Recenzie (39)
Jménem krále (2009)
Českých historických filmů je jako šafránu. Každou vlaštovku tedy považuji za užitečnou, byť tahle létá trochu těžkopádně (což ovšem podle mě není vina scénáře, neb už předloha - pan Vondruška promine - je taková). Já jsem se bavil, dokonce i opakovaně.
Gottwald (1986) (seriál)
Tenhle seriál by měl člověk vidět už proto, aby si (zejména při sledování čtvrtého a pátého dílu) uvědomil, jak snadno lze fakta hrubě dezinterpretovat. Nedá se říct, že by se to, co seriál zobrazuje, nestalo, ale stalo se to prostě jinak. A nepřestanu se pozastavovat nad tím, jakou péči tenkrát soudruzi věnovali tomu, aby jednak vybrali herce typově odpovídající politikům, které hrály a jednak aby i skladník ve šroubárně správně pochopil, jak to vlastně tenkrát bylo (kdo byl ten správný soudruh a kdo prohnilý buržuj).
Zítra se bude tančit všude (1952)
Člověk může jen těžko vyčítat agitkám angažovanost, protože tu je nutno předpokládat, ale tenhle film je nuda k uzoufání. A byl by dlouhý a nudný, i kdyby trval jen 5 minut.
Sherlock Holmes (2009)
Iluze Londýna druhé poloviny 19. století je téměř dokonalá. Nicméně pojmenovat hlavní postavy Sherlock Holmes a Dr. Watson, přidat k nim Irenu Adlerovou a profesora Mariartyho a tvářit se, že mám holmesovku prostě nefunguje. Film se mi sice líbil, ale fanoušky Arthura C. Doylea tohle nadchnout nemůže. Jediný skutečný Sherlock Holmes je pro mě Jeremy Brett.
Osud tří srdcí (1929)
Film jsem viděl asi před patnácti lety na speciální projekci v místě natáčení, kam byl zapůjčen z NFA pro potřeby Klubu přátel města České Budějovice. Děj je stejně naivní, jako herecké výkony, ale je to snad jediný celovečerní film z té doby, který byl natočen v Českých Budějovicích. Z toho důvodu tři hvězdičky.
Holka na zabití (1975)
Ne tak špatné, jak by se ze zdejších komentářů mohlo zdát. Detektivka z poloviny 70. let, taková, jaké se tehdy točily i psaly. Obvyklí podezřelí to sice rozhodně nejsou, ale existují i mnohem horší detektivky a není jich málo. Ačkoliv Herzovy filmy nemusím, tenhle považuji za docela povedený.
Karcoolka - Skutočný príbeh o Červenej čiapočke (2005)
Bavil jsem se od začátku téměř až do konce. Úroveň animace nedovedu posoudit, ale děj je nápaditý, není to zbytečně zdlouhavé a kozel je prostě dokonalý.
Bingo (1994) (relácia)
A tehdy jsme si mysleli, že hlouběji už televizní zábava klesnout nemůže.
Pes baskervillský (1988) (TV film)
Jednoznačně nejvěrnější adaptace knihy. Tvůrci se vyhnuli snahám upravovat děj a přidávat nebo ubírat postavy, což jim slouží ke cti a filmu je jen ku prospěchu.