Reklama

Reklama

Hviezdna brána: Atlantída

(seriál)
  • Česko Hvězdná brána: Atlantida (viac)
Kanada / USA, (2004–2009), 71 h 12 min (Minutáž: 41–44 min)

Predloha:

Brad Wright (poviedka)

Hrajú:

Joe Flanigan, David Hewlett, Rachel Luttrell, Jason Momoa, Torri Higginson, Paul McGillion, David Nykl, Robert Picardo, Rainbow Sun Francks, Mitch Pileggi (viac)
(ďalšie profesie)

Série(5) / Epizódy(98)

V Antarktíde vedci objavili starú základňu z antických čias. Odhalia v nej odpovede na tisícročné tajomstvá, napríklad aj to, že stratené mesto Antikov - bájna Atlantída - sa v súčasnosti nachádza v galaxii Pegasus. Expedíciu, ktorá sa do galaxie Pegasus vydá preskúmať Atlantídu, vedie dr. Elizabeth Weirová (Torri Higginsonová), bývalá veliteľka SGC, spolu s podplukovníkom Johnom Sheppardom (Joe Flanigan). Na hviezdnej bráne je však potrebné zadať až osem symbolov a zdroj energie vystačí len na jedno otvorenie červej diery, preto sa expedícia nemusí už nikdy vrátiť na Zem. Expedícia pozemských kolonizátorov odhaľuje v Atlantíde množstvo šokujúcich skutočností z histórie Zeme a dozvedá sa informácie o našich predchodcoch - Antikoch, ktorí dnes tvoria najpočetnejšiu rasu vo vesmíre. Pozemšťania nadväzujú vzťahy s obyvateľmi okolitých planét, potomkami Antikov. Neustále ich však sužuje hrozba útokov zo strany agresívneho nepriateľa, krvilačnej rasy Wraithov, ktorí z ľudí vysávajú životnú energiu, pretože ju sami potrebujú na to, aby prežili. Naši noví Atlanťania sa snažia pomáhať ostatným a brániť Atlantídu za každú cenu, pretože Wraithovia by mohli objaviť Zem a nájsť tu svoje nové loviská. S riešením problémov významne pomáha aj český vedec dr. Radek Zelenka (David Nykl), povestný svojimi typickými hláškami v rodnej češtine. (TV JOJ)

(viac)

Diskusia

Joe321

Joe321 (hodnotenie, recenzie)

Ono po vývoji kterým SG prošlo jsou to imho už jenom 4 z mnoha nejmocnějších ras...

Joe321

Joe321 (hodnotenie, recenzie)

tomas.malo: Jen aby to nebylo něco na styl "epické" bitvy s replikátory... Mrzet tě to může jestli se to zlepší:D. Dan9K: Tak mě se líbilo, že to byla technická rasa s pěknou lodí a právě i těma kyborgama. Jinak samozřejmě nenabízí nic moc nového:).

Dan9K

Dan9K (hodnotenie, recenzie)

Joe321: mě ta nová rasa v paralelním vesmíru nepřišla nijak zajímavá, takovýhle kyborgů už bylo...

nová rasa....no byla by to taková novostará...ale Furlingové!  Mojí oblíbení plyšáci na scénu!

Joe321

Joe321 (hodnotenie, recenzie)

Na novýho nepřítele bych tipoval toho, jak byl nad paralelní Atlantis (snad 5x04?), ten se mi líbil hodně a doufám, že to Wraithi konečně koupěj od nich třeba:).

