Recenzie (266)
Oscar Wilde (1997)
Zdařile natočený film líčící životní strasti člověka toužícího žít v přirozenosti. Myslím, že se film zdaleka neomezuje na životopisné dílo, ale prostřednictvím hl. hrdiny v sobě nese poselství platné stejně tak na konci 19. století jako v druhé dekádě toho našeho - v boji s lidskou omezeností a hloupostí není snadné zvítězit.
Smrt má svůj styl (2008)
Elaborát na téma, kam člověka může dovést neotřesitelné lpění na vlastní fyzické dokonalosti? Jelikož se jedná o film, který je věrným vyobrazením příběhu, který se opravdu stal a nikterak tedy výmyslem feminního scénáristy, je zcela zřejmé, že zdejší - leckdy i homofobní - názory jsou vyjádřením absolutní konvenčnosti početného osazenstva čsfd. Přátelé, pusťte si raději Terminátora a prožívejte své soukromé štěstí.
Záhada hlavolamu (1969) (seriál)
Jediné, co bych vytknul, je to ateliérové prostředí, které mi vyloženě vadilo.
Já, spravedlnost (1967)
Velice zajímavý československý filmový počin. Jiří Vršťala se snad pro uniformu SS přímo zrodil. Škoda neotřelého námětu, z kterého Zbyněk Brynych podle mého názoru nedokázal zdaleka dostat maximum.
Dvojí svět hotelu Pacifik (1975)
Velice zajímavý a povedený film, natočený v době, kdy se s velkou naléhavostí zobrazoval svět v době nemilosrdného rozvrstvení společnosti, aby byl jakousi obhajobou událostem, které nejen v hotelu Pacifik způsobí výměnu těchto dvou světů,kdy se utiskovaná třída, živořící v temných zákoutích hotelu, chopí vlády a buržoasní třídě, zvyklé na popíjení sektu a sedání na centimetrovém plyši, ukáže zač je toho loket.
Záhada hlavolamu (1993)
Film spíše působí jako studentský projekt foglarovských nadšenců, než jako "plnohodnotný" celovečerní film. Má ovšem narozdíl od dříve natočeného seriálu jednu velkou přednost - exteriéry. Škoda jen, že je film barevný.
Horký vzduch (1965)
Pohled na trudné dny lidí na sklonku života. Výborný Zdeněk Štěpánek.
Ramóna má návštěvu (1990) (študentský film)
Velice výborný a pomalu gradující film, který byl však "zabit" poněkud nedotaženým koncem. Kdyby byl konec více propracovaný, dal bych i 5 hvězd. Dílo Pěna od Svatopluka Havelky, tvořící hudební složku filmu, je dokonalost sama.
Velmi uvěřitelné příběhy - Boží mlýny (1991) (epizóda)
Z celé série podle mého názoru nejpovedenější příběh. Pátá hvězda je pro Mahlera !
Dlouhý, široký a krátkozraký (2006) (divadelný záznam)
"Dědku, vem na bábu štětku"...Pan Hraběta je dokonalý král.