Réžia:
Juan Piquer SimónScenár:
David ColemanKamera:
Juan MarinéHudba:
Joel GoldsmithHrajú:
Jack Scalia, R. Lee Ermey, Ray Wise, Ely Pouget, John Toles-Bey, Garrick Hagon, James Aubrey, Edmund Purdom, Deborah Adair, Salvador Sáinz, Luis Lorenzo (viac)Obsahy(1)
V oceánu dochází ke ztrátě spojení s ponorkou Siren I. Armáda proto ihned posílá druhou ponorku tohoto typu Siren II, aby našla ztracenou ponorku a zjistila, co se stalo. Stopy zmizelé ponorky vedou až do extrémně hluboké mořské propasti, kde však čeká smrtelné nebezpečí nejenom z mořských hlubin, ale také z vlastních řad. (Chupacabre)
(viac)Recenzie (56)
V rámci hororových filmů, v nichž do jisté míry figuruje zabijácká mořská řasa, to bude asi top. Jinak jde o poměrně průměrného hororového následovatele Cameronovy Propasti, který se sice ze začátku mírně táhne, a trvá dobrou polovinu filmu, než přijde drastická akce, zato poté se Průrva vytasí s docela rozmanitou plejádou podmořských monster a nabídne pár nechutně slizkých praktických efektů. Vcelku solidní trashová jednohubka, od níž není radno mít vysoká očekávání. ()
Konečne môžem dať nejakému klasickému hororu nadpriemerné hodnotenie. Posádku hľadajúcu stratenú ponorku čaká nepríjemné prekvapenie. Na Siren I totiž prebiehali genetické experimenty a výsledkom sú (ako to už býva zvykom) zdegenerované, vraždiace, morské príšery. Je to síce dosť neznámy, ale veľmi kvalitný podmorský hororík, v ktorom nechýba podarené gore, ale predovšetkým musím pochváliť vynikajúce stvárnenie príšer (najlepší boli zmutovaní novorodenci). Akcie je dostatok, v druhej polovici je to už vlastne len jednoduchý boj o prežitie, ale bavil som sa. ()
J.P. Simón ma tentokrát mierne sklamal. Hoci som pred projekciou nemal zbytočné ilúzie a nepochyboval som, že pôjde o ťažké béčko, očakával som do istej miery zábavný podmorský monster horor, no dostalo sa mi iba zmäteného príbehu, biednych ponorkových interiérov, nezaujímavého hereckého ansáblu, otravných mudrlantských dialógov a až na jaskynné scény so zmutovanými živočíchmi, ktoré to celé ako-tak zachraňujú aj značnej dávky nudy. ()
The Rift je ďalší z mnohá, ktorý kopíruje slávne podmorské a monster horory. Len tento išiel ešte trocha ďalej a tak tu zabíjajú aj chaluhy. Najviac som sa tesil na príšerky, ale ktoré tu moc vidieť nebolo, keď sa všetko podstatne odohrávalo v tme. Gore bolo slušné a rozklad človeka bol tiež slušne spracovaný. A to je asi aj tak všetko, čo tento film môže ponúknuť. Lebo herci vobec nezaujali a dialógy boli celkom od veci. Celkovo to na mna vplývalo lacno a strnulo. Hlavne ponorkové zábery vyzneli ako z dečkovej produkcie. Nie je to žiadna sláva, ale ani prepádák. ()
Na rozdiel od predchádzajúceho Simónoveho snímku (Slimáci) je tento podľa mňa lepší. Akia je síce klasická, ale myslím že nesklame a takmer vždy sa niečo deje, čo u podobných filmov nie je samozrejmosť. Tajomno na dne oceánu je lákavé, čiže o atmosféru je postarané. Tak už len treba autorom trochu (alebo dosť) odpustiť lacnejšie spracovanie a C-čkových hercov. ()
Galéria (22)
Fotka © Trimark Pictures
Zaujímavosti (7)
- Pieseň, ktorú na konci filmu zapískala postava Raya Wisea, je „Grande Valse Brilliante“ Frederica Chopina. (Arsenal83)
- Režisér Juan Piquer Simon potreboval pri natáčaní tlmočníka, aby mohol dávať pokyny, keďže nevedel po anglicky. (Arsenal83)
- Natáčalo sa v štúdiách Estudios Verona de Tres Cantos v Madride. Hlavná časť natáčania tohto filmu trvala osem týždňov od 3. októbra do novembra 1988. Okrem toho trvalo ďalších štrnásť týždňov, kým sa nahrali pre film špeciálne efekty. (Arsenal83)
Reklama