Recenzie (2 849)
Mlčanie jahniat (1991)
Kdo by byl řekl že po filmu s cute názvem Mlčení jehňátek si budu muset při cestě za účelem vykonání potřeby rozsvítit všechny žárovky v baráku aby na mě zpoza rohu nevybafl perverzák Buffalo Bill a neudělal si ze mě kazajku. Laicky řečeno: nervydrásající kriminální thriller, který lze využít jako efektivní afrodiziakum na infarkt. Anthony Hopkins je démon! #cejtimtutvoupíču
Pulp Fiction: Historky z podsvetia (1994)
"Víš co si v Evropě dávaj na hambáč? Mojenézu! Jo, viděl jsem jak to v tý sračce topěj." ___________ Výraz slova 'kultovní' dostává s touhle černou povídkovou kriminální groteskou naprosto novej rozměr. Tarantino je master of dialogues. Navíc jde o jeden z mála filmů kde je českej dabing ještě lepší než originál. Nahláškovaný až k prasknutí! ________ "Chci se tě jenom na něco zeptat. Když jsi ke mně přijížděl, viděls na mý garáži nápis SKLAD MRTVEJCH NEGRŮ?!"
Terminátor 2: Deň zúčtovania (1991)
Adrenalinový spektákl a revoluční redefinice akčního žánru kterou doporučuje 11/10 Černonegrů!
Schindlerov zoznam (1993)
"Moc symbolizuje pocit, když máme veškeré ospravedlnění k tomu, abychom zabili. Jenže my tuhle pravomoc nemáme." "Doopravdy?" ___________ Formalistický opus magnum Štefana Špilberga. Dechberoucí tříhodinová epopej bez jakýhokoliv kazu – naturalisticky nepřikrášlená, nesmírně autentická a nejvíce působivá kritika antisemitismu a rasismu, co jsem kdy viděl, takže zcela bez debat jde o nejlepší snímek zabývající se tématem židovského holocaustu. Definice audiovizuálního majstrštyku. Víc k tomuhle komplexnímu veledílu nelze dodat. Snad jen to, že Amon Goethe je největších záporáků/velezmrdů v dějinách kinematografie.
Zelená míľa (1999)
"We all walk the green mile." ___________ A pak že kluci nepláčou. Zcela bezkonkurenčně nejlepší filmově literární adaptace dle neméně fenomenální knižní předlohy krále napětí, Štefana Krále - a která je celkově vzato mým nejmilovanějším literárním opusem, který mi dřímá v knihovničce. Michael Clarke Duncan jakožto John Coffey (jako kafe ale psaný jinak ;) mi ukradl srdce a rozdrtil ho na padrť. Soundtrack Thomase Newmana nemá obdoby. Neuvěřitelně subtilní tříhodinový doják a ždímák slz. Tečka.
Hobit: Bitka piatich armád (2014)
Asi největší přešlap Jacksonovy kariéry, který však primárně splňuje žánrový proporce dojemné rozlučky se Středozemí. Petřík se pokoušel vydojit až příliš....
Hobit: Smaugova pustatina (2013)
Sice zamrzí, že je zde důraz kladen spíš na CGI než na vyloženě praktické efekty, ale když přivřu očko své zelenavé musím uznat že mi druhej Hobit kupodivu ŠMAKoval
Hobit: Neočakávaná cesta (2012)
knižní Hobit > knižní Pán prstenů. filmový Hobit < filmový Pán prstenů.
Pán prsteňov: Návrat kráľa (2003)
Ne všechny slzy jsou ke škodě.... 11 zlatejch plešounků = 11 lembasů z 10 pro mého miláška! Tolkienovská onanie.
Pán prsteňov: Dve veže (2002)
já stále čekám na Pár pařmenů: Dvě HiFi věže.