Obľúbené filmy (10)
Jurský park (1993)
Goldfinger (1964)
Počiatok (2010)
Sklenené peklo (1974)
Planéta opíc (1968)
Sedem (1995)
Temný rytier (2008)
Nehanební bastardi (2009)
Gran Torino (2008)
Útek do divočiny (2007)
Bláhově jsem si myslel, že svůj první komentář symbolicky věnuji jedné z otřelých filmových klasik, na niž nedám dopustit. Ale já, blbec, se musím v úvodu roku podívat na film, který ani dva týdny po projekci nemůžu pustit z hlavy. Na film, který mě v mnohém inspiruje, motivuje a nutí nahlížet na svět trochu jiným úhlem pohledu. Samotný snímek mě utvrdil v jeho výjimečnosti již v prvních minutách. Hlavní postavě jsem sice po nějakou dobu nemohl přijít na chuť, ale to bylo přesně to, co jsem potřeboval. Najít si k jeho charakteru cestu, pochopit jeho chování, docenit jeho činy. Možná jsem se nechal strhnout emocemi. Možná jsem se příliš vnesl do děje. Nicméně ve výsledku mi přišla i avizovaná dvou a půl hodinová stopáž málo. Všechny tři dějové linie spolu zkrátka vytvořily dokonale harmonický celek, které mi v součtu s precizním hudebním podtextem nabídly nezapomenutelnou podívanou. A ač jsem milovníkem charakteru velkých měst, takové výlety do panenské přírody bych si nechal líbit častěji. Nezapomenu. Nikdy. Slibuji.