Recenzie (70)
Leví kráľ (2019)
Nejsem ten typ, který by dával odpad! snímkům, do kterých šlo tolik práce jako tady do Lvího Krále, ale v mých očích je tento film manifestací snad všech negativních trendů současného hollywoodu a nenažranosti studia, ze kterého vzešel. A mluvící/zpívající fotorealistická zvířata prostě působí divně.
Watchmen (2019) (seriál)
Spousta zdejších recenzentů tvrdí, že rozjezd byl sice pomalý, ale vytrvali, a dostalo se jim odměny v podobě skvělého seriálu a padnoucího následovatele Moorova nepřekonatelného komiksu. Rozjezd byl vskutku pomalý, s tím plně souhlasím, ale to finále... Stejně jako celému seriálu mu nemůžu upřít originalitu a odvahu. U spousty věcí jsem se vyloženě tetelil blahem nad jejich promyšleností, hravostí a jistou bizarností, avšak pak tu byly také věci, se kterými diametrálně nesouhlasím a přijdou mi úplně od základu špatně (hlavně záležitosti týkající se postav původního komiksu ve finále série). Co je však napříč všemi díly konzistentní jsou kvalitní herecké výkony a úžasný atmosféru podtrhující hudební doprovod. Každopádně bych si rád seriál sjel ještě jednou, abych si trochu ujasnil názor...
Star Wars: Vzostup Skywalkera (2019)
Jakožto samostatný film je to stravitelné, ale jako závěr trilogie (a celé ságy Star Wars) opravdu ne. Zapojení Palpatina je hodně na sílu a působí uměle, stejně působí i spousta kolapsů logiky a nevysvětlených scén. Akční scény jsou sice natočené hezky a někdy jsou i docela nápadité, i přesto však nejsou zrovna zapamatovatelné, což možná souvisí s přehnaně rychlým tempem filmu. Abrams se taky snaží o zajímavé zvraty po vzoru Johnsona, ale na rozdíl od Johnsona nemá dost odvahy na to z oněch zvratů něco opravdového vykřesat, takže se film vlastně celou dobu plácá z místa na místo a nikam se nedostane, ale tohle vše bych byl s radostí ochoten tolerovat kdyby film neselhal v době kdy došlo na lámání chleba a to v úplném závěru. Zakončení filmu se totiž neslo v tom nejlínějším a pro trilogii nejhorším možném duchu. Konec, který jsme viděli, totiž podkopává samotný smysl existence sequelové trilogie a to mi zatím brání tento film jakkoliv přijmout. Neskutečně mě to mrzí. Chewie alespoň dostal medaili. Ale pár čistých pozitiv se přece jen najde. Herci nehrají špatně a humor je taky příjemný, ale komu můžu po tom všem opravdu zatleskat je John Williams, který nejenže za všech devět dílů ságy nezklamal, nýbrž pokaždé dokázal zaujmout a povznést vše na vyšší úroveň (i když se dost recyklovalo).
Prepadovka (2011)
Příběh není žádný zázrak, některé záběry jsou jako z rádoby hustého amatérského kraťasu, hudba taky někdy nezní nejprofesionálněji... Ale čert to vem, ta hudba se tam vlastně perfektně hodí a akční scény jsou naprosto fenomenální a režie je po většinu času opravdu precizní a nápaditá. Já prostě nemůžu jinak než prominout všechny neduhy a dát plné hodnocení. - Navíc je to s každým dalším shlédnutím lepší a lepší!
Kontakt (1997)
Proč jen Zemeckis vždycky sklouzne ke kýčovitosti? Nebýt toho by to bylo jasných 5*
Polárny expres (2004)
Pamatuji se, že tahle kýčovitá odpornost se mi nelíbila ani v dětských letech, natož dnes. Teď dokážu ocenit alespoň to, že je animace na svou dobu pokroková (za to ta jedna hvězda), ale i tak se na to dívá jen s těží.
John Wick 3 (2019)
První John Wick z roku 2014 mi do noty zrovna nepadl, jeho druhý následovník na tom sice byl podstatně lépe, ale třetí John Wick s podtitulem Parabellum je oproti němu naprostá akční pecka. Nevím jestli je toto náhlé zlepšení zapříčiněno větší různorodostí nepřátel a situací, přítomností soubojů s meči (pro něž mám slabost), tím, že příběh dospěl do své nejzajímavější části... Něco je zkrátka jinak a je to jen dobře. Vizuál, stejně jako u předchozích dílů, není vůbec špatný. Hudba taky není nějak zázračná, ale atmosféru jednotlivým scénám dodává bezchybně. Reeves hraje jako Reeves (což není výtka) a zbytek hereckého osazenstva je také solidní. Jediné co mě moc nezaujalo byly ne-akční scény v Casablance, ale i přesto je John Wick: Chapter 3 - Parabellum jedním z nejlepších akčních filmů posledních let. Jednoduše paráda!
Šiesty zmysel (1999)
Ve filmu všechno funguje na jedničku, ale pouze za předpokladu, že neznáte děj dopředu (já ho naneštěstí znal). Když víte, o co vlastně celou dobu jde, všímáte si všech triků, které jsou použity k tomu, aby zamaskovaly pravou podstatu věci a působí to značně rušivě. Každopádně se jedná o precizní a zajímavý film.
Ulica Cloverfield 10 (2016)
Dal bych ruku do ohně za to, že se ve filmu nachází spousta logických chyb, ale já byl tak pohlcen atmosférou a sžírán zvědavostí, že jsem tomu vůbec nevěnoval pozornost. U jiných aspektů filmu jsem chyby taky nezaznamenal. Ulice Cloverfield 10 mě zkrátka zahákla a nepustila. Thriller podle mého gusta!
Avengers: Endgame (2019)
Marvel Cinematic Universe, fenomén současné filmové scény, sestávající z 22 filmů, z nichž je sice většina průměrná, ale když dojde na epické finále jako bylo Infinity War, stojí to za to. Avšak to pravé vyvrcholení přichází až s Endgame a je to něco nevídaného. Takže... Cestování v čase, které mi ale připadá trochu jako scénáristická zoufalost, je perfektně využito ke spojení všech dosavadních událostí univerza dohromady. Hrdinové spolu fungují bezchybně (jen nový přírůstek v podobě Carol Denvers navzdory mým očekáváním pořád maličko nezapadá). Co mi neustále rezonuje v hlavě je neskutečně epická závěrečná bitva. Moment kdy to vše vrcholí. V tu chvíli jsem seděl zaražený v sedačce a užíval si ten moment, ke kterému těch jedenáct let směřovalo. Vážně bomba. Vizuálu, hudbě a efektům se samozřejmě nedá nic vytknout. Jediný větší problém, který s filmem mám je ten, že v momentech, kdy jsem měl ronit slzy jsem zůstával naprosto chladným (o zbytku kina bych to samé však říct nemohl). Zkrátka, Avengers: Endgame je brutálně epické vyvrcholení všech Marvelovských snah, které u mě však nevyvolalo všechny emoce, které by film podobného kalibru měl. PS: Hawkeye je pořád nejlepší Avenger!