Obsahy(1)
Záhadný, brilantný, nekontrolovateľný. Podobnými slovami býva označovaný francúzsky filmár Leos Carax v oslavnom aj negatívnom zmysle. Prešiel cestou od fantastického úspechu mladého nezávislého filmového tvorcu k povesti kontroverzného bláznivého génia, ktorý sa na začiatku usiloval realizovať jeden jediný film, aby po rokoch vytvoril Holy Motors, jeden z najobľúbenejších filmov posledného obdobia. Leos Carax, permanentne posadnutý romantickými, ale deštruktívnymi figúrami, vytvára úžasné filmy so silným vizuálnym štýlom, čím posilňuje svoj mýtický status. Dokument prináša rozhovory s filmovými kritikmi, hercami a členmi filmárovho štábu, ale aj fragmenty so samotným filmárom. Predstavuje podmanivý portrét hĺbavého tvorcu s originálnou vizuálnou poéziou. Zrejme najfascinujúcejším prvkom snímky je nekonečné pochopenie Caraxovho ústredného predstaviteľa a virtuálneho dvojníka Denisa Levanta. (Art Film Fest)
(viac)Recenzie (2)
Leos Carax jako záhada. Proto o něm mluví převážně ostatní. Sem tam zazní jeho vlastní krátký monolog, párkrát je dokonce v záběru, většinou mírně rozostřený. Tříleté natáčení filmu Milenci z Pont-Neuf a jeho následný neúspěch v kinech mu sice málem zlomily vaz, ale nakonec za pomoci japonských producentů zase začal točit. Nejvíce o Caraxovi hovoří jeho dvorní herec Denis Lavant, ale zní tu i angličtina a japonština. Dobrý dokument o výjimečném filmaři (70%). ()
[AFF 2014] Pani režisérke sa podarilo autenticky zachytiť tú tajomnú auru okolo záhadnej postavy Leosa Caraxa a jeho porozumenie s Denisom Lavantom - ale to je asi tak všetko. Silne mystifikačný dokument si kladie otázky, na ktoré nedáva odpovede a len spovedá Caraxových spolupracovníkov, priateľov a známych, ktorí neustále opakujú jediné - že Carax je len jeden a nikto nič približujúce sa jeho filmovým víziám netočí. A povie to ešte raz. A potom znova. Rozličné výrazy vyjadujú stále to isté. A ja s myšlienkou síce súhlasím, ale nepotrebujem na jej vypovedanie 72 minút audiovizuálneho materiálu, keď úplne postačí jediná veta. 40% ()