Obľúbené filmy (10)
8 1/2 (1963)
Nejlepší film, který jsem viděl. Skvělý Mastroianni, výtečná kamera, úžasné hudební sekvence, prolínání reality a vzpomínek... Existenciální myšlenky poletují v atmosféře plné nelaciné poetiky a symboliky... Film? Nikoliv! Umělecké dílo.
Donnie Darko (2001)
Jsem rád, že i v dnešní době lze mezi spoustou braku najít kvalitní snímek s mladými herci, neokoukanou myšlenkou a výtečnou atmosférou... Nic extra duchaplného v tom ale nehledejte, je to jako s extází - nechte to působit...
Dravé ryby (1983)
Snímek téměř bez děje, který ale stojí na výborné zvláštní atmosféře, vizuálním zpracování a Rourkovi (co ten předvádí nemá téměř obdoby, jeho minimální herectví má maximální účinek). V jiném filmu by to možná bylo málo, zde to však naprosto stačí. Motorcycle Boy rules...
Lolita (1997)
Kniha i Kubrickova verze jsou výtečné, ale něco jim chybí... Nevím, zda to je Morricconeho hudba, Jeremy Irons s Dominique Swain, či vše ostatní, čím se Lyneho verze liší... A je mi to v celku jedno, toto dílo si velmi rád užiju i po x-té.
Mechanický pomaranč (1971)
Z průměrné knihy Kubrick udělal kultovní umělecké dílo. K výkonu McDowella a výtečné hudbě snad netřeba nic dodávat.
Dvanásť opíc (1995)
Asi nejlepší sci-fi s inteligentním scénářem, Gilliamovým rukopisem a skvělým Willisem (zdárně sekundují Pitt a Stowe) Cestování v čase, scény v blázinci, až detektivní zápletka, místy výborně odlehčené...a především tento film zraje jako víno. Co chtít více.
Tanec s vlkmi (1990)
Director's cut - ani jedna zbytečná scéna... 10/10
Zodiac (2007)
Mulholland Drive (2001)
Pusťte si to, já raději budu...silencio...