Obľúbené filmy (7)
Gran Torino (2008)
Vyšší princip (1960)
Jakožto Čech, a velký patriot své země, mám rád české filmy, které vám nabízí možnost být hrdý na svou zem a hlavně na obyvatele, se kterými sdílíte svou národnost. Takovouto hrdost cítím v tomto filmu k panu Františku Smolíkovi, který jakožto patriot se bez váhání postavil za své studenty a i za cenu problémů v protektorátu se jim snažil pomoci. Tento film vypovídá o hrůzách druhé světové války na území Čech a nastiňuje nesnadné podmínky ať již dospělých lidí, tak především studentů, kteří se malým žertíkem dostali do vážných problémů. Skvělé herecké výkony, napínavý a nádherný děj a po skončení si vnuknete otázku, proč jsem to neviděl již dřív?
Čistá duša (2001)
Občas se stane, že narazím na film, o kterém jsem zatím neslyšel (není čemu se divit, je jich spousta) a najednou se stane, že vás film posadí zčistajasna na zadek a vy s otevřenou pusou hltáte celý snímek a na konci se divíte, to už je konec? Přesně takto jsem si připadal po shlédnutí tohoto počinu. Životní příběh geniálního matematika Nashe vás seznámí s jeho nelehkým životem a se situacemi, ve kterých by nejeden z nás kapituloval. On však silou své vůle překoná své problémy, naučí se s nimi žít a na sklonku života se dočká uznání, které je strhující třešničkou na již tak krásně naaranžovaném dortíku. Co více dodat, pustit si to znovu.
Dobrý, zlý a škaredý (1966)
Počiatok (2010)
Dokonalý trik (2006)
Podle mého názoru nejlepší Nolanův počin. Děj vás do poslední chvíle nenechá klidným. Neustále se houpete na vratkém provazu děje a přemýšlíte jak to vlastně vůbec dopadne. Vše je nejasné jak ranní mlha na jezerem a postupem času se nerozplývá, nechá vás tápat až do absolutního finále a náhle zmizí. Než si najednou uvědomíte, jak to vůbec všechno bylo, skončí titulky a vy nenalézáte slova vychvalujícícho a vystižného tak, jak by jste chtěli. Skvělé herecké výkony a neskutečně zamotaný ale o to víc lahodný děj vás zavede do uzavřené komnaty kouzelníků a jejich triků, které láska rozdělí na nesmiřitelné rivaly.
Ip Man: Zrodenie majstra (2008)
Tento film je takovým jakoby náhledem druhé světové války z pohledu asijské kultury. Děj nás přivede do okupované Číny, kde je místní lid týrán a utlačován Japonskými jednotkami. Mezi utlačovanými se objeví charakterní a vůdčí osobnost, kterou okupace nezlomí a nebojí se sám postavit přesile. IP Man je nádherné dílo mísící prvky válečného filmu s klasickým asijským bojovým uměním a akční scény jsou tu velice kvalitní. Tento film mě velice zaujal a určitě si ho zařadím mezi své nejoblíbenější akční filmy s bojovými uměními.