Obľúbené filmy (10)
Nebo nad Berlínom (1987)
Mistrovsky natočené dílo Wima Wenderse, kde je forma v nádherné symbióze s nevtíravě plynoucím dějem. Krásné obrazy, Goetheho básně a anděl, který pátrá po smyslu lidského života. Jeden z nejlepších filmů, co jsem kdy viděl….úžasný a nezapomenutelný!!
Vykúpenie z väznice Shawshank (1994)
Přítelství, naděje, svoboda.... Všechno je v tomto úžasném díle řečeno tak citlivě a neotřele, bez přehnaného patetismu... A přesto, nebo vlastně díky tomu, jsou na závěr všichni zasaženi dojetím tak hluboce, že i největší drsňáci si otírají oči... Nejsem drsňák, potřeboval jsem kapesník...Nezapomenutelné!!
Forrest Gump (1994)
Geniálně natočený film, který okouzlil duše davů, kritiků i zapřísáhlých cyniků. :o)
Yeopgijeogin geunyeo (2001)
Myslím, že natočit pěkný romantický film není vůbec nic lehkého, vždyť láska mezi mužem a ženou (nebo jinak) je téma neustále omílané dokola a v menším či větším množství se vyskytuje v každém druhém filmu. Když se však jde na to chytře, neotřele, s dávkou vtipu a nadsázky, zabalí se to do formální preciznosti, vznikne takovéhle laskavé a hřejivé dílko. Proboha, kdo by tohle nechtěl zažít? ;o) A Epilog? Nemám slov…….
Faunov labyrint (2006)
Občas se stane, že člověk narazí na film, který přesně vystihuje jeho pocity. Strach, soucit, láska, odpor, radost, zlost se propojí v jedno a výsledný součet je pak (třeba jen na okamžik) definicí nás samotných. Příběh najednou není jen na plátně, ale stáváme se jeho součástí. V hlubokých brázdách paměti rozkvétají nečekané asociace, minulost a současnost se prolínají a dětství je zase tak blízko. Tetelím se blahem, protože tohle je ten nejživější sen... Kéž bych se neprobudil...
Krstný otec (1972)
Štěstí (2005)
Výborně obsazané, zahrané a velmi přirozené. Citlivý a silný filmek o obyčejných lidech s velmi příjemným závěrem.
Hounddog (2007)
Přesvědčivá a hutná atmosféra amerického jihu, krásné „černé“ blues a nesmrtelné hity Elvise Presleyho, ale hlavně úžasný herecký koncert Dakoty Fanning, které jsem věřil úplně všechno. Skvělé!!
Pulp Fiction: Historky z podsvetia (1994)
Pro mne rozhodně nejlepší Quentinovo dílo, které můžu vidět klidně desetkrát a stejně mě bude stále bavit...
Gran Torino (2008)
Tak to bylo veliké překvapení. Výborný herecký výkon Eastwooda jen podtrhuje jeho režijní mistrovství. Pro mne jeden z nejlepších filmů posledních let...