Recenzie (136)
Krakonošovo tajomstvo (2022) (TV film)
Přitom by ke štěstí stačilo tak málo. Kdyby byla česká pohádka jednou bez mizernýho dabingu a Jakuba Prachaře...
Král Šumavy: Fantom temného kraje (2022) (seriál)
Vybavila se mi historka jednoho kamaráda, který se rozhodl navštívit bordel a zaplatil si tam třicet minut s krásnou slečnou. Bylo to hezký, ale přesně po uplynutí třiceti minut mu slečna vytáhla nástroj přímo v nejlepším s tím, že končíme a ať vypadne a dodělá se venku sám. Teď chápu, jak se cítil.
Tajomstvo starej bambitky 2 (2022)
Satira a písně. Dvě věci, které daly jedničce kouzlo, ale dvojce lámou obě nohy. Bohužel.
Dexter (2006) (seriál)
Rozhodně originální, ale čtyři vraždy by stačily, drahoušku. Zase tak vymakaný to není, abych ztrácel tolik času v milionech dalších sériích. Kdejaká severská detektivka má zajímavější scénář, po kriminalistické stránce je to plné nesmyslů a psychologie postav je směšná. Působí to jako crossover Kriminálky Miami a Earla. Ale lidem se to z nějakého důvodu líbí.
Zátopek (2021)
Velkolepé sportovní drama o komplikované postavě světových dějin. Ale tak nějak po česku. Herecky i řemeslně příjemné, scenáristicky malinko kostrbaté, možná by to sneslo větší hloubku a emoce. Jaký vlastně byl Emil? Nevíme. Zlehka poukážeme na všechny aspekty osobnosti, aby se kritici neurazili a koza zůstala celá. Kontroverze se víceméně nekoná. Ale co, ten film se mi líbí. Jenom musíme na všechno uměle roubovat srpen 68?
Pri mne stoj! (1986)
Jako kluk jsem to kdysi vnímal silněji a některé scény mi nevědomky utkvěly v paměti. Teď jsem s překvapením zjistil, kolik si toho vybavuji a kolik nevybavuji z parodie v Simpsonech.
Třináct životů (2022)
Neuvěřitelný příběh, který by nikdo asi sám nevymyslel. Naštěstí se povedl alespoň mistrně zfilmovat. Všechno tady funguje, emoce pracují, nic diváka neruší, zůstává silný dojem. Tak to má být.
Vyšetrovanie (2020) (seriál)
Trochu jiná detektivní minisérie čistě z pohledu šéfa vyšetřování, navíc podle skutečné události. Realistický přístup, kdy nepotřebujete vidět krev, pachatele ani oběť, poukazuje na řeholní život celého týmu lidí a jejich rodin kolem zdánlivě jednoduchého případu. Schizofrenní nekonečné výjezdy potápěčů, tápání, přiznávaná bezradnost, a věčné telefonáty sice otravně nudí, ale tak to prostě je.
Známi neznámi (2021)
Hodně podařená adaptace italského originálu. Vhodně vybraní herci, dokonce podobné typy. Do puntíku obšlehnuté dialogy, i atmosféru to má stejnou. Ale nic navíc. Kdokoliv sleduje jednotlivé remaky, bývá obohacen o kulturní specifika pro danou zemi. Zde se krom nočních záběrů na centrum Prahy neobjeví nic echt českého, natož slovenského. Klidně si tam žerou potvory z moře vytažené, stejný byt by mohl být klidně v Norsku nebo ve Francii. Slováci alespoň mluví slovensky.
Ak sa nahneváme, budeme zlí (1974)
Viděl jsem asi po dvaceti letech a musím říct, že je to nejlepší společný film H+S. Žádný velký umění a ty rvačky už dnes taky nemají to kouzlo jako kdysi. Na druhou stranu jsem se královsky bavil, třeba kultovní scénou v divadle. Jo a soundtrack se taky povedl.