Réžia:
Costa-GavrasScenár:
Tom MatthewsKamera:
Patrick BlossierHudba:
Thomas NewmanHrajú:
John Travolta, Dustin Hoffman, Mia Kirshner, Alan Alda, Robert Prosky, Blythe Danner, William Atherton, Ted Levine, Tammy Lauren, Raymond J. Barry (viac)Obsahy(1)
Dustin Hoffman v roli ambiciózního novináře, který překrucuje informace tak, aby nesprávně ovlivnily veřejnost. Proti němu stojí John Travolta jako pracovník bezpečnostní agentury v muzeu, který náhodně postřelí jiného zaměstnance a následně si bere několik rukojmí... (oficiálny text distribútora)
Videá (1)
Recenzie (128)
Do urcitej miery to pripomina starsiu klasiku Dog Day Afternoon. Ani nie tak zapletkou ohladom prepadu banky/muzea, ale tym, ze sa filmy zaoberaju dopadom verejnej mienky na cele udalosti. Ale zatialco v Dog Day Afternoon to nemalo prilis velky vyznam a Pacino verejnost iba bavil, vdaka comu hned do banky nenabehli policajti, tak v Mad City vidime ako s divakmi novinari manipuluju podla toho ako sa im to hodi a v jednej chvili robia novinari z pachatela obet, ktoru by ste si hned zobrali domov a zakratko na to z neho urobia parchanta, ktoreho by ste vlastnorucne ukamenovali. Pachatel je podobne ako v Dog Day Afternoon menej inteligentnejsi, bez poriadneho planu. Travolta tu v ulohe toho tupca podava jeden zo svojich najlepsich vykonov v kariere. Hoffman ako manipulativny novinar, ktory snad ma este aj nejake city a svedomie odohrava svoj standard a Travoltovi je dôstojnym partnerom. Spolu tvoria velmi zaujimavu dvojku. Zaujimava je este vedlajsia linia v ktorej sledujeme postupny prerod mladej zacinajucej novinarky na citovo vyprahnutu novinarsku mrchu. Z dalsich postav este zaujme vynimocne slizky Alan Alda a sympatak Ted Levine. Mad City sa mi paci viac ako Dog Day Afternoon pretoze je seriozne pojate, zatialco u Dog Day Afternoon som mal neraz pocit, ze sledujem komediu a tym padom podobne tragicky zaver na mna nezapôsobil tak silno ako u Mad City. Hudba Thomasa Newmana je vydarena, ale zacinam mat pocit, ze u kazdeho jeho soundtracku pocujem motivy zo Shawshanku. Vysledkom je pôsobiva zanrovka, ktoru si rad pozriem znova. 8/10. ()
Filmov s prekrucovaním informácií televíziami je viac, tento nijak nevybočuje a ani ma nijako silnejšie nechytil. Atypické role dvoch hereckých hviezd a hoci obaja neboli zlí, celkom by som vedel predstaviť, že by si role prehodili. Teda Hoffman ako terorista-amatér a travolta ako senzáciechtivý novinár. Inak film stráca po čase tempo, od začiatku beží na odľahčenom režime, čo mi vadilo asi najviac, a až k záveru začína mať kontúry drámy. Záver sa naozaj podaril. Trilerové prvky však film postráda a aj preto sa nevyhne nudnejím pasážam. Cítim z toho nevyužitý potenciál. ()
Na tomhle bijáku jsou ty 90. léta znát kupodivu jen tak lehce. Jako jo, jejich naivita a trivialita zde je přítomna, je to i devadesátkově ucebnicově mravokárné. Zároveň to ale má své kouzlo a rozhodně nemůžu říct, že bych se nudil. A tvrzení, že Travoltovu roli by zvládl kdejaký okresní herec, nebo jak to tu někdo nazval, to bych neřekl. Je to dobře odvedená řemeslná práce po všech stránkách, natočená podle starých dobrých postupů a i pár hlášek se povedlo. Solidní 3,5*. ()
Asi najlepší výkon Johna Travoltu, nemenej však boli skvelí aj ostatní. Krutosť sveta v krutom príbehu o krutom dobrákovi, ktorí sa stal obeťou krutého sveta showbiznisu. Občas síce príbeh pokrivkáva v scenári, hlavne v logickosti dejových postupov, nudné pasáže sa však takmer nenájdu a ja som bol naozaj spokojný. 80%. ()
Jednoduchý chlap menom Sam, ktorý chce nazad svoju prácu sa chce len porozprávať s bývalou nadriadenou. Stane sa však obeťou svojej naivity a televízie. Rozkrúti kolotoč, ktorý už nedokáže zastaviť. Do jeho života totiž vstúpia novinári so svojim hyenizmom a senzáciechtivosťou za KAŽDÚ cenu. Myslíme si, že sa to deje niekde mimo nás. Sme však na podobnom dianí zúčastnení takmer každý deň. Stačí si zapnúť večerné správy a nedívať sa ako divák, ale vcítiť sa do situácie „obete“. Vidíme, že podľa mnohých reportérov „skvelá reportáž“ = mŕtvy a utrpenie. John Travolta aj Dustin Hoffman v tomto tak trochu neobyčajnom príbehu podávajú presvedčivý herecký výkon a preto ****. ()
Galéria (34)
Zaujímavosti (1)
- Tržby v USA za první víkend: 4 649 742 dolarů (2194 kin). Náklady na výrobu: 50 milionů dolarů. (CrypzzXD)
Reklama