Réžia:
Juraj NvotaKamera:
Jan MalířHudba:
Ľubica ČekovskáHrajú:
Táňa Pauhofová, Ondřej Vetchý, Milan Mikulčík, Anna Šišková, Július Satinský, Csongor Kassai, Lukáš Latinák, Ady Hajdu, Szidi Tobias, Zuzana Kanócz (viac)VOD (1)
Obsahy(1)
Film je komorným príbehom, v ktorom zložitý a tragický vzťah dospievajúceho dievčaťa a jej ambiciózneho otca dramaticky poznačí a snáď i trochu zmení mikrokozmos lokálneho spoločenstva na slovenskom vidieku. Príbeh sa odohráva vo veľmi jednoduchom a pôsobivom priestore malebnej, ba idylickej krajiny zdanlivo odrezanej od sveta, od akýchkoľvek významných dejinných, politických, či spoločenských pohybov. Príchod nežiadúcej ľudskej bytosti vyvolá v rutinnom, prispatom, afektovanom a pózerskom každodennom živorení tohto takmer modelového provincionálneho spoločenstva najprv skoro nebadanú, neskôr potláčanú a napokon otvorenú a krutú drámu, ktorá spod fasády usporiadaného seriózneho života, vzťahov a prejavov vylúpne prepletenec pokrivených, pokryteckých a farizejských postojov a spod fasády zdanlivej ospatosti a selankovitosti sa vynoria vášne, potláčané a dôkladne ukrývané emócie, prejavy lásky, nenávisti, pokusy o hľadanie vlastnej identity, či integrity i tragédia. Príbeh je niečo medzi lyrickým príbehom a krutou štúdiou niekoľkých typických charakterov mikrosociety, ktorej všetky podstatné prejavy a črty pretrvávajú s malými zmenami v čase a priestore nielen na Slovensku. Príbeh sa odohráva v predvojnovom Československu, začiatkom tridsiatych rokov. (oficiálny text distribútora)
(viac)Recenzie (50)
"Film poněkud vzdáleně připomíná svým pomalým rozvíjením děje a důrazem na vizuální stránku Rozmarné léto. Bohužel bez veškerého moudrého nadhledu, poetiky a jistých prvků, jež z podobně umíchaného koktejlu dělají velký biják a umělecké dílo. Scénář nedávné absolventky VŠMU Scarlett Čanákyové a…"
"Kruté radosti hovoria o všedných, ale i absurdných a krutých momentoch. Hovoria o momentoch, ktoré sa stávajú. O otcovi, ktorý sa otcom necíti. O ženách, ktoré kolujú medzi mužmi, o čakaní na dieťa a o fuknutí do ucha. Ospalá dedinka sa príchodom nežiadúcej osoby pomaly, ale isto vymyká zo…" viac
"Podobné typy filmů z větší části nestojí ani tak na ději, jenž bývá rozvájen jen postupně, ale na vykreslení atmosféry, vztahů a charakterů. Zde však najdeme největší zádrhel filmu. Postavy ve filmu prostě jenom existují - nevíte nic o jejich minulosti, současných problémech (vyjma těch milostných)…"