Recenzie (23)
Pán prsteňov: Návrat kráľa (2003)
Nejsem žádný šílený obdivovatel J. R. R. Tolkiena, nicméně tenhle film a potažmo i celá trilogie se doopravdy povedla. Trochu mě vadilo jak fanoušci knihy film odsuzovaly za jeho změny, takže jsem si dodatečně přečetl všechny tři díly a pořád nerozumím oč těm lidem jde. Zfilmovaná verze Pána prstenů je tak neuvěřitelně blízko knize, jako snad žádný jiný příběh který se točil na motivy slavného knižního díla s vyjímkou H.P.
Americký gangster (2007)
Co říct... prostě tohle se musí vidět, hltal jsem každou minutu filmu a naprosto mě dostal závěr, kdy pohrdavým pohledem sjede po dvou imitacích na gangsters :)
Čierny jastrab zostrelený (2001)
Chcete se dát k Rangers, chcete bojovat po boku šílenců z Delta Force, tak tohle je vaše šance. Doopravdy je to natočené famózně, hned bych se k nim přidal, herecké výkony jsou brutální, aby taky ne, když je tak našlapané herecké obsazení.
Rocky IV (1985)
Pokud o něčem prohlásit, že je to klasika studené války, tak je to právě tenhle film, nikdy nezapomenu na den, kdy jsem ho viděl poprvé, za komunismu, kdy každý mrtvý rus byl dobrým rusem.
Forrest Gump (1994)
Naprosto dokonalé dílo, nevím co by se muselo stát abych mohl říct o jiném filmu, že je lepší než F. Gump. Snad i proto, že celý film je napsaný tak jako by vznikl v dílně pánů Svěráka a Smoljaka, je pro nás čechy tak blízký.
Bojovník: Brat proti bratovi (2011)
Chtěl jsem vidět kvalitní akční snímek, ale dočkal jsem se romantické, předvídatelné a hlavně akčně naivní náhražky. Dvě hvězdy dávám jen z úcty k N. Nolte, on táhne celý film jak těžkou ocelovou kouli na svojí noze až do úplného závěru, kdy začne každá dívenka plakat, což mě dostalo totálně.
Prepadnutie v Pacifiku (1992)
Bez ohledu na všechny klišé, které v tomhle filmu jsou a bez ohledu na to, že Steven Seagal je můj oblíbenec, musím říct o tomhle filmu, že je geniální ve všech směrech. Námět, scénář, hudba, herecké výkony, ničemu se nedá takřka nic vytknout. Kdyby nešlo o "bezduchou mlátičku" , ale o nervy drásající drama řadil by se do top 200.
Šmankote, babičko, čaruj! (1998)
Kladu si otázku,"co to vůbec je?" Na tuhle pohádku jsem sezval i děti, ale to bylo špatné rozhodnutí. Absolutní zklamání, jinak to ani nejde popsat. Herecké umění Nadi Konvalinkové a Jana Přeučila bylo doslova zostuzeno hereckým výkonem L. Vondráčkové a R. Budáče. Copak tohle Zdeněk Havlíček neviděl, když to natáčel, režisér který je podepsaný pod hrou Sluha dvou pánů se zahodil v této rodiné......věci.
Highlander (1986)
Pro mě je to rozhodně jeden z nejlépe zpracovaných filmů. Lituji jen toho, že nevznikl o několik desítek let později, aby byly bojové scény propracovanější, ale vzhledem k tomu, že patřím mezi pamětníky a tento film jsem viděl v době jeho vzniku, tak jsem si moc dobře vědom toho, že tehdy bylo zpracování naprosto dokonalé. Použití filmové hudby od skupiny Queen tomu všemu dalo neuvěřitelný náboj. Co je ale na tomto filmu nejdokonalejší, je to, že vznikl na základně amatérského scénáře, který byl ale tak originální a nápaditý, že musel zabodovat a z amatéra tak udělal milionáře.
Matrix (1999)
Osobně považuji tento film za naprosto průlomový a to jak pro spoustu herců, kteří zde zazářili, ale i pro filmové triky. Kvalitně zvládnuté bojové scény, ve kterých je více než cítit, že je pomáhaly vytvořit skuteční mistři bojových umění. Klidně se nechávám oklamat a věřím, že Keanu Reeves takhle zvládá Kung-fu a s chutí si film pustím znovu.