Obľúbené filmy (10)
Interstellar (2014)
První Nolan, u kterého pochopím i nižší hodnocení a nebude mě to štvát. :-) Rozumím tomu, že se Interstellar zdaleka nezavděčí všem a možná ani některým "nolanofilům'. Je odlišný od předchozích snímků. Mně se ovšem do vkusu trefil a možná .. jeho nejlepší film vůbec? Ještě to chce druhou projekci a oživit si "Prestige" a "Inception". Čekal jsem něco jiného a možná proto mne to zasáhlo o to více. Interstellar však obsahuje i toho Nolana, který by dokázal spolu s Zimmerem dramaticky vyšroubovat i proces dojení krav. A ta kombinace něčeho nového, ale přesto s tradičními prvky a postupy, se mi nesmírně zalíbila. No a s 2001 se to samozřejmě srovnávat nedá, protože 2001 je pseudointelektuální nuda tvářící se jako ohromný kus umění. UPDATE: Viděno 3x, docenil jsem i možství různých detailů a začínám chápat, co nám Nolan všechno chtěl sdělit. Autorské drama v naleštěném kabátu zabaleném do teoretické fyziky. Síla lásky, která prostupuje čas i prostor, odvaha, obětování .. Z mého pohledu nejzásadnější Nolanův film a ano - jeho nejlepší film vůbec.
Ratatouille (2007)
Nejlepší animák vůbec.
Moulin Rouge (2001)
Srdcovka.
Vykúpenie z väznice Shawshank (1994)
Tento film to vše odstartoval... Ačkoliv to není mé osobní číslo jedna, číslo jedna v žebříčku je to naprosto právem a nemyslím si, že se někdy před něj něco dostane.
Počiatok (2010)
Moderní Matrix v jiném prostředí. Efektní, velkolepé a inteligentní. Jeden z mých nejoblíbenějších filmů vůbec. Jediná výtka, která v rámci tohoto filmu ani výtkou být nemusí, je Nolanův standardní chladný pohled. Emoce tam člověk sice najde, ale pořád je to dost odosobněný pohled. Interstellar Nolana naučil (plačící Bane z TDKR se mě opravdu moc nedotknul). Kdybych si měl vybrat Matrix/Inception (oba z top 10) skončí to asi 499:501. Honza Pokoj je tady v top formě a "Time" je jeho nejlepší skladba vůbec.
Matrix (1999)
Film, který mě "definoval" v mládí, viděl jsem jej určitě více než 30x, chtěl jsem mít stejný kabát, stejné boty a přebarvit si vlasy na černo. Miloval jsem tu cool akci, myšlenky.. A všechno to tam pořád je i po těch letech. Naposledy viděno před dvěma týdny.
Dokonalý trik (2006)
Geniální. Od první do poslední minuty naprosto pohlcen.
Ten, kto stojí v kúte (2012)
Nejhezčí film vůbec. Navíc s ním mám spojeno mnoho krásných chvil. :)
Schindlerov zoznam (1993)
Nejsilnější film z období WW2. Nejlepší Spielberg. Nelepší Neeson. Úchvatná hudba, lidské vyprávění a možná vůbec ten nejlepší možný závěr.
Nožnicovoruký Edward (1990)
Tolik odporné nespravedlnosti. Už je to hóóódně dávno, ale byl to první film, u kterého jsem bulel. Ještě jako dítě jsem si to hodně bral. A už z tohoto důvodu budu mít tento film vždy mezi těmi nejdůležitějšími/nejlepšími.