Reklama

Reklama

Najsledovanejšie žánre / typy / pôvody

  • Akčný
  • Dráma
  • Sci-Fi
  • Dobrodružný
  • Komédia

Recenzie (167)

plagát

Agentka budúcnosti (2017) 

nie je to zlé, ale chýba tomu tá konečná vrstva či ingrediencia, aby sa z toho stal výborný film, skôr to pôsobí ako kvalitné béčko, má to fajn efekty a atmosféru kyberpunku a možnej budúcnosti s akým takým prijateľným dejom a Scarlet tiež odovzdala štandard, no tá "podstata ľudskosti či hranice medzi človekom a jeho kyborgolizáciou" je vykreslená skôr násilne a povrchne, niečo ako 2,5-tý Matrix. A tiež mi vadila tá scéna "výškového skoku do akcie", ako keby bol kyborg nerozbitný.

plagát

Americký ostreľovač (2014) 

Nuž, byl to slabý "oscarový rok", když toto Eastwoodovo spracování mělo nominaci. Ide o nepovedenou snahu a žánrovou kópii úspěšných filmu The hurt locker - Smrt čeká všude a Zero Dark Thirty-30 minut po pulnoci, ten druhý mne až tak neimponoval. A toto snajperské propracování knižní předlohy je už "prázdne klišé", síce remeselně na úrovni a s pokusama o nejaké citovo vypjěté čo pamätní scény, no z mého pohledu to už neměl Eastwood zapotřebí. Jen si zbytečne snížil vynikající režisérsky kredit, který měl za Million Dollar Baby a dustojne zustat v duchodu v zmyslu skvělého Granu Torino. 3,5 za herecké obsazení a několik povedených gagu.

plagát

Anihilace (2018) 

negatív Arrival - tu som čakal Béčko (tam Áčko) a dostal som vizuálne pozerateľný brak s predikovanými vadami v logike ako v béčkových sci-fi hororoch 80tych rokov ( u Arrival sa to po fajn úvode menilo na nedovarený odvar sľubného počiatku založený až priveľmi na vizuále a strácajúci trochu dôslednejšiu logiku ), kde v oboch prípadoch je to priveľmi mixnuté cez pocity a spomienky nejakej v minulosti narušenej povahy hlavnej hrdinky a jej spomienkami. Nelogika riešenia vzniklého fenoménu, málo vedeckého výskumu - už len tajné projekty Arey 51 určite žrali viac peňazí a vedeckého bádania ako narýchlo tu uklepaná metóda riešenia abnormality z vesmíru :-) - ale išlo o Béčkový film , po "smrteľných vojenských misiách" nepošlú vylepšený team ale "doktorky so zbraňami" ( ach, Votrelci ) ako i niekoľko hluchých a skôr introvertných filozofických častí doktoriek filmu viac škodia a zbytočne ho naťahujú, pritom i napriek uvedeným nedostatkom to nie je úplne zlé, fyzicky a dejovo - ak sa niečo deje - sa na to dá pozerať a vizuálne to je pekne natočené. Ale ďalšie 2 diely ( ako knihy ) ? To bude utrpenie pri takej réžii a ak vôbec, tak len jednorazovka z nedostatku iných možností a TV nudy. slabé 3*

plagát

Anna (2019) 

