Recenzie (355)
Andrew, člen našej rodiny (1999)
Kto by od Columbusa cakal nejaku tu technologicku dramu?Nikdo.A predsa,ajked sa tento film tvari ako jednoducha rodinna zabavka,skryva mnoho odkazov na otazky,ktorymi sa zaoberal Isaac Assimiov.A v Columbusovych rukach sa tento pribeh robota stava ludskym a pekne nam kopiruje jeho samotny vyvoj vo filme.Ku koncu sa to uz nedalo vydrzat a vyhrkli mi slzy...Myslim ze pri tomto filme sa neudrzi ani drevorubac s kamennym srdcom.Nieje to az take sofistikovane ako A.I. ale ma to atmosferu a dobre sa to pozera.Urcite na tom ma levi podiel aj Robin Williams so svojim jemnym humorom,ktory semtam odlahci niekedy az prilis vaznu atmosferu.Vyborny film s velkym srdcom
Krajina dávnych vekov (1988)
Cim to je,ze urcite filmy,ktore sme videli ako deti nikdy nezabudneme a o desiatky rokov nam spomienka na nich zvlhci oci a v dusi pocitime zavan sentimentu?Mozno je to tym,ze ako deti sme emocionalny odkaz z tychto snimkov mohli vnimat v krystacky cistej podobe bez predsudkov,ktore nas suzuju v dospelosti...Ja osobne sa snazim v sebe tento moj "detsky" pristup udrzat co najdlhsie,pze inac by som prisiel o to kuzlo,ktore mnohych z nas opusti potom,co zacneme dospievat...Tento konkretny poctivo animovany skvost,produkovany Stevenom Spielbergom je asi najdojemnejsim a nakrajsim filmom,ktory som kedy videl...Je to asi zhoda nahod,ze sa v tomto diele vsetky casti produkcie tak nadherne doplnaju,ze zazitok,ktory si so sebou po zhliadnuti so sebou zoberiete,je intenzivnejsi ako zivot sam...Len ked si zoberiete hudbu.Anjelske zbory a krasne tahave melodie umocnuju uz aj tak intenzivny zazitok o sto percent.Citliva rezia ani raz nezavaha a dej plynie neuveritelne rychlo.Animacia je mila,detailna a velkolepa.Scenar je klasicky,ale to je skor vyhoda...Reziser ma aspon viac moznosti na ovplyvnenie divakovych emocii...Dokonalost sama,ktora nema konkurenciu a ostane v mojom srdci navzdy.Pre moje deti,ak ich budem mat,to bude povinny film ;-)
Mesto anjelov (1998)
Moj najoblubenejsi romanticky film,pri ktorom sa neda ubranit slzam...Okrem toho taky krasny, kristalovo cisty a uprimny odkaz, ktory z tohto filmu plynie, som nevidel u ziadneho dojaku.Snovy a magicky zazitok umocnuje aj nadpozemska kamera J.Sealeho,ktora nam ani na chvilu nezabudne svojimi obrazomalbami pripominat anjelsku podstatu pribehu.Herecke vykony su nadpriemerne,Meg je k zakusnutiu ako vzdy,ale tentoraz sa neskeri a nieje taka popletena...Magicky film,ktory chyti za srdce kazdeho,kto ho(srdce) nema z kamena ;-)
Final Fantasy: Esencia života (2001)
Prekrásne scifi...Typická japonská romantika
Toy Story - Boj hračiek (1995)
Keď som to videl v 1995 v kine,nemohol som uveriť,vtedy ma dostala hlavne vizuálna stránka...Po niekoľkých rokoch,keď je 3D animákov ako maku a spracovanie už nieje také dychberúce sa vynoria iné prednosti tohto filmu...
Votrelec 2 (1986)
Čistá akcia s atmosférou ako hrom.Skvele napísané postavy,ktoré prirastú k srdcu a v dosledku toho je akcia na obrazovke intenzívnejšia a vtiahne vás do deja.Cameron je majster rozprávač, génius réžie a budovania atmosféry
Šiesty zmysel (1999)
Toto je základná Shyamalanovka s nenapodobniteľnou pointou..Bohužial sa to na druhýkrát skoro nedá pretrpieť
Legenda o Mulan (1998)
Vážna Disneyovka so štipkou Murphyho Best of humoru...Geniálna kombinácia,úplne odzbrojujúca
Malá morská víla (1989)
Disneyovka
RoboCop (1987)
Atmosférické a Verhovenovsky dokonalé.Vo svojej dobe to boal pecka,teraz je to klasika.Stále má čo ponúknuť a pohyby Robocopa sú na popukanie