Reklama

Reklama

Epizódy(26)

Obsahy(1)

Jedinou náplní života Amana Jukitera bylo psát si deník do svého mobilního telefonu a povídat si se svými imaginárními kamarády v imaginárním světě. Kamarád, Bůh imaginárního světa, Deus Ex Machina, vymyslel novou hru, která Jukitera nenechá stranou ani v reálném světě. Nejprve se mu v mobilu začnou objevovat zápisky jeho vlastní budoucnosti, čehož vykutáleně využívá a hned poté se dozvídá, že není sám. Je dalších jedenáct a všichni jsou součástí hry na život a na smrt! Zabij je všechny a staň se novým Bohem! (Zíza)

(viac)

Recenzie používateľa Arkanoid k tomuto seriálu (16)

Mirai nikki (2011) 

Hodnotenie častí: 8 60 % 1 - 4, 6, 10, 13 - 16 80% 5, 7, 9, 11, 12, 17 - 26 100% Spoilery. Hra s vysokými stávkami. Môžete zomrieť alebo sa stať bohom. Všetko alebo nič. Nič viac, nič menej. Hlavný hrdina otaku si musí uvedomiť, že svoj život musí uchopiť do vlastných rúk. Hlavný hrdina Mirrai Nikki je niečo ako Phillip J. Fry vo Futurama - nie je to najprepracovanejšia, ani najzábavnejšia postava, ale vďaka svojmu kladnému charakteru, naivite a progrese postavy je najvhodnejším charakterom pre hlavnú postavu v Mirrai Nikki. Neustále zmeny budúcnosti bavia a sú zdrojom napätia. 12 vyvolených ľudí má v mobile denník budúcnosti. Žeby nejaká metafora na závislých ľudí, ktorí sú otrokmi technológií viac, ako žijú svoj život? Aj keď postavy dosť často menia svoje rozhodnutia, dá sa to odpustiť, keďže sú kvalitne napísané a dej stále baví. Jednotlivé časti sa dajú rozdeliť na epické a menej epické, ktoré epickým pripravujú pôdu. V prvých častiach by to vylepšila scéna o morálke s učiteľom, Yukim a Yuno, dodala by tomu zvrátenejší ráz. 5. Konečne úplný prerod z pasívneho pozorovateľa na aktívneho hrdinu. 10. Časť, kde si postavy trochu oddýchnu, ale vážne len trochu, lebo rafinovaná manipulácia ostatné ohrozenia na ne číhajú na každom kroku. 18. - 22. Z Yukiho sa stal chlap s jediným cieľom. Chladnokrvné rafinované plány sú pretkané brutalitou a smutnými úmrtiami postáv, ktoré sú motiváciou pre vlastníkov denníkov. Premyslené hry sa nehrajú len na zemi, ale aj v sídle boha časopriestoru. Šlape to každou minútou a každou zákrutou dejovej linky. ()

Šoki furjó (2011) (E03) 

Romantika sa efektne zmenila na psycho. Yuno je trhlá, ale teraz vznikli pochybnosti, že je šialenec. Tvorcovia sa zahrávajú s divákom, nechávajú mu nezodpovedané otázky. ()

Tegaki njúrjoku (2011) (E04) 

Po Bellatrix Lestrange naberá pojem šialená ženská nový rozmer. Yuno je definitívne magor a top postava seriálu. Jej jediná túžba (Yuki), maniacká posadnutosť a žiarlivosť spolu s vraždiacimi schopnosťami z nej robia priam kultovú postavu. Jedna z najšialenejších postáv vôbec a svoje miesto u mňa má aj rebríčku top ženských charakterov. ()

Manner mode (2011) (E06) 

Zdanlivo nenápadné riešenie vzťahov zakrýva pozadie rafinovaného umiestnenia Chekhov's gun, ktorého význam sa prejaví až v závere a tak zvýši adrenalín. ()

Šin kišu (2011) (E08) 

Očakávaný zvrat prišiel priveľmi lacno vďaka naivite postavy. ()

Čakušin kjohi (2011) (E09) 

Konečne zapojenie inteligentných postáv, ktoré nie sú vlastníkmi denníku. Inteligentná, dramatická, emocionálna časť, drsná ako šmirgeľpapier. ()

Service šúrjó (2011) (E11) 

Natural Born Killers po japonsky. Scéna s donatom sa dá brať ako metafora obrazu z Biblie, kde je Adamovi ponúknuté jablko a prijatím ponuky je mladý pár vyhnaný z raja. ()

Hicúči settei (2012) (E13) 

Prvýkrát sa to dá vnímať ako detektívka, síce veľmi chabá. Baví, aj bez hlavných postáv. ()

Double holder (2012) (E15) 

Väčšie začlenenie priateľov do deja spôsobilo kvalitatívny pokles, lebo dlho budovaný vzťah bol teraz kvôli nim odstavený na druhú koľaj (aj keď sa asi musel takto vyvinúť kvôli výstavbe príbehu asi rozvíjania deja), keďže na seba tieto postavy berú pozornosť, ktorú ani nevedia poriadne využiť. Navyše ide o nezaujímavé a z troch štvrtín (dokopy 4 osoby) aj o nevyužiteľné alebo ešte nevyužité postavy s predvídateľným chovaním, ktoré neprekonávajú žiadny osobný rozvoj a slúžia len ako pomocné barličky hlavnej postave. Trinástej a štrnástej časti sa to ešte dalo prepáčiť, lebo tieto postavy boli využité pri pátraní, ale tu by ich mohlo byť kľudne aspoň o 2 osoby menej a v príbehu by sa žiadna zásadná zmena neudiala. ()

Šúri (2012) (E16) 

Motivačná epizóda, s kvalitnou povzbudzujúcou vetou o boji. ()

Kazoku wari (2012) (E17) 

Každá minúta narvaná emóciami, až to bolo skoro problém spracovať. Otca som viac prežíval pri 28 Weeks Later, aj tak skvelé, inak nemám čo vytknúť. ()

Anšó bangó (2012) (E21) 

Jediná výčitka: nevysvetlilo sa, ako dokázal Jedenásty v minulej časti chytiť granát a hodiť ho späť. ()

Secudan (2012) (E22) 

Homoláska. Ok, no dobre. Aspoň sa tým vysvetlila snaha a záujem jednej postavy. Logický lapsus: postava stratila veľké množstvo krvi krvácaním z reznej rany na krku, napriek tomu dokáže prejsť aspoň 10 metrov serióznej, aj keď ťarbavej chôdze k inej postave, lebo ju poháňa vôla. Novodobé fantasy. ()

Keijaku furikó (2012) (E23) 

Zaujímavá časť, mix nostalgie, nehy, šoku a brutality. Pripomenulo mi to The Prestige od Nolana. ()

Reset (2012) (E25) 

Tentokrát mi to pripomenulo The Thirteenth Floor. ()

Šokika (2012) (E26) 

Takto má vyzerať záverečná časť. Vyvolala vo mne rozporuplné pocity mixom emócií. Nebolo to však spôsobené nerozvážnosťou scenáristov, ale kvalitným zakončením. Mirai Nikki Redial tieto pocity zbytočne brzdí a riedi. ()

Reklama

Reklama