Recenzie (98)
Kniha prežitia (2010)
Post-apo... Vedle katastrofáren a dystopických vizí moje další úchylka. Skvělí herci v hlavních rolích, solidní příběh a skvělá atmosféra. Abych si film opravdu užil, musí ve mně po skončení zanechat silný dojem a nechat ve mě fungovat emoce. Knize se to povedlo na 100%. S většinou místních hodnocení proto souhlasit nemůžu, i když je to nejspíš mojí úchylkou na apokalypsy a hromadné vymírání všeho druhu. Za mě 5*.
Poslední přání (2005)
Je to už nějakou dobu, takže si film nepamatuju úplně, ale dramatická stránka byla dost strhující a kluk v hlavní umírající roli sympaťák. Možná jsem na konci i slzu uronil. Fajn film.
O 28 dní... (2002)
Nevím čím to je, ale všeobecné nadšení k tomuto filmu prostě moc nesdílím. Rychlí zombíci jsou sice fajn, ale něco mi tu prostě chybí. A chápu, co měla část s vojáky znázorňovat, opravdu ano, ale prostě mě vůbec nebavila. Na filmu je pro mě nejlepší Murphy a... No... Murphy. Kilián a John, abychom si rozuměli.
Nočný let (2005)
Uznávám že víc než nějaké příběhové kvality mě přibitého do křesla drželo napětí, a také hlavní ústřední dvojice. Víc ani nebylo potřeba.
Sunshine (2007)
Někomu nevyhovuje jistá "komornost" a nedostatek velkoleposti. Budiž. Někdo zase říká, že jako drama to zase nedostačuje intelektuálně. Budiž. Já se ale bavil převelice. Emoce u mě fungovaly, napětí taky a do konce (dobře, asi do dvou třetin) jsem byl opravdu zvědavý, jak se všechno vyvine. Herci dobří, příběh taky. A na pátou hvězdičku tento snímek dosáhl díky hudbě - Adagio In D Minor je neskutečná bomba, instantní legenda a John Murphy je pán!
Počiatok (2010)
Prostě Nolan. Nemá cenu se tu rozepisovat, všechno je v komentářích řečeno; příběh je skvělý, obsazení taktéž. To, že Nolan je asi jediný režisér, jehož filmům jsem dal 5* hned pětkrát, mluví samo za sebe.
Ide len o sex (2011)
Romantické komedie opravdu nejsou můj nejoblíbenější žánr, a většinou se na ně nedívám dobrovolně sám, ale s příjemnou společností se to vydržet dá. A navíc se jednou za čas objeví film, který by mě nakonec bavil i o samotě. Friends with Benefits mezi ně rozhodně patří. :-) Justin je sympaťák, Mila k sežrání, komediální stránka tu funguje a 'Closing Time' je prostě hit, který stálo za to připomenout.
Vymedzený čas (2011)
Anti-utopie mám opravdu rád. A jakkoliv je nápad s časem, který ovládá lidské životy místo peněz, nepředstavitelný pro realitu, zároveň je i děsivě reálný. S překvapením jsem zjistil že Justin není špatný herec, (a na jeho místě bych měl fakt problém s Oidipovským komplexem!) navíc Kiliánek je jako tradičně skvělý a nepříjemný už na pohled - tohle všechno se rovná velmi příjemnému zážitku, který mě fascinuje a svým způsobem docela děsí zároveň.
Polnočný vlak (2008)
Barkerovu první Knihu krve jsem četl až asi dva roky po zhlédnutí filmu, takže jsem tehdy neměl žádné srovnání. Ale i při něm by pro mě filmová adaptace nejspíš vyšla vítězně. Cooperův hlavní hrdina je opravdu sympaťák a z Vinnieho to zlo snad na míle sálá. Atmosféra se tu buduje slušně, scény vraždění jsou správně krvavé a pointa příjemně (ne)překvapivá. Baví mě i poněkolikáté :-)
Vo štvorici po opici (2009)
Tohle je prostě vtipná jízda od začátku do konce. Cooper je můj oblíbenec a Galifianakis se nedá nemilovat.