Reklama

Reklama

Najsledovanejšie žánre / typy / pôvody

  • Dráma
  • Komédia
  • Dokumentárny
  • Akčný
  • Animovaný

Recenzie (10)

plagát

The Good Mothers (2023) (seriál) 

Veľmi dobrý seriál inšpirovaný skutočnými udalosťami. Na prvý pohľad sú ženy len stojace v úzadí, plnia pokyny svojich mafiánskych mužov a nesmú nesúhlasiť. Seriál sa sústredí na prežívanie hlavných hrdiniek, ktoré sú v skutočnosti veľmi silné a prejavujú odvahu utiecť, postaviť sa svojim rodinám a všetkým istotám, ktoré doteraz mali. Dôležitú rolu hraje loajalita, ale i naivita a následná brutalita, keď sa mafiáni neštítia tých najbrutálnejších praktík a klamstiev len preto, aby si uchránili svoje postavenie. Silný príbeh o odvahe žien v chudobnom talianskom regióne Kalábria.

plagát

Erupcia lásky (2022) 

Dokument rozpráva príbeh dvoch sympatických francúzskych vulkanológov, ktorých spojila vášeň k sopkám a zasvätili im celý svoj život. Vďaka ich nebojácnosti vidíme unikátne a nádherné zábery lávy, sopiek, erupcií... Spoznáme aj ich samotných a ich vzťah. Podvedome som očakávala záver, ktorý príbeh mal, a vlastne ma uspokojil. Celý život robili spolu to, čo milovali, a tak aj odišli.

plagát

Úplní cudzinci (2016) 

Vynikajúca talianska konverzačná komédia, ktorá sa postupne viac a viac dramatizuje. Nápad je veľmi originálny a verím, že každý sa sám zamyslel, ako by mohol takýto večer dopadnúť v jeho prípade. Film núti zamyslieť sa, koľko tajomstiev vlastne máme a ako veľmi sa pred ostatnými pretvarujeme.

plagát

Jak tvrdí Pereira (1996) 

Film natočený podľa knihy Antonia Tabucchiho, ktorý kvalitou určite nezaostáva. V hlavnej role vynikajúci Marcello Mastroianni svojím herectvom celý film ťahá. Príbeh nás zavedie do výborne vykresleného prostredia salazarského Portugalska. Pereira je obyčajný človek - redaktor, vdovec, s ľahkou nadváhou, konzervatívnymi zvykmi, ktorý sa o politiku nestará a venuje sa len svojej kultúrnej sekcii. Okolnosti a predovšetkým nový spolupracovník však jeho názor postupne zmenia. Postava Pereiry je inšpiratívna - ukazuje, že aj obyčajný človek, ktorý nerezignuje na slušnosť, dokáže konať. Film dokresľuje vynikajúca hudba Ennia Morriconeho.

plagát

Dočasný domov (2013) 

Short Term 12 je príjemný, nenápadný nezávislý film, ktorý vás prekvapí svojou silou. Brie Larson hrá postavu Grace, vychovávateľku v ústave, ktorá sa snaží pomáhať problémovým deťom, pričom jej vlastná minulosť je problematická. Nachádza s v novo príchodzej tínedžerke Jadyn, ktorej bolesť a traumy otvárajú v Grace jej vlastné staré rany. Film vynikajúco mieša atmosféru: témy a osudy detí sú náročné, emócie sú však zobrazené nenásilne a na záver vo vás prevládne vlastne príjemný pocit a nádej. Brie Larson tu podáva jeden z jej najlepších výkonov.

plagát

Veľryba (2022) 

Darren Aronofsky je jeden z mála režisérov, ktorý vo mne dokáže pri sledovaní filmov vyvolať tak silné emócie. V Mother! to bola predovšetkým úzkosť, vo Veľrybe mix hanby, odporu, nechutenstva a smútku, nespravodlivosti či ľútosti. Film je komorný, vystačí si s pár hercami a celý dej sa odohráva v podstate v jednej miestosti.  Brendan Fraser absolútne dominuje, jeho postava je uveriteľná a dokážem s ňou súcitiť. Atmosféra a emočné napätie sa postupne stupňujú až do záverečnej scény, ktorá, podľa môjho názoru, nie je ani prvoplánová a ani sa nesnaží zbytočne citovo vydierať. Ťažky film, ktorý vo mne zanechal dojem a musela som nad ním premýšľať aj dlho po dopozeraní.

plagát

Hubert Selby Jr: It/ll Be Better Tomorrow (2005) 

''What we call “success” is about getting getting getting. Getting money, prestige, feeding the ego. When you follow that path in life, you’re really breaking down the gates of hell. We’re taught in this country to worship getting things. No one tells you the purpose in life is giving. We have the whole thing upside down.'' - HUBERT SELBY JR

plagát

Šťastie na dosah (2006) 

Don't ever let somebody tell you, you can't do something. Not even me. All right? You got a dream... You gotta protect it. People can't do somethin' themselves, they wanna tell you you can't do it. If you want somethin', go get it. Period.

plagát

Kouč Carter (2005) 

Our deepest fear is not that we are inadequate. Our deepest fear is that we are powerful beyond measure. It is our light, not our darkness, that most frightens us. Your playing small does not serve the world. There is nothing enlightened about shrinking so that other people won't feel insecure around you. We are all meant to shine as children do. It's not just in some of us; it is in everyone. And as we let our own lights shine, we unconsciously give other people permission to do the same. As we are liberated from our own fear, our presence automatically liberates others.

plagát

Artifact (2012) 

"You know, you work for a fucking year on something, and you put all this time and you spend all this money on creating these songs and a cup of coffee like the other day, cost more than your song."