Reklama

Reklama

Epizódy(8)

V ôsmich epizódach sledujeme cestu Márie Antoinetty z viedenského dvora do Versailles, kde sa postupne z nesmelého, takmer opovrhovaného dievčaťa stala sebaistá francúzska kráľovná. (RTVS)

Recenzie používateľa Arsenal83 k tomuto seriálu (9)

Mária Antoinetta (2022) 

"Prečo jej matka nepovedala, ako sa šuká?", už táto veta ukazuje ako historický verný je tento, ako sa ukázalo, nekonečný seriál, v ktorom Antoinettu neviem či stihnú vôbec popraviť, lebo v prvej sérii sme sa nedostali ďalej ako k pohlavnému styku. Okrem výrazne dobrej časti č. 4, ktorá je jediným pokusom vykresliť históriu, tu je prznenie dejinných osobností, kedy z Antoinetty robia latentnú lesbu, ktorá v štrnástich skúša všeličo, lebo na rakúskom dvore panovala prudérnosť. Za to na tom francúzskom nie je nič iné ako samý zvrhlík, teplomerové vody, orálne i neorálne šírenie syfilisu, nikoho nezaujíma nič iné len koitus a prirodzenie. A v tomto Antoinetta má prvky moderného správania a rozkazuje si ako nejaké nevychované dievča kdesi na statku a nemyslí na nič len na to, či splodí dieťa, podvedie manžela alebo si užije s dvornou dámou. Takže nehistorický zvratok, ktorý sa môže úrovňou rovnať s Sissi a ktorých sa teraz točí plná prdel, aby stádo v žiadnom prípade nebolo vzdelané. ()

Facka (2022) (E01) 

Plno kostýmov a masiek, aby to vyzeralo staro, ale postavy komunikujú často až súčasným jazykom, zároveň však vzbudzuje jasnú nenávisť voči tým monarchistickým prasatám, lebo takto sa chovať, to sa nikto nemôže čudovať, že ich potom napichovali na vidly a neskôr humánne gilotínovali. Avšak príbeh sa posúva len pomaly, strašne veľa záberov len tak predĺžených. ()

Súperiace kráľovné (2022) (E02) 

"Je čas preskúmať, čo nás dámy v posteli vzrušuje." alebo "Prečo jej matka nepovedala, ako sa šuká?" 👀 Normálne, že rozhovor, ktorý sa určite a reálne odohral pred 250 rokmi. 😂 Trend sexualizácie všetkých historických postáv je už neúnosný, sprznili Sissi, teraz prznia Antoinettu, ktorá prišla z ostro prudérneho katolíckeho dvora a prvé čo ju napadne je bozkávať sa zo ženami, aby sa niečomu podučila. Čo sú už toto za sračky a oni tomu hovoria - to je nový feministický pohľad. Lenže ako divák chcem poznať históriu a nie vaše úchylné pohľady. Celý dvor predsa nebol založený len a výlučne na sexe. A hoci vieme, že na tých dvoroch sa samozrejme za zatvorenými dverami robilo všeličo a syfilis bol verným kamarátom, k tak otvoreným prejavom verbálnym i orálnym určite nedochádzalo ani na povoľnejšom francúzskom dvore, hoci du Barry bola známa kurva (no určite sa ako šialená nerezala nožíkom do rúk). Ale, čo je hlavné, niektoré výstrelky naozaj nemôžeme očakávať u mladej 14-ročnej! katolíčky. ()

Výber princeznej (2022) (E03) 

Nuž tak francúzsky dvor v roku 1770 to bol samý transvestita, homosexuál a lesba. Našťastie, že tam boli aj prostitútky typu du Barry, ktoré pomáhali zachovať kráľovi svoju heterosexualitu, lebo inak by určite šiel do horúcejších teplomerových vôd. Podľa dobových záznamov sa samozrejme homosexualita na dvoroch bežne vyskytovala, to nie je problém. Ale robiť inak orientovaných z historických postáv, o ktorých sa to nikdy nikde nepísalo, dokonca ani podozrenie nebolo, to už je len poplatnosť trendom a krútenie reality, čím sa zo vzdelávania ľudí stáva totálne ohlupovanie. Tak ako keď zo Sissi urobili chronickú masturbátorku s navštevovaním bordelov a lesbickými hrátkami. ()

Kráľovná Francúzska (2022) (E04) 

Až na smrteľnej posteli si človek uvedomuje veľa vecí, keď ho opúšťa pýcha a ostáva tvárou tvár vlastnej existencii. Kráľove kiahne a následný odchod sú predvedené špičkovo napriek tomu, že vlastne ide o nie úplne záživnú časť, ktorá sa točí okolo tehotenstiev a nemožnosti splodiť dieťa s erektilným neschopákom. Avšak prvýkrát pri tomto seriáli môžem hodnotiť, že konečne tu nešlo o nejakú poplatnosť súčasnej dobe, ale o pokus vykresliť históriu. ()

Spurná kráľovná (2022) (E05) 

Jedna dobrá časť bola výnimkou. Opäť sa prešlo k moderným praktikám a s úsilím vykresliť Mariu Antoinettu ako "inú" jej dávajú prvky moderného správania, rozkazuje si ako nejaké nevychované dievča kdesi na statku v Texase a nie princezná - kráľovná spred 250 rokov. Svojvoľne si ruší štátny smútok a strháva čierne zástavy na počesť kráľa, lesbicky laškuje, šukať s manželom chce i nechce, no proste polobordel na kráľovskom dvore, len škoda, že hovno je z toho pravdou. ()

Deus ex machina (2022) (E06) odpad!

Celú časť sa rieši len koitus a nekoitus kráľa a Antoinetty a či prostitutka bude dobrá učiteľka v omakávaní nepoužívaných predkožiek... nuž, už teraz je jasné, že v tejto sérii ku gilotínovaniu nepríde, točí sa už séria druhá a celé je to len vábidlo na meno, ktoré je tak slávnym, no podaným brutálne feministickým spôsobom. O politike v tomto diele skoro nič, v podstate ani rok nevieme, ani čo sa deje doma a vo svete. ()

Rakúska fľandra (2022) (E07) 

Kvalita dvorných dám začína a končí tam, kde sa neustále kochajú nad tým, ktorý muž je ako vybavený. Ale inak ich samozrejme  naoko pohoršia, ak niekto nazve kráľovnú cundrou. Seriál sa stáva už ťažkým pôrodom, tak ako pôrod tak paškvilne zobrazený v závere. Slová Márie Terézie "porodiť dcéru je ako porodiť myš" je jediným dobrým odrazom doby, prehlučaný však neustálým vykrikovaním davu "rakúska fľandra". ()

Kráľovná sŕdc (2022) (E08) 

Popri uznaniu americkej nezávislosti a vojny Anglicka s Francúzskom, ktorú aj tak zaplatia samozrejme tí najchudobnejší, sledujeme nič iné, len či drahá kráľovná podvedie alebo nepodvedie svojho manžela a či bude koitus teraz alebo až v ďalšej sérii. Veď v podstate celý seriál je len o koite. ()

Reklama

Reklama