Recenzie (251)
Sin City - mesto hriechu (2005)
Pro tento film mám slabost, miluji ten masakr, chladný komentář ke scénám a zpracování, nelze hodnotit jinak.
Schindlerov zoznam (1993)
Vše důležité bylo řečeno, já bych chtěl jen upozornit na průlov v technologii - černobílý film s barevnými prvky byl do té doby ojedinělý.
Prekliaty ostrov (2010)
Vyděl jsem film až po zhlédnutí Inception a první co mě napadlo bylo, že hlavní postava je charakterově stejná. Oba vzpomínali na mrtvou manželku a oba hrál DiCaprio dost podobně. Filmy však vyšli jen asi 5 měsíců od sebe, takže o opisování tu nejde, je to jen velká náhoda. Atmosféru Scorsese vytvořil perfektně a ostrov mu k tomu hodně pomohl.
Predátori (2010)
Nebýt toho, že tvůrci vykradli původního Predátora do mrtě, tak bych hodnotil výše. Kdyby si půjčili něco ze scénáře, z hudby, dalo by se to pochopit, ale když vezmou celé scény, natočí je úplně stejně, jen s jinými herci, je to podvod na diváka (př.: scéna, kdy najdou stažené mrtvoly v pralese, nebo legendární pasáž, když všechny predátor sleduje z úkrytu). Jediní herci a decentní triky film zachraňují.
Sedem (1995)
V Americe je se7en kultem, u nás ho nezná každý a je to škoda. Pro hodně lidí může být dost brutální, ale to k tomu patří. Je to prostě perfektně zrežírované, zahrané a natočené krimi pro lidi s dobrým žaludkem. Vlastně mě napadá, že snímek není tak morbidní, jako většina hororů, ale zde to působí na diváka jinak, mnohem silněji, než v klasickém krváku nebo lekačče.
Serpico (1973)
S každým dalším filmem, který s Al Pacinem vidím, děkuji bohu, že se někdo takový narodil. Bez něho by to byl poloviční film, i přes propracovaný scénář.
Saturnin (1994)
Miluji knížku a neméně film. Vízner hrál božsky, přesně tak jak si Saturnina představuji. Z osobních důvodů nemohu dát méně než 5. „Pes, který štěká, nekouše….kousali všichni.“
RocknRolla (2008)
Snatch od Ritchieho jsem nepochopil úplně do detailu, ale ve výsledku to nevadilo. RocknRolla na tom byla o poznání lépe, příběh byl jasnější a jednodušší. Několik momentů bylo dost vtipných, ale jinak řemeslně dost podobné Podfu(c)ku a celkově nic nového pod sluncem.
Cesta do zatratenia (2002)
Atmosféra gangsterky mě pohltila. Mám hrozně rád podobné filmy ze stejné doby. Baví mě sledovat stará auta, zbraně, oblečení... rekvizitáři zase jednou odvadli moc pěknou práci :D Obrazově moc hezké, ale k úplné dokonalosti tomu prostě něco chybí...
Gauneri (1992)
Důkaz, že se za pár šupů dá natočit doslova trhák. Miluji všechny ty hlášky a celkově mi přijde stylovější než Pulp Fiction.