Recenzie (40)
Pán prsteňov: Spoločenstvo Prsteňa (2001)
Neskutečné, že i po téměř devíti letech, kdy jsem Pána prstenů poprvé viděla v kině, mi skoro při každé druhé scéně naskakuje husí kůže, když si ho znovu pustím. A člověk by řekl, že po tolika letech při rychlosti, s jakou se film vyvíjí, už budou zastarale neefektní a budou působit trapně nebo minimálně ztratí emoce, které na mě kdysi přenášely. Ale ne, tenhle film nestárne. Hloubkou a rozsahem, s jakou se do mě zakousl, už ho jen tak nic nepřekoná.
Baron Prášil (1961)
Film jako výtvarné dílo. Obdivuju umění přenést čirou fantazii na plátno. V Baronovi Prášilovi se to povedlo s neuvěřitelnou lehkostí a elegancí a krásným českým humorem, který je mi tak blízký.
Panenstvo na obtiaž (2004)
Tenhle žánr nevyhledávám, naopak se mu spíš vyhýbám. Ale když jsem náhodou zapnula v TV tuhle švédskou komedii, dokoukala jsem ji a byla jsem mile překvapená, jak vkusně se dá natočit film o trapnostech, které se nám v reálném životě běžně stávají. Téma zpracovává originálně, vtipně a s nadhledem. Zřejmě tam ten nadhled někdo neodhalil, ale myslím si, že autoři se určitě nechtěli a ani nemohli brát smrtelně vážně... Za normálních okolností bych dala asi jen tři hvězdičky, ale když vidím to hodnocení (nechápu, většinou se to moje shoduje s většinou), tak si přihodím.
Václav (2007)
Po prvním shlídnutí bych dala nižší hodnocení, ale podruhý mě tenhle film chytnul a ukázal mi, že má v sobě sílu.
Zbaľ prachy a vypadni! (1998)
I když by mě za tohle prohlášení mohl někdo pranýřovat, nemůžu jinak. Tenhle film mi přijde lepší než Pulp Fiction. UK je UK...
10 vecí, ktoré na tebe nenávidím (1999)
První část filmu nemá chybu. Heath Ledger je 'skvělej magor' a Julia Stiles je úžasně nesnesitelná. Čím víc jsou hlavní hrdinové normální, tím víc je film nudnější. Ale převážně jsem se u téhle originální romantické komedii náramně bavila.
Ako si vycvičiť draka (2010)
Nemám výtek. Tenhle film si na nic nehraje a přitom by si velkoryse mohl dovolit být neskromný. Létající scény lepší než v Avataru, akční pasáže lepší než v kdejakém filmu "pro dospělé", příběh sice jednoduchý, ale o to líp fungující (rozhodněte se nebudete ani na chvíli nudit) a humor nevtíravý a podpořený neskutečnou animací. Tahle kouzelná fantasy má prostě všechno, co by dobrý film měl mít.
Pasca v džungli (2006)
Nemůžu si pomoct, ale tenhle film mě až rozčiloval. Jak dokázal v člověku v jednu chvíli vzbudit emoce svou autentičností, záběry z nebezpečné džungle a obdivuhodnými hereckými výkony a hned v druhé to pohřbít nějakou trapnou "americkou" scénou... Celkový dojem bohužel za moc nestál.
Big Lebowski (1998)
Jenom škoda, že tenhle humor není ještě víc můj šálek... "White Russian", abych odpustila i nikam nesměřující zápletku. Ale chápu, že o to tady vůbec nejde. Tady jde hlavně o pořádně černý humor zabalený v pořádně tlustém koberci. Amen.
Piráti z Karibiku: Na konci sveta (2007)
F.man: Naprostý souhlas. To bylo poprvé, kdy jsem uvažovala o tom, že odejdu z kina (a já filmy opravdu nenechávám rozkoukaný ani v televizi, natož pak v kině)...tak nudný to bylo.