Recenzie (773)
Krásno (2014)
Z celkových 119 minut je nejméně 60 o ničem. Tuto úvodní hodinu jsem musel zkouknout na 3x, jelikož se zde vyskytují jen plytké kecy o ničem. Až následně se začínají ukazovat malé náznaky zlepšení. Závěr filmu už nestojí za starou bačkoru a dokonce i dějová linie se rozumně zakončí. Nechápu, proč tak dlouhá stopáž, nechápu casting a nechápu tento český prasofilm. Opět české zklamaní a nedoporučuji.
Naše planeta (2019) (seriál)
Záběry krásné, plno zajímavých informací jsem se dozvěděl. Bohužel nejvíce mi vadí neustále poukazování, že za všechny změny ke špatnému může jen člověk a hlavně, že za jeden díl nám letem světem ukáže pár živočichů, bohužel nic do podrobna, takže se dozvím jen povrchní věci a žádný hlubší znalosti nedostanu.
Yesterday (2019)
Nejlepší scény se dají zkouknout během sledování traileru, zbytek je nudná a nic neříkají matlanina, kde nic nevybočuje ani na jedno stranu hodnotícího spektra. Recenzi píšu s větším časovým odstupem a už teď si toho moc nevybavuji, co bych zde mohl konkrétního napsat, tak v šedi tento film skončil.
Predĺžený víkend (2013)
Vše stojí a padá na zápletce, která je originální a může odbočit více směry. Bohužel některé odbočky nejsou to pravé ořechové a chvílemi jsem měl dojem, že jde jen o klišé. Jak jsem napsal, dějová linka je dobrá, nicméně není v tom srdce a duše. Jen strojově odvyprávěné bez solidní nadstavby a proto dávám pouze průměrné hodnocení.
Terminál (2004)
Když si chceš odpočinout a máš rád Toma, pusť si tento film. Vždy u toho vypnu, zasměji se a kouknu a na výborný herecký výkon. Doporučuji.
Životní šance (2014)
Velmi nenápadné dílko, které mě potěšilo. K 12.4.2020 jen 793 lidí, zde hodnotilo a přitom by si zasloužilo i zde od hodnotitelů větší pozornosti.Sice se jedná o nevšední příběh kluka, který má skoro až božský hlas, ale jeho cesta je plá trnů ostrých šutráků. Forma vyprávění je zajímavě podaná, že rád doporučím tento film i přes mé průměrné hodnocení.
Trojí hranice (2019)
Solidní šťavnatý kousek vepřové akčnáku. Akce, mlácení, střílení, k tomu velmi dobré obsazení. Nemohu jinak a doporučuji.
Smrteľné stroje (2018)
Veškeré digitální vizualizace a provedené triky vypadají velmi draze a dobře se na ně dívá, bohužel to hlavní (čili zápletka), zde stojí na velmi chatrných nohách a viděl jsem mnoha klišé, co tuto dějovou linku prostupují. Chápu, že plno materiálu bylo z knižní předlohy upraveno a zkráceno, bohužel i tak je stopáž zbytečně dlouhá. Také herecké obsazení snad krom Weaving, který si svojí roli hajzla náležitě užívá, stojí za starou belu. Nedokázal jsem v hercích vidět nějakou nadstavbu, vše opracovali bez špetky zájmu a chuťi a přitom je to jejich povolání. Když bych slepil celou mozaiku tohoto filmu, resumé je průměrný film.
Doktor Spánok (2019)
Abych uvedl souvislosti, nejprve jsem viděl tento film a pak až Osvícení. Když jsem nyní koukal na snímek znovu v klasické verzi, díky provázanosti a souvislostem mi plno scén a faktů či dialogů otevřelo oči. Takže ano, nejprve se podívejte na Osvícení a né jako já naopak. Největší trefa je angažování McGregor do hlavní role, který se v ní skutečně našel a dokázal ji díky svému talentu dostatečně procítit a rozvinout. Osvícení je samozřejmě o pár chlupů lepší, ale i zde se jedná o nadprůměrné dílko, které je spíše thrillerové než hororové. Doporučuji.
Osvietenie (1980)
Stará dobrá klasika. Jak jinak bych mohl tento snímek plný napětí a hutné atmosféry pojmenovat. Hudební podtón každé scéně dává ještě o kousek víc vážnosti a umí gradovat napětí, když je to nutné a naopak absolutní ticho je výborný pomocník. A hlavně co musím ocenit je výběr hlavního herce, Nicholson vypadá jak blázen už zpočátku, ale to co předvedl, je jeden z top výkonů. Doporučuji.