Reklama

Reklama

VOD (1)

Na vrchole Veľkej hospodárskej krízy bola v USA štvrtina obyvateľstva bez práce. Zo zúfalstva pracovali kdekoľvek a za ťažkú drinu si nechali platiť smiešne výplaty, z ktorých nemali šancu vyžiť. Zo strachu, že stratia aj to, čo majú, sa báli ozvať. Medzi sezónnych zberačov ovocia prichádzajú dvaja aktivisti, aby ich povzbudili k odporu. Ostrieľaný agitátor Mac (James Franco) a nováčik Jim (Nat Wolff) ich chcú presvedčiť, aby bojovali za spravodlivé mzdy a lepšie pracovné podmienky. Bohatí majitelia fariem však nechcú pristúpiť na žiadne požiadavky robotníkov, a už čoskoro dôjde ku krvavým zrážkam s ochrankou a políciou. (TV JOJ)

(viac)

Videá (2)

Trailer 2

Recenzie (15)

misterz 

všetky recenzie používateľa

Ako tu už jeden užívateľ trefne napísal, je veľmi ťažké naraziť na niečo, kde by nemal prsty J. Franco, no žiaľ aj ja sa v jeho prípade pripájam k názoru, že kvantita ešte nezaručuje kvalitu. Asi by sa mal sústrediť len na herectvo, to mu ide najlepšie. Vo filme sa snažil síce použiť zopár účinných a osvedčených technických filmárskych postupov, ktoré na nejakú tu milisekundu hádam aj trocha pripomínajú povedzme Herzoga, no ako ucelený celok to nefungovalo ani zďaleka. Odhliadnuc od priemerného námetu okolo robotníckeho hnutia za lepšie platy a pracovné podmienky tu bolo všetko mdlé - od šedivých hereckých výkonov až po všeobecnú nudu väčšiny udalostí a scén, výsledkom čoho bol len akýsi čudesný, kvázi artový kŕč a boľavý dojem. Ušmudlané dve hviezdy za snahu. 30/100 ()

rikitiki 

všetky recenzie používateľa

Podzimní sady obsypané rudými jablky a modrofialovými švestkami by byly skvělou kulisou pro romanci. Jenomže když to napsal Steinbeck, tak se velká idyla čekat nedá. Snímek není špatný, ale režie je spíš rutinní než invenční a postavám se nějak nedaří vyloupnout se z té historické fresky a zaujmout svou lidskostí. Možná je to už předlohou, Mac v podání Jamese Franca je sice silná postava, ale evidentně se zajímá jen o ideologii, nikoliv o lidi, kterým by měla vylepšit život. Naopak, česáče používá jako šachové figurky a bez váhání je obětuje svému abstraktnímu cíli. A to je sakra nebezpečná vlastnost a sakra nebezpečný člověk. Přesně takoví totiž rozpoutávají genocidy. SHRNUTÍ: Jak bylo před sto lety těžké říct si o zvýšení platu. ()

Reklama

baclajean 

všetky recenzie používateľa

Po filme "Why Him?" si Franco strihol spoluprácu s Cranstonom znova. Hoci Bryan sa mihne len na minútku-dve. Tentokrát však nejde o komédiu, ale o vážnu historickú tému, o boj, ktorý si vyžiadal sebazaprenie a odhodlanie v podmienkach, kde to bolo veľmi náročné. A zmenil naozaj veľa. Oceňujem tiež vhodný výber hudby, verne zobrazené prostredie i kostýmy. ()

xxmartinxx 

všetky recenzie používateľa

Takže tentokrát Steinbeck... Franco rád adaptace a zřejmě hodně záleží na tom, jestli si zrovna vybere správný materiál. To se mu nyní podařilo a navíc se vyplatil i sázka na Nata Wolffa, takže se mu dílo nerozpadlo pod rukama. Bohužel je ale poněkud moc "normální" provedení a ačkoliv je námět na jisté úrovni působivý, zároveň je poněkud neaktuální. ()

Plaque odpad!

všetky recenzie používateľa

Francúzi majú svoju veľkú revolúciu, Rusi tiež a dokonca aj strnulí Briti sa už o nejaký ten prevrat úspešne pokúsili. A čo je amonárod niečo menej? Povedal si Franco a stvoril jabĺčkovú revolúciu. Postavil sa za i pred kameru. Vybavil sa ansáblom špičkových hercov, ktorí majú už čo to odslúžené, zaštítil sa ikonou Steinbecka, privolal na pomoc aj absolútnu neherečku Selenu, ktorá to dokazovala v každom zábere. Jej úloha bola iná - prilákala množstvo násťročných. V takom prípade účel svedčí prostriedky a dá sa opomenúť, že jej gestika, mimika a intonácia zostávajú na rovnakom bode počas celého filmu a teda nielen ako speváčka, ale aj ako herečka stojí za hovno. Tak v čom bol skutočne problém? Hlavne to bolo chaotické, akože poďme robiť hlavne revolúciu, nie je podstatné čím, s kým, za čo a ani ako. Franco, ktorý vedie bandu komunistov to má hocičo, len nie premyslené. A to nielen ako postava, ale, bohužiaľ, aj ako režisér. A tak tam všetci iba postávajú, fajčia, pozerajú doblba a občas, ten kto si práve vyskočí na stôl, kričí nejaké strašne kúúl revolučné reči. Plytké, nudné, povrchné a enormne sa snažiace o vyvolanie emócie. Jednoducho také typicky americké. ()

Galéria (40)

Reklama

Reklama