Dan9K

Dan9K (hodnotenie, recenzie)

tuto informaci jsem přijal celkem rád, těším se na film, těším se na nový seriál a Atlantis bych nechal v klidu umřít...

sonnak

sonnak (hodnotenie, recenzie)

Tohle mělo přijít už po konci 3. sezóny, i když 5ka je zatím minimálně ucházející. Mimochodem byl oficiálně ohlášen Stargate Universe, takže se člověče nemusíš zabíjet, moc dlouho bez Hvězdné brány nebudeš :)

Dan9K

Dan9K (hodnotenie, recenzie)

berg.12: hehe, jo jsem čet nějakej rozhovor, už ani nevim s kym, ale bylo to něco v tom smyslu: když sleduju StarGate Atlantis a vidím, jak jsou zase v tom parku ve Vancouveru, tak pořád čekám, kdy uvidím či uslyším výbuch nějaké bomby za tím kopcem, kde točí Smallville...

berg.12

berg.12 (hodnotenie, recenzie)

Když už jsme u toho, tak nic a nikdo nemá na ten středověký městys uprostřed lesů, který je centrem každé druhé civilizace. Já chápu, že na to mají kulisy i kostýmy a exteriéry a použijí to kde se dá, ale je to děs. Ještě horší než časové paradoxy a paralelní dimenze.

Dan9K

Dan9K (hodnotenie, recenzie)

Joe321: Jo, jakási choroba na Atlantis, to je zápletka, která je v každém třetím díle :-)

Joe321

Joe321 (hodnotenie, recenzie)

Hadi v hlavně byli prostě nejlepší nepřátelé. Měli úroveň, což se o dalších už říct nedá. Ještě replikátoři byli dobrý díky svý odlišnosti a častejma pletkama s Asgardama. Wraithi vypadali za začátku zajímavě, ale zabili to. Místo toho aby divákům nabídli pohled do jejich kuchyně (jako to bylo právě třeba s Goauldama), tak vlastně vůbec nevíme co dělaj, proč to dělaj, nejsou představené žádné jejich postavy... to mi na celé SGA vadí asi nejvíc. Hloupost, nejvíc mi vadí Teyla. A ani se vlastně vůbec neproskoumává galaxie, nejsou skoro žádné nové rasy, spojenci (mimo křováků). Bud se řeší na Atlantis nějaká karanténí situace nebo trčí na nějaké lodi. Nic nemá dojezd, vše začne a končí v jedné epizodě...

Dan9K

Dan9K (hodnotenie, recenzie)

berg.12: taktak, namísto prozkoumávání trpasličí galaxie, nějaké záhadologie, objevení Furlingů (!!!!!!), se řeší nudné věci, Wraithi mě už taky nebaví. To je další věc, co mě na světě StarGate štve. Že všichni nepřátelé, s výjimkou replikátorů, byly strašně silní jako jednotlivec, to mělo úroveň...a na konci jsou vždycky ti nepřátelé koseni po desítkách a stovkách. To mě nebaví, i když nic proti akci.

Jinak Jewel Staite byla mou nejoblíbenější postavou na palubě Serenity, to byla pěkná dračice. Je vtipné, že tady hraje vlastně stejně, ale to platí asi pro všechny, třeba David Hewlett ve svém filmu Dog's Breakfast je taky úplně stejný jako v SGA, prostě jinak hrát neumějí, asi hrají sami sebe, ale o to jsou pro mě přesvědčivější, aspoň tihle.

berg.12

berg.12 (hodnotenie, recenzie)

Dan9K: Souhlas, postavy jsou podle mě špatně vymyšlené a obsazení nic moc. Jewel Satie mám rád už od Světlušky, tak jsem docela rád, že se dostala do titulků. Je to snad jediná příjemná změna, protože je civil a epizody, kde šlo o nic nešlo a řešil se s ní (i jinými) nějaký problém na základně mi z posledních dílů přišly nejlepší. Mohli by dát prostor víc takovým, "co nic neuměj", třeba Zelenkoj :) a začít řešit něco zajímavého, jako zkoumání galaxie, objevování něčeho nového a přejít plynule do SGU. Wraithy bych vyřešil nějakým virem a je to. SGA měl podle mě potenciál být takovým "Deep Space Nine" (a změnou oproti SG), bohužel to zazdili hned zpočátku.

