Obľúbené filmy (10)
Sloní muž (1980)
Úžasný film a zároveň aj jediný Lynchov film, ktorý ma skutočne dostal. Pán režisér vytvoril dielo, ktoré sa u mňa hneď po prvom zhliadnutí zaradil na pomyselný vrchol a zostáva tam aj po zhliadnutiach ďalších (a bolo ich dosť). Výborný Hopkins (ktorého ináč až tak nemusím, aj keď herec je to dobrý) a samozrejme excelentný John Hurt. Záverečná scéna s mojím milovaným Addagiom ma vždy rozplačú, nemôžem si pomôcť...
Amélia z Montmartru (2001)
Zelená míľa (1999)
Darabont zužitkoval svoje skúsenosti z väzenským prostredím a natočil toto veľkolepé dielo. Hanks je výborný ako obvykle, takisto aj všetci ostatní herci. Keby som si mal vybrať medzi Shawshankom a Zelenou Míľou, volil by som práve ju. Pripadá mi taká hlbšia a hodná hlbšieho zamyslenia. Popri Sloňom Mužovi je to zároveň jediný film, ktorý ma dokáže rozplakať...
Kult hákového kríža (1998)
Forrest Gump (1994)
Je treba zabiť Sekala (1998)
Momentálne si neviem vybaviť žiadny český film, ktorý by sa mi páčil viac... Nechápem, prečo toto dielo niekto považuje za preceňované...
Golfová palica (2004)
Gran Torino (2008)
Král Ubu (1996)
Biutiful (2010)
Ťažko sa mi hľadajú slová. Film ma zasiahol viac, ako by som čakal, svojou tvrdosťou a krehkosťou zároveň. K úžasnému zážitku obrovskou mierou prispela aj podmanivá a výborne využitá hudba a herecká virtuozita Javiera Bardema. Trvalo dlho než som sa na to odhodlal a rozhodne neľutujem :)