Obľúbené filmy (10)
Biela stuha (2009)
Opravdu nádherná věc. Velice úsporný popis života na německé vesnici před první světovou válkou. Hrozně silné. Skvělý komentář Radek99.
Psie dni (2001)
Tresť nefunkcnich vztahů a vedro. A déšť úlevu nepřináší. Seidl je mistr v tom, jak poskládat to nejhnusnejsi, co je v nás. A všechno to končí dvema vetami: Miluji tě. Lidé jsou tak hnusní. A já dodávám: Ba!
Černý Petr (1963)
Šťastie (1998)
Poprve jsem to videl pred 21 lety po Varech. A uz tehdy mi to prislo jako neco naprosto unikatniho. Ted po tech letech jsem z toho stejne nadsenej. Snad proto, ze se Solondzovi podarilo udelat neskutecne plasticke figury. Plasticke v tom smyslu, kazda z nich je tragicka, smesna, laskava, hrozna. A vsechno jim to verite. Tak, jak je to i ve skutecnosti!
Lesné jahody (1957)
Mám tenhle film moc rád. I přes surreálné sny poměrně polopatická záležitost. Krásná jednoduchá věc o životním bilancování, o tom co je v životě důležité, co má smysl a že není nikdy pozdě, věci měnit
Všetko o mojej matke (1999)
Prízrak slobody (1974)
Modrý zamat (1986)
Mŕtvy muž (1995)
Mulholland Drive (2001)
Geniální, protože surrealistické a přitom stále realistické (z těchto 2 pohledů podle mě nejvíc Lynchuv vybalancovany film). Pokaždé, když to vidim, tak mě to nadchne. A vídám to často.