Obľúbené filmy (2)
Terminátor (1984)
Moje nejoblíbenější sci-fi. Temný, ponurý film s úžasným drajvem. Nezapomenutelné scény - třeba terminator "čistící " policejní stanici nebo terminátor jako kulhající skelet přibližující se k vratům tovární haly - působí i dnes neuvěřitelně silným dojmem. Když uvážím za kolik tenhle opus Cameron natočil, nezbývá než smeknout. Terminator 2 je samozřejmě o dvě třídy lepší po stránce vizuální, ale jednička je naprostá legenda. Skvělá akce, dobří herci, originální zápletka ( cestování v čase se stalo módou až po Návratech do budoucnosti) a kult byl na světě. Terminator 4ever.
Votrelec 2 (1986)
Pouze náladový úvod je vzdáním holdu Ridley Scottovi, pak už Cameron nastartuje svoji verzi slizkých jatek. Xenomorphní bytost a člověk, dvě nejsilnější rasy vesmíru si to rozdávají až stříká krev a kyselina proudem. Vetřelci mají stejně jako Terminátor fantastický dějový drajv, na rozdíl od Scottova Vetřelce Cameron rezignuje na tajemno a vše nahrazuje skvělou akcí. Nikoli strach, ale adrenalin přibíjí diváka do sedačky. I když je to v podstatě válečné sci-fi, psychologie postav je dobře zmáknutá, hlavně pak mateřské instinkty Ripleyové vůči malé Newt. Právě mateřský pud žene Ripley do nervydrásající akce zpět do nitra základny, v situaci, ve které by i ten nejtvrdší mariňák rezignoval, ale nic nezastaví odhodlanou matku! Konec je pak grandiozním soubojem lidské matky a Královny - matky vetřelců. Nezapomenutelné.