"hollywoodska moderná Nikita krížená s Leonom pod rúškom až nadnesenej satiry studenej vojny a mikročrepov humoru". Touto jednou dlhou vetou som to vystihol po mojom a napriek negatívnym momentkám dávam prekvapujúco až 4*. Dôvodmi sú : C, prekvapujúca funkčnosť tejto skladačky - občas sú síce prepojenia buď očakávané ( zo 1-2 prequel časti som intuitívne čakal pri odhalení "systému" filmu ) alebo skôr logické ako šokujúce, ale v takom akčnom odľahčováku sa hodia, B, film nenudí, rýchlo plynie, strieda úryvky až priam sondážne ( práca modeliek ako pozadie ) a akčno-zápletkové ( uvedené retro a realtimové ) a aj keď to v sebe má Brutálnu Nikitu, Leona v ženskom šate, nedávnu Červenú volavku - je to klišé, ktoré do mňa nasiaklo. C, aj keď nijaké novoty neprináša ( viď predošlý bod ), je to najkvalitnejší Besson od Leona ( a napriek kritikom mi viac ide ako sugestívna a ponurá Nikita či preexponovaný a chaotický 5 element ). A, hlavná postava je nielen slovom, pohybom a okom modelka a agentka, ale po dlhom čase aj postava, ktorá diváka/predovšetkým chlapov/ zaujme ( uvedený 5 element, nepodarená druhá polovina Lucy a ostatné "fotogenicko-vizuálne Bessonovky za cca 20 rokov, napr. aj odfušovaný Angel-A to postrádali ), iste - je to celé mierne nadnesené v akčnom tenise západ-východ, kde sa strany, obete a "ponuky na slobodu" menia ako šaty modeliek a humor fungoval len minimálne, no so samotnou akciou sa to nepreháňa a je vyvážená dejom nútiacim diváka neprestať sledovať skladačku, ktorá nie je síce prekvapivá veľmi, ba miestami až preexponovaná,no dáva filmu status nie len Béčka. Žiadne extra fanfáry, ale nudiť sa nebudete ( okrem cca 5-10 min. rýchlostrihu Anniných "vybavených objednávok", ktoré tam nemuseli byť a vadia trochu nedotiahnuté a vláčne niektoré "romantické scény" ). 3,75 = 4 ( ale osobne, Anna je nádherná a Rusko obrovské, tak taký príbeh sa mohol reálne stať, diktátori nesedia len na politických stoličkách, verte mi ... ).

plagát

Avatar: Cesta vody (2022) 

videné v 3D. Miesto fantastickej sci-fi som videl sci-fistickú fantasy. rodinnú éposovitú,chvíľami až pátosovú komerciu. konverziu "modernej kinematografie" a jej techn. updatu na (zvlášť v závere )PC hru. film prakticky bez živých hercov. nie je to až taký inovačný míľnik ako sa kategorizuje v recenziách.  Ale, jednoznačne to nenudilo. Klady : svižné tempo, pomalé časti sú vizuálne pútajúce pozornosť /a "kvázi kryjú" jednoduchý dej/ a akčné časti akcelerujú dej /a pre zmenu adrenalínujú diváka a zakrývajú nádheru prírody a planéty/.  Negatíva: technicky len mierny higher-level/videné v Hobbitoch,prvom diele/ a skôr sú pôsobivé prírodné vodné a lesné vizualizácie ako samotná akcia a kamera-shoty,to už bolo v minulom diely a trochu nesúmerná je frenetická akcia v závere,až predávkovaná a trhavá. dej mohol byť menej prediktívny. Súhrn: fajn vyvážené klady a zápory,čím potešia väčšinu priemerných,komerčných divákov a pre botanikov a možno PC hráčov to je kanonické dielo /no pre čistých pôžitkárov esencie filmu,pravého sci-fi a fantasy ako som ja mierne sklamanie a preto "len" 4* , za tú fantasy/.  p.s. : iná "pracovná skladacia verzia" filmu sa mohla volať "Tenká červená čiara 1.tretina filmu a Votrelci-fantasy version 2.tretina", v nových optických technikách. 3.tretina sa nekoná,dúfam,že príde nejaký nový prvok v dejovej funkčnosti. Alebo to skončí ako Matrix 3,čomu sa tento diel ešte vyhol a funguje,no nešokuje. 4*  83 %

plagát

Blade Runner 2049 (2017) 

