keď úplne mierumilovná a roztomilá sekvencia v zlomku sekundy prešla doslova do absolútneho masakru, čo ma vždy dostalo, ale aj inak je to mimoriadne zaujímavé a záhadné, v priebehu sa tu pokladá mnoho otázok, pri ktorých som prakticky každú chvíľu menil svoje očakávanie na záverečné vysvetlenie, pričom ma ale mrzelo, že to bolo tak krátke, veľmi ma to bavilo a tak by som určite uvítal aj tie dve hodiny. Skutočne už dávno som sa tak veľmi netešil na pointu, ako v tomto prípade, tak to dokázalo vyvolať zvedavosť. No práve to dopadlo najrozporuplnejšie. Vysvetľovacia fáza je dlhá, zaberie prakticky celú záverečnú dvadsaťminútovku, kedy sa tajomstvo postupne odhaľuje a síce to bolo zaujímavé a určite nečakané, ale nemyslím, že najlepšie podané. Jednoducho je mi jasné, čo sa tým chcelo povedať, ale pri spomenutí si na všetky tie detaily z priebehu mi práve takéto vysvetlenie úplne nesedí a ani tak moc nevyhovuje. Prial by som si radšej niečo iné. Po akčnej stránke si tu určite nemôžem sťažovať, síce efekty a gore sú viditeľne digitálne, ale to mi v tomto prípade vôbec nevadí, hlavne, že všetky tie akčné sekvencie sú svojou absurdnosťou a uletenosťou prakticky na najvyššej úrovni, kedy sympatické dievčatá brutálne umierajú po desiatkach, tu evidentne nebolo žiadnych hraníc a tak som sa v akcii nesmierne bavil. Celkom mi sadlo aj obsadenie, je prakticky výhradne ženské, ale hlavná hrdinka je veľmi príjemná, pričom aj predvádza celkom obstojný výkon, rovnako aj väčšina vedľajších postáv mi prišla dosť sympatických, takže tu si nemôžem moc sťažovať. A samotný Sion Sono si rozhodne zaslúži veľkú pochvalu, nielen, že sa kvalitou dokázal aspoň priblížiť svojim najkvalitnejším filmom, ale len priblížiť, vyrovnať určite nie a zachovať si svoj neopakovateľný štýl, ale tentoraz to má aj vizuálne kvalitnejšie zvládnuté. Ešte nikdy som si pri jeho filme tak nevychutnával kameru, ako práve teraz. Takže celkovo som veľmi spokojný, Sion Sono konečne zase späť vo forme a pri lepšej pointe by som neváhal s plným hodnotením. Ale aj takto je to skvelá zábava, ktorú si v blízkej dobe určite ešte zopakujem. 80% () (menej) (viac)

Galéria (36)

Zaujímavosti (1)

  • Ve všech třech scénářích se objevují stejné herečky v pozadí jako studenti, svatební hosté a účastníci maratonu. (HanzoBureshi)

Reklama

Reklama