Obľúbené filmy (10)
Pán prsteňov: Návrat kráľa (2003)
Interstellar (2014)
V mém dospělém životě rozhodně největší zážitek v kině. Už jsem myslel, že se nikdy pro žádnej film nedokážu tak nadchnout jako v dětství, že už mě do sebe nikdy nic nevcucne, neodřízne od světa a nepustí. Ale kdepak. Tohle dobrodružství o lásce k rodině, děsivě realistické zkáze lidstva a touze poznávat a stále jít kupředu, je někde jinde, než všechny nové filmy, co jsem v posledních letech viděl. Nolan už nikdy nic lepšího nenatočí. Tohle je strop. Mimochodem, v pražském Imaxu, z původní analogové promítačky, je to ještě víc dechberoucí. Mimochodem #2: Zimmerova hudba jde s obrazem ruku v ruce tak moc nádherně. "Because my dad promised me"
Pravidlá muštárne (1999)
Star Wars: Epizóda V - Impérium vracia úder (1980)
Akční, temné, vtipné, romantické a plné těch nejnašlapanějších hlášek. Nejlepší space opera, jaká kdy byla natočena, nejlepší filmový sequel a možná i nejlepší film všech dob.
Tiger a drak (2000)
Ten, kto stojí v kúte (2012)
Asi můj nejoblíbenější teenage film vůbec. Jasně, je to naivní až na půdu, ale ta atmosféra mě vždycky znovu pohltí. A to pozitivní vyznění, ke kterému si nejste jisti, že to směřuje a které vás přitom jako diváka nevydírá, to je k nezaplacení. Navíc herci přesní a kopa skvělé muziky. Deset z deseti!
Forrest Gump (1994)
Vtedy na Západe (1968)
Naprosto bez diskuze nejlepší western všech dob a nejlepší film nesmrtelného italského génia. Stokrát omílaná hudba je skutečně ještě mrazivější než v dolarové trilogii a povyšuje již tak úžasně natočené scény k hranici naprosté dokonalosti. Westerny mám rád, ale vedle tohoto veledíla vypadá drtivá většina z nich jako hloupý nesmysl. A dlouhé pláště byly nehorázně cool už 30 let před Matrixem.