začnem na 4,5 a skončim na 4. film je snahou o modernú verziu prvého dielu, ešte viac noir-krimi dejom, ktorý je miestami rozťahaný, no uvedený pohár nepadne do klišé až pátosu, len mierne preteká. Tým najnáročnejším to až bude mierne vadiť ( mne len trochu ), no je to vyvážené nenáročnou atmosférou nepredávkovanou technologicky a až na záver ani dejovo. Chaos v ukončení ( chystaná vzbura replikantov a problematika novej korporácie sú málo do hĺbky rozobrané namiesto niektorých psychologických až filozofických pasáží - no to bol zámer už v prvom diele, len pôsobil primárne na diváka ), ale trošku neguje kvalitný výkon Goslinga, niektoré pamätné scény (snehové či podarené hrátky s virtuálnymi technológiami a entitami a slumové rozdiely medzi rozkvitnutou centrálnou a slumovou časťou mesta či sveta) a celkovo podarenú repliku prvého dielu. Dej nešokol, skôr ale kladom je umelecké prevedenie. Záleží od chutí diváka a mne to padlo lahodne, len občas som chcel mierne zostrihať či upraviť pár scén a nedopovedaný záver niektorých liniek príbehu na úkor filozofických excesií definitívne naklonil misku váh k tesne nad 4. Nie je to T2 ani Votrelci, ale rozhodne nie Predátor 2 či T3 , niečo medzi tým.

plagát

Bokovka (2004) 

2,5 no napriek celkom kvalitnej hodnotenej úrovne mi to nesadlo, priveľmi pomalé, priam naivné a i na hollywoodsku Ameriku platonicko-excesívne až devalvujúce skutočnosť. Chlap si "ide užiť", idem mu to ako navoľnobeh a v závere sa ( žiadnym pričinením, či čo i len ukážkou jeho budúcej manželky/ lásky na "stopnutie" jeho slobodného života ) okamžite romanticky vrhne na svadbu. Milesov akt je serióznejší a uveriteľnejší, no spolu to prináša pár fakt vtipných gagov ( hlavne peňaženkový útek, niektoré vínové návštevy barov a naštvaná japonka ), ale mne to z dobrého námetu vyšlo na len veľmi nízku úroveň zábavy a dosť zaostalo aj za nadpriemernou i keď tiež nie ohromnou trilógiou" vtedy po opici".

plagát

Captain America: Zimný vojak (2014) 

Komiksová akčná ponuka pre amerikanizovaných divákov, za účelom natočiť kasový trhák. A celkom im to vyšlo, zaujímaví herci, solídne triky, propagácia filmu a výsledný efekt je vysoký zárobok. Nie žeby to bolo zlé ( také nelogickosti ako šialená streľba na Captaina do jeho štítu bez pokusu trafiť do nekrytých nôh a pod.), ale ak to mám porovnať s ozaj výborným komiksom ( myslím Batmanov nových a aj starých prvých dvoch, niektoré X-meny a pod. ), tak sa prikláňam za kvalitné 3 hviezdičky. Ale Scarlett bola fajn a niektoré jej narážky :- o.

plagát

Casablanca (1942) 

fámy o filme ma až tak nenadchli, Ok - je to dobovo fajn dielo, so zaujímavou vstupnou a aj finálnou zápletkou, hlavné postavy zmietané medzi špiónskym a kvázinormálnym správaním v bezprizórnom meste vojnového statusu, čo rezonuje "spevácky súboj" nemecko-francúzskych návštevníkov kasína či podniku Ricka, ale stredná časť filmu založená na romanticko-vízovej podstate ma trochu nudila a sklamala. Čakal som viac fínt, podrazov a špiónskych kľučiek, no uznávam, že záverečná scéna s protivojnovým skrytým či odhaleným významom bola výborná a film vrátila do "hry". Videné čb, škoda, farebne to mohlo možno viac bodnúť i keď nostalgia je na mieste, no skôr pre pamätníkov ako diváka žijúceho nie len zo stagnujúcej minulosti (takto farebne už "urobili" viac filmov a myslím, že to nie je na škodu, že ak sa dajú vybrať titulky, tak by mala byť aj možnosť farebnej verzie-čb už neletí a pamätníci vojen a počiatkov filmu už skoro nie sú, tak choďme s dobou aj v tom smere), hlavné postavy Rick a Viktor ale "idú" a potešili ma aj kontra-dialógy s nemeckými okupantmi. 4*

plagát

Cesty slávy (1957) 

zákopová psychologická sonda do mysle dôstojníkov, vodcov, vojakov a všetko miešané v krvavej zmesi bahna a nespravodlivého súdu, fikcia o ľudskej odvahe, zbabelosti a ich zámene závisiacej od tých, ktorí o tom rozhodujú, jeden z najlepších ( možno i najreálnejších ) filmov z 1. svetovej, čo som videl