PanCitron

PanCitron (hodnotenie, recenzie)

Ohledně Woolseym: Myslím, že konečně má Atlantis velitele, kterej tu bandu (co si říká expedice) alepsoň nějak usměrňuje. Viz 5x02 a 5x03. Woolsey je teď myslím jediná věc proč se na SGA dívat.

Joe321

Joe321 (hodnotenie, recenzie)

Všechny moje naděje upírané k SGU odrovnala informace, že na tom bude pracovat stejný tým scénaristů jako na SGA, takže...

Dan9K

Dan9K (hodnotenie, recenzie)

berg.12: právě, jestliže píšu v komentáři, že mám každým dalším dílem chuť zvedat hodnocení směrem nahoru, tak to bylo nutkání během druhé a třetí série, teď je to spíše naopak, asi tu část smáznu...prostě to není seriál, který by měl potenciál na stejný počet sérií jako SG-1. Nejvíc mi asi na Atlantis vadí, že tam vlastně vůbec o nic nejde. Z Pegasa můžou každý den prostě odletět a všichni tamní nepřátelé pak nebudou žádnou hrozbou. Zároveň narozdíl od SG1, je tu spousta postav, který opravdu nemusím, samozřejmě Teyla, nesnášel jsem i Weirovou, Ronon byl ze začátku skvělý, ale už mi taky leze krkem. Woolsey je pro mě zatím oživující, uvidím co dál...Carsona taky nemám moc rád. Ale pak tu jsou i ty hodně dobré postavy jako John, Rodney a mám hodně rád i Jennifer, takže celkově je to tak půl na půl. Ovšem v SG-1 jsem měl rád z těch stálejších i nestálejších postav úplně všechny, s výjimkou Landryho na konci. Rád bych, aby Atlantis už ukončili a rozjeli na plno StarGate Universe, protože tvůrci nechtěji jet zase 2 seriály paralelně, 40 dílů ročně byl prý velký zápřah, ostatně není se co divit při těch efektech.

sonnak

sonnak (hodnotenie, recenzie)

Já Woolseyho opravdu neměl rád, ale teď je lepší než byla ve vedení Carterová. Není to kdovíjaký zázrak, ale aspoň něco nového.

Joe321

Joe321 (hodnotenie, recenzie)

Woolsey to nezachrání, ale aspon to trošku oživil. Bohužel ale měkne minutu od minuty...

berg.12

berg.12 (hodnotenie, recenzie)

Dan9K: Neoživí vůbec nic. Je to příšerná postava, příšernej herec. Nějaký kontrast by se do vedení hodil ale ne tohle. A vůbec, o oživování raději nemluv, mám kvůli němu chuť poslat Atlantis ke dnu.

Dan9K

Dan9K (hodnotenie, recenzie)

berg.12: co tě nemá? Nasazení Woolseyho je dobrý tah pro to, jak trochu oživit již poměrně dosti do stereotypu upadající seriál. Jen mě sere, že pravděpodobně se během sezony přemění v hotového milia, protože nemůže být ve vedení přece svině. Neviděl jsem ale zatím aktuální díl, kde prej má velké slovo, tak nevím.

berg.12

berg.12 (hodnotenie, recenzie)

Boha jeho, oni to s tím Woolseym snad myslí vážně. Doufám, že do konce série ho opět přeloží nebo čestně zahyne na nějaké z misí. Taková žravá Blátotlačka z Traalu by byla optimální.

PanCitron

PanCitron (hodnotenie, recenzie)

Tak jako dvacátý díl byla jedna z nelepších epizod za celý SG ( a to zrovna moc časovky nemusím), jen podle mě to mělo spíš skončit otevřeně (jakože Sheppard vběhne na Atlantis a vím, kde je Teyla. Bum tmavá obrazovka) než TBC.

Dan9K

Dan9K (hodnotenie, recenzie)

Rodney McKay je fanoušek Stopařova průvodce! 13. díl je supr :-)



a jinak jsem dokoukal čtvrtou řadu a první díl pětky a nesouhlasím s vámi. Atlantis je samozřejmě horší než původní SG1, ale ty série si drží konstantní úroveň. Poměrně špatné byly díly cca. 14-19 s výjimkou Tria, ale 20. byl naprostý nářez. Něco takového kdyby bylo v Continuum, tak by to byla teprve pravá bomba. A na začátku páté série, jak je ten průlet z galaxie Pegasa až za ten Mars, to bylo něco úžasného. Je to zajímavé, na konci čtvrté série, při tom zřícení, byly efekty příšerné, ale celý první díl páté série měl efekty vynikající.

Ale po konci čtvrté řady jsem čekal, že se bude zase skákat do minulosti, budoucnosti (whatever), vyřešilo se to celkem lacině...

Carbo

Carbo (hodnotenie, recenzie)

Když jsem během roku sledoval 4 serii tak se mě moc nelíbila, možná proto že jí každý kritizoval. Teď jsem si ji pouštěl znova v klidečku o prázdninách a začala se mi líbit.

PanCitron

PanCitron (hodnotenie, recenzie)

tomas.malo: Nevím moc mě to nechytlo. Jako neříkám, že všechno tam bylo přímo špatný, ale spíš jsem čekal ten (dle slov Maloziho či jak se jmenuje) ucelený, temný příběh.

sonnak

sonnak (hodnotenie, recenzie)

To je jasné, jen mě mrzí, že lidi, co to stáhnou, nemají žádnou soudnost :)

Dudek

Dudek (hodnotenie, recenzie)

sonnak: To je tím, že Atlantis si stáhnout fanoušci původního seriálu popří. pár dalších zájemců, ale SG-1 běžela v televizi a měla k ní přístup širší divácká obec včetně odpůrců => nižší průměrné hodnocení.

sonnak

sonnak (hodnotenie, recenzie)

Já zase vůbec nechápu, jak může být Atlantiska v top 200 seriálech a SG-1čka se topí kdesi v průměru, když by to mělo být přesně naopak. Atlantiska tam IMO nepatřila ani v prvních sériích, kdy byla ještě dobrá.

Joe321

Joe321 (hodnotenie, recenzie)

Nechápu proč tenhle brak (od 4. série) nestopnou a nezačnou radši pracovat na SGU. 5x01 se tvářila ze začátku dobře, ale pak to zase spadlo do takovýho odpadu, že to snad neni možný.

Súvisiace novinky

Zemřel David Ogden Stiers z MASHe

Zemřel David Ogden Stiers z MASHe

04.03.2018

Major Charles Winchester III už není mezi námi. Jeho představitel David Ogden Stiers totiž ve věku 75 let zemřel ve svém domě v Oregonu. Stierse určitě znáte ze seriálu MASH, kde od 6. série ztvárnil… (viac)

Khal Drogo Aquamanem?

Khal Drogo Aquamanem?

16.06.2014

Jason Momoa ušel od Ronona z Hvězdné brány dlouhou cestu. Jeho Barbar Conan sice moc fanoušků předlohy nenadchl a záporácká role v akčním béčku Jedna mezi oči mnoha lidem unikla. Ještě předtím, než… (viac)

Hvězdnou bránu čeká reimaginace

Hvězdnou bránu čeká reimaginace

30.05.2014

Jeden z nejlepších filmů Rolanda Emmericha (Den nezávislosti, Útok na Bílý dům) letos slaví 20 let od premiéry. Hvězdná brána sice zamířila na velké plátno jen jednou, víc než 10 let ale úřadovala na… (viac)

U Croma! Conan je z Havaje

U Croma! Conan je z Havaje

23.01.2010

Startoval kariéru jako model, pak ukazoval vypracovanou postavu v Pobřežní hlídce, několik let hvězdil jako drsný hláškař Ronon Dex v Stargate: Atlantis, brzy se objeví v adaptaci fantasy bestselleru… (viac)

Reklama

